Gå til innhold

Far er som sunket i jorden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke kontakt med far til mitt barn. Prøvd å ringe et par uker, og da han ikke sendte bidrag prøvde jeg også ta kontakt. 

Ringte til slutt sjefen som sa han også har førsøkt, uten hell, å få tak i han. 

Jeg vet han lever da telefonen kan være av én dag og på den neste. 

Han har heller ikke noe nettverk, så er ingen jeg kan ringe å be de sjekke til han. Og vi bor såpass langt unna at vi har ikke lov å reise til han nå. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 192b5...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke kontakt med far til mitt barn. Prøvd å ringe et par uker, og da han ikke sendte bidrag prøvde jeg også ta kontakt. 

Ringte til slutt sjefen som sa han også har førsøkt, uten hell, å få tak i han. 

Jeg vet han lever da telefonen kan være av én dag og på den neste. 

Han har heller ikke noe nettverk, så er ingen jeg kan ringe å be de sjekke til han. Og vi bor såpass langt unna at vi har ikke lov å reise til han nå. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 192b5...bfc

Tipset politiet? Send inn en bekymringsmelding ? 

Anonymkode: 5c61f...55c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med det lokale politiet med din bekymring, og spør om de har mulighet til å ta en velferdssjekk.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sånne tilfeller kontakter du eller sjefen politiet og ber dem sjekke. De får av og til sånne henvendelser. 

Rart at sjefen ikke har reist til ham eller noe... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror er at han driver å ruser seg. Jeg fikk kontakt med en som kunne forklare at han hadde sett far henge i rusmiljøet et par dager siden. Jeg vet han lever da telefonen er på én dag, og av den neste. Jeg er blokkert på facebook, men har fått vite at han har nylig vært aktiv. 

Er dette grunner nok til å kontakte politi, har vært innom tanken. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ulrikke skrev:

I sånne tilfeller kontakter du eller sjefen politiet og ber dem sjekke. De får av og til sånne henvendelser. 

Rart at sjefen ikke har reist til ham eller noe... 

Han har visstnok vært sykemeldt over lengre tid. Sikkert derfor sjefen ikke har foretatt seg noe. 

Anonymkode: 192b5...bfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tror er at han driver å ruser seg. Jeg fikk kontakt med en som kunne forklare at han hadde sett far henge i rusmiljøet et par dager siden. Jeg vet han lever da telefonen er på én dag, og av den neste. Jeg er blokkert på facebook, men har fått vite at han har nylig vært aktiv. 

Er dette grunner nok til å kontakte politi, har vært innom tanken. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Ja det er grunn nok. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så usikker på om det er riktig å belaste politiets ressurser på det? Ba et familiemedlem skrive til han på messenger, han har sett det, men ikke svart. 

Uavhengig grunn er dette helt idiotisk av han, og jeg kjenner meg nå mer forbanna en bekymret.. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har visstnok vært sykemeldt over lengre tid. Sikkert derfor sjefen ikke har foretatt seg noe. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Okei, det var jo på en måte litt beroligende... Hvis en av mine ansatte ikke hadde møtt på jobb når de skulle og jeg ikke fikk tak i dem på et døgn eller to så hadde jeg jo ikke bare latt det ligge, men er han sykemeldt forstår jeg det jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så usikker på om det er riktig å belaste politiets ressurser på det? Ba et familiemedlem skrive til han på messenger, han har sett det, men ikke svart. 

Uavhengig grunn er dette helt idiotisk av han, og jeg kjenner meg nå mer forbanna en bekymret.. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Det er jo bare til å ta en telefon, legge frem saken og høre hva de tenker!😊

Anonymkode: b6270...a2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe politiet også kan de hjelpe deg. Det er ikke noe anderledes enn å skulle ringe legen for å spørre om man bør komme inn en tur for en sjekk. Politiet er der for å hjelpe, selv med saker der man er usikker på om det er rett å ringe eller ikke. 

