Gå til innhold

Barn nr3 ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
jeg ser mange som sier og skriver «man angrer ikke på de barna man får».

Vi har nå 2 barn, minste er 10mnd. Og jeg føler meg klar for en nr3, sånn innerst inne akkurat Nå. Haha. 
Men mannen vil vente litt til om det overhode blir flere, noe som er helt greit. ☺️
men hvordan er det i forhold til det å ha 2? Nå går det stort sett fint, men jeg er redd for total sammenbrudd med 3 barn, for det kan jo bli sabla hektisk 😂
Føler dere at dere mangler hender? Er det veldig trangt økonomisk (sett at dere har en helt vanlig økonomi)? Er det mye hyl og skrik? 
Det er 5år mellom barna vi har nå, og det er egentlig helt perfekt for oss. Men jeg ønsker ikke like stort gap hvis vi får en til 🙈
 

Anonymkode: 4e7ea...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er antakelig lurt å vente til minste ikke er en baby og dere har prøvd hverdag med to, før dere bestemmer dere for en til.

Permisjonstiden er mye lettere enn hverdag 

 

Anonymkode: 3a640...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre tette barn. Eldste hadde nettopp fylt 4 og mellomste var to mnd unna 2 årsdagen da yngste ble født. Jeg synes det har gått helt supert. Klart det var litt intenst da de var helt små, men det går seg til. Det hjalp selvsagt veldig at våre er friske, alltid har sovet godt om natten og slike ting. Jeg har aldri følt at vi har manglet hender og økonomisk er det ingen problemer. Utgiftene blir jo litt hva man gjør det til også. De kan (og bør, ikke minst fra et miljøperspektiv) arve en del klær og utstyr, alle barna trenger ikke ha 2-3 fritidsaktiviteter hver eller de dyreste tingene osv. Dette med antall fritidsaktiviteter har jo også mye å si med tanke på travelhet i hverdagen. Våre to yngste har en aktivitet hver og eldste har to og det er en del som kreves bare der, jeg er veldig glad de ikke har flere. Klart det både er mer rot og mer bråk enn med ett eller to barn, men det er sånn det er og de lærer å rydde etter seg og snakke med innestemme og ikke krangle om alt.

Nå er de 7. 9 og 11 og jeg føler vi forlengst er "over kneika". De er selvstendige og flinke barn som bidrar hjemme, klarer mye selv, går hjem fra skolen selv. Jeg føler jeg har mye tid til egne ting. De står opp selv om morgenen i helger og ferier så vi kan sove lenger. Mange småting her og der som til sammen gjør at livet og hverdagen er både enklere og morsommere enn da de var helt små. Hvis det er småbarnstiden som bekymrer deg mest er det greit å huske på at de tross alt blir eldre, og raskere enn du tror, og at uansett hvor slitsomt du måtte synes det er så vil det ikke være sånn for alltid. Så vil dere ha en til, go for it. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er antakelig lurt å vente til minste ikke er en baby og dere har prøvd hverdag med to, før dere bestemmer dere for en til.

Permisjonstiden er mye lettere enn hverdag 

 

Anonymkode: 3a640...daa

For ikke å snakke om at permisjonstiden Vs barnehage er en sak. En annen sak er når de begynner på skolen. Oppfølging av dem på den fronten. Hva hvis det viser seg ila barnehageperioden at en av de dere har nå trenger oppfølging utover det normale på et/flere områder? Hva hvis en av dere voksne blir kronisk syke? 

Anonymkode: f83b8...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre tette. Eldste var akkurat 4 når minste ble født, mellomste 1,5 år. Nå er de 5 år, 2,5 år og 1 år. Er veldig travelt, men det går helt fint. Vi er heldigvis to om dem og har mye familie rundt oss. Aleine hadde det vært vanskelig tror jeg. 
jeg hadde i tillegg mellomste hjemme når minste ble født. Så det var jo travelt. Men da var han over 2 år før han begynte i barnehagen, så det var kjekt. De har mye glede av hverandre alle tre, selvom de til tider krangler som bare det..

økonomisk klarer vi oss bra, vi har ikke dyre vaner og tjener greit (520 000 og 600 000, i tillegg har vi hus med utleie). Minste arver mye og er hellet ikke begynt i barnehagen enda, merker det sikkert litt mer da. 

 

 

Anonymkode: 0be0b...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 tette. Fikk 3 barn på under 2 1/2 år (ikke tvillinger) 😅 Heftig, men gått over all forventning. 

Anonymkode: 6841a...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvordan man har tid til å lage middag til en hel familie når man har en nyfødt og to små barn i tillegg. 

Anonymkode: cafaf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan man har tid til å lage middag til en hel familie når man har en nyfødt og to små barn i tillegg. 

Anonymkode: cafaf...000

Man lager store porsjoner , så man har til flere dager.. Lager en del retter som lager seg selv i ovnen ,  lager klart på kvelden før de legger seg..

Akkurat det å lage middag er vel et av de minste problemene.. 

Anonymkode: 49465...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi riktignok nesten 7år mellom nr 2 og 3. Og første var 9år da nr 3 kom. Så her var det ingen store utfordringermed å få nr 3. Han bare hang på det som skjedde. Og de elste har vært til god hjelp. De kunne se etter lillebror mens han lå og sov, slik at jeg f.eks kunne ta meg en dusj. Godt at de var i ungdomsskole alder da nr 3 begynte på skolen. Da hadde de blitt mye mer selvstendig med skolearbeid.

Å få nr 3 gikk så greit, at vi valgte å få nr 4 også😂

Anonymkode: 7c4a8...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...