Gå til innhold

Er han interessert eller ikke?


Lemontree

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte det kunne være fint med litt andre synspunkter på saken min. 

Jeg møtte en gutt på tinder for omlag 2 måneder siden, Vi snakket relativt mye, og klaffet bra så jeg bestemte meg for å møte han. Date nummer 1 gikk kjempe fint og vi hadde det veldig koselig, vi bestemte oss for å møtes på nytt og møttes igjen etter ca 2 uker. Date nummer 2 gikk like bra som date nummer 1 og jeg tenkte at dette må være noe. Da vi sa hadet snakket han om hva vi skulle gjøre neste gang, siden vi hadde vært på minigolf, og bowling på de 2 første datene. Uansett, så kom corona så vi får selvfølelig ikke møttes. 

Jeg har nummeret hans, og snappen hans. Vi snapper for det meste, for jeg føler at det blir litt vel "påtrengende" å sende direkte meldinger hele tiden. Uansett problemet mitt er at jeg er veldig forvirret over om han liker meg eller ikke. Han er ikke særlig god på å sende meldinger, eller det er nærmest alltid jeg som starter samtalen. Det bekymrer meg litt. Likevel har vi ofte morsomme samtaler, og han stiller spørsmål når vi først snakker. Nå i det siste har jeg bestemt meg for å ikke snappe han hver dag fordi jeg vil ikke virke masete, i og med at det er jeg som sender først som regel. Men jeg tenker, er det ikke vanlig å snakke med den man liker/er interessert i hver dag? For rundt 2 uker siden holdt jeg på å vri av meg hodet på grunn av dette, så jeg sendte han melding og spurt om han egentlig er interessert i meg. Han svarte at han ikke er hodestups forelsket, men interessert i å se hvor det går. Det er forsåvidt greit, forventer ikke at han er forelsket eller noe. 

Det er bare denne melding delen som gjør meg så sykt forvirret. Det skal sies at han ikke er særlig opptatt av sosiale medier, og har ikke engang facebook. Han valgte faktisk å lage snapchat i det jeg spurte om han hadde det... Jeg tror egentlig det ligger litt i at han ikke er en særlig "texter", men likevel tenker jeg at de fleste vil ta kontakt med den de liker? Vi er forresten 21 år gamle begge to, og i det jeg har forstått så tror jeg ikke han har så veldig mye dameerfaring...

Jeg blir glad for svar og alle synspunkter på denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har vel svart ganske godt på det selv: "Ikke hodestups forelsket, men interessert i se hvordan det går".

Så bittelitt, men ikke veldig interessert med andre ord. Hadde han vært mer interessert, hadde han nok tekster mer. Kan hende han bare er interessert i å ha noen der, eller det fysiske senere, i mangel på bedre tilbud. 

Anonymkode: da3cb...535

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skrive hver dag nødvendigvis men hvertfall 3-4 ganger i uken, minst 2, og 1 kan unnskyldes med korona nå for en liten periode. 

Han er vel som de fleste på tinder, egentlig ikke ute etter kjæreste og gidder ikke investere særlig tid på det, men holder muligheten åpen for å fortsette å bli kjent om han vil prøve å få seg et ligg senere. 

Anonymkode: b477e...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme opplevelse. Jeg var /er ivrig Ikke han. Han også ville se hvordan det gikk....

Jeg skrev masse meldinger, og han svarte. Noen ganger kunne det gå laaang tid. Han forstod at jeg var mye mer interessert i han enn omvendt, så han dumpa meg. 
 

Han var ikke forelska sa han. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt lignende som meg, så kan gi litt av mine tanker rundt det. Jeg er heller ikke interessert i sosiale medier eller er en "texter". Er slik med venner også, men der er det lettere siden de vet hvordan jeg er. Har et slags hierarki på kommunikasjonen, 5 min tlf. er bedre enn 100 meldinger, og 5 min personlig møte er mye bedre igjen. Så teksting blir på måte et middel for å oppnå "målet" (som kan vere møte, tlf.samtale, gå ut, finne på noe osv...). 

 

Var på noen dates før korona som var hyggelige og jeg kunne godt tenkt å treffes igjen. Men det er jo ikke aktuelt nå, og selv om jeg er interessert blir det ikke så mye meldinger. Når det først er en samtale er det som du sier ofte morsomt, men det er begrenset hvor lenge jeg orker en samtale per meldinger. 