Så lenge man ikke belaster nødnummeret når det ikke er en nødssituasjon så er det ikke et problem å ringe. 

Anonymkode: 5e6a6...00c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilslutt tak i han. Fikk beskjed om at siden jeg er etter penger (bidrag) så kunne jeg bare ta barnet vårt, han vil ikke lengre ha noe som helst med barnet å gjøre. Så han lever, han har det bra, og konklusjonen er at han bare oppfører seg som en drittsekk. 

Anonymkode: 192b5...bfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilslutt tak i han. Fikk beskjed om at siden jeg er etter penger (bidrag) så kunne jeg bare ta barnet vårt, han vil ikke lengre ha noe som helst med barnet å gjøre. Så han lever, han har det bra, og konklusjonen er at han bare oppfører seg som en drittsekk. 

Anonymkode: 192b5...bfc

At han har det bra , sier det seg vel at han ikke har. 

Anonymkode: 45bb3...8a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ordner du bidrag gjennom nav og så får du i samme slengen be han signere fra seg del i foreldreansvaret. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han har det bra , sier det seg vel at han ikke har. 

Anonymkode: 45bb3...8a9

Nei, han har det nok ikke bra. Men jeg er ikke ansvarlig for hans psyke. Jeg er opptatt av at vi kan samarbeide for barnets skyld, og at han tar sin del av ansvaret. Men når han velger å ruse seg og forsvinne fra jordens overflate i lengre tid, så sier det sitt at er samarbeid er vanskelig. 

Jeg skal ikke måtte gå rundt å bekymre meg for han 24/7. Jeg har bedt han instendig om å få den hjelpen han trenger, over flere år, men han innser ikke selv at han behøver hjelp. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SansaS skrev:

Da ordner du bidrag gjennom nav og så får du i samme slengen be han signere fra seg del i foreldreansvaret. 

Ja, jeg er ikke bekymret for pengene. Jeg er bare så flyforbanna på oppførselen hans. Hvem sier slikt om sitt eget barn? "jeg kutter barnet ut av livet mitt" (ordrett) 

Jeg har bare ikke ord. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er ikke bekymret for pengene. Jeg er bare så flyforbanna på oppførselen hans. Hvem sier slikt om sitt eget barn? "jeg kutter barnet ut av livet mitt" (ordrett) 

Jeg har bare ikke ord. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Det er rusen som snakker. Jeg ser det hele tiden i jobbsammenheng. Problemet ditt blir at han så klart ombestemmer seg og vil være super pappa senere, for så å havne på kjøret igjen neste gang. Samvær og ferier kan bli avlyst på kort varsel og skape utrygghet for barna. Mitt råd er å begrense hans «kontroll» der tidlig, hvis barna er store nok til å forstå nå, så må du forklare at pappa er syk og hvorfor de ikke ser noe til han, så de ikke tror det er dem som har gjort noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SansaS skrev:

Det er rusen som snakker. Jeg ser det hele tiden i jobbsammenheng. Problemet ditt blir at han så klart ombestemmer seg og vil være super pappa senere, for så å havne på kjøret igjen neste gang. Samvær og ferier kan bli avlyst på kort varsel og skape utrygghet for barna. Mitt råd er å begrense hans «kontroll» der tidlig, hvis barna er store nok til å forstå nå, så må du forklare at pappa er syk og hvorfor de ikke ser noe til han, så de ikke tror det er dem som har gjort noe. 

Han har flere ganger fått bekymringsmeldinger fra bv, konklusjonen er at jeg styrer alle samvær og også at jeg eller en annen voksenperson er tilstede under samvær. 

Jeg synes det er slitsomt å skulle bekymre meg for han hele tiden. Spesielt nå som han er sykemeldt fra jobb, og derfor får fritt bruke som han ønsker. Jeg håper og ønsker for vårt barns skyld at han skal ta imot hjelp, men etter så mange år så er nok det løpet kjørt. 

Men dette er første gang han sier noe slik, og det fikk meg litt ut av balanse. 

Anonymkode: 192b5...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...