 

Når det gjelder å ta kontakt og initiativ så var jeg mye dårligere på det når jeg var yngre og uerfaren (så det kan jo absolutt spille litt inn). Har ingen problemer med det nå, men merker at dersom jeg og "daten" skal opprettholde relasjonen, så er det hun som må ta mest initiativ på melding. Også etter dette er ferdig, kan vi gå tilbake til der det er jeg som tar mest initiativ. 

Anonymkode: e0624...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres litt lignende som meg, så kan gi litt av mine tanker rundt det. Jeg er heller ikke interessert i sosiale medier eller er en "texter". Er slik med venner også, men der er det lettere siden de vet hvordan jeg er. Har et slags hierarki på kommunikasjonen, 5 min tlf. er bedre enn 100 meldinger, og 5 min personlig møte er mye bedre igjen. Så teksting blir på måte et middel for å oppnå "målet" (som kan vere møte, tlf.samtale, gå ut, finne på noe osv...). 

 

Var på noen dates før korona som var hyggelige og jeg kunne godt tenkt å treffes igjen. Men det er jo ikke aktuelt nå, og selv om jeg er interessert blir det ikke så mye meldinger. Når det først er en samtale er det som du sier ofte morsomt, men det er begrenset hvor lenge jeg orker en samtale per meldinger. 

 

Når det gjelder å ta kontakt og initiativ så var jeg mye dårligere på det når jeg var yngre og uerfaren (så det kan jo absolutt spille litt inn). Har ingen problemer med det nå, men merker at dersom jeg og "daten" skal opprettholde relasjonen, så er det hun som må ta mest initiativ på melding. Også etter dette er ferdig, kan vi gå tilbake til der det er jeg som tar mest initiativ. 

Anonymkode: e0624...e00

Hmm, godt å høre at det finnes håp, hahaha. Tenker å kanskje spørre han om han vil facetime eller noe, men vetikke om det er rart at jeg som jente gjør det? Hva hadde du tenkt om det, hadde du følt at det er påtrengende? Jeg vil egentlig bare bli avvist eller ikke en gang for alle så jeg slipper å tenke mer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

4 timer siden, Lemontree skrev:

Hmm, godt å høre at det finnes håp, hahaha. Tenker å kanskje spørre han om han vil facetime eller noe, men vetikke om det er rart at jeg som jente gjør det? Hva hadde du tenkt om det, hadde du følt at det er påtrengende? Jeg vil egentlig bare bli avvist eller ikke en gang for alle så jeg slipper å tenke mer på det. 

Jeg hadde synes det bare var hyggelig jeg. Om han gjør det, eller om han ikke er interessert kan ikke jeg vite. Men tenker du bare burde gjøre det, blir du avvist er det jo bare positivt. Dere passet ikke i lag. Og du kan bruke tiden/energien din på noe annet. Eller kanskje han blir glad og det var dette dere trengte. 

Anonymkode: e0624...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 14.42, Lemontree skrev:

Det er bare denne melding delen som gjør meg så sykt forvirret. Det skal sies at han ikke er særlig opptatt av sosiale medier, og har ikke engang facebook. Han valgte faktisk å lage snapchat i det jeg spurte om han hadde det... Jeg tror egentlig det ligger litt i at han ikke er en særlig "texter", men likevel tenker jeg at de fleste vil ta kontakt med den de liker? Vi er forresten 21 år gamle begge to, og i det jeg har forstått så tror jeg ikke han har så veldig mye dameerfaring...

Drit i meldingene da! Vil han være sammen med deg, vil han treffes! Dette teller 100 ganger mer en disse satans snap meldingene. Bare glem de meldingene de betyr ikke en dritt. Han har sag til deg hva han føler! Du må bare forholde deg til det. Treff han uansett korona eler ikke! Om han ikke vil treffes betyr du mindre for han. Dette er fakta alltid. Om han ikke prioriterer deg sier dette alt! Dette er fakta også. Alt annet blir dine drømmerier og ikke noe annet. Tenk over dette helt seriøst! Så sparer man seg selv for masse lidelse og usikkerhet. Er jeg forelsket og liker en kvinne går jeg gjennom ild og vann for henne! Når det ikke er slik motsatt sier det alt om hva som foregår. Har akkurat samme situasjon selv, nå er det å komme seg ut av floken og fortsette livet mitt. Det skal aldri gjenta seg at kommunikasjon skal foregå over snap! Ente så treffes man og lever livet som kjærester sammen, eller så kan de drite og dra.

Anonymkode: c94c2...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka som han ble glad da jeg spurte om vi skulle facetime, så nå er det planlagt i hvertfall :)

 

Takk for svar alle sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...