AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #1 Skrevet 3. april 2020 Fikk akkurat melding av svigers som er på vei til hytten på dagstur. Er det innafor? Trodde man skulle unngå slike reiser. Anonymkode: 1d462...0d7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #2 Skrevet 3. april 2020 Les deg opp selv og ikke døm utifra overskrifter. Ja det er innafor. Anonymkode: fa691...67d 38
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #3 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp selv og ikke døm utifra overskrifter. Ja det er innafor. Anonymkode: fa691...67d Det står at det frarådes. Synes det er ufattelig egoistisk å gå imot dette. Lurer på om jeg skal si noe til de. Anonymkode: 1d462...0d7 4
Brunello Skrevet 3. april 2020 #4 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp selv og ikke døm utifra overskrifter. Ja det er innafor. Anonymkode: fa691...67d Det er lov, men fortsatt ikke anbefalt dersom hytta ikke ligger i nærområdet. Fritidsreiser skal unngås. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #5 Skrevet 3. april 2020 Det hadde jeg ikke gidda å legge meg opp i. Anonymkode: 912e5...508 22
Honey Dew Skrevet 3. april 2020 #6 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det står at det frarådes. Synes det er ufattelig egoistisk å gå imot dette. Lurer på om jeg skal si noe til de. Anonymkode: 1d462...0d7 Det er lov å dra på dagstur til hytten. 16
poli10 Skrevet 3. april 2020 #8 Skrevet 3. april 2020 Det er lov, men hvorfor i all verden skal man gjøre det?! 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #9 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Det er lov å dra på dagstur til hytten. Det er lov, men frarådes. De er ikke akkurat sprek og har en lang og kronglete vei til hytten. Ender vel med at de ramler og belaster den stakkars lille kommunen. Anonymkode: 1d462...0d7 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #10 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koronapoliti. Anonymkode: 5f81a...6ed Smittevernspoliti. Anonymkode: 22ed6...7f1 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #12 Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står at det frarådes. Synes det er ufattelig egoistisk å gå imot dette. Lurer på om jeg skal si noe til de. Anonymkode: 1d462...0d7 Dagstur ble nevnt at var greit, overnatting er ulovlig. Men ja, si noe til de, lag kvalme og slikt. er det ikke det vi har svigers til i disse dager ? Anonymkode: fa691...67d 14
Hulderen Skrevet 3. april 2020 #13 Skrevet 3. april 2020 Dagsturer til hytta for nødvendig ettersyn og vedlikehold er tillatt. Hvis de har med mat hjemmefra og ikke forlater bilen underveis, så utsettes de ikke for smitte heller. Jeg skjønner godt at hyttefolket ønsker å sjekke at alt er i orden på hyttene sine, det er tross alt snakk om store verdier. 30
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #14 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er lov, men frarådes. De er ikke akkurat sprek og har en lang og kronglete vei til hytten. Ender vel med at de ramler og belaster den stakkars lille kommunen. Anonymkode: 1d462...0d7 Enten er du en slem person, eller så er du 14 år og kjeder deg. Anonymkode: fa691...67d 12
SansaS Skrevet 3. april 2020 #15 Skrevet 3. april 2020 Kan hende de skal gjøre vedlikehold eller hente noe. Hva er vitsen med å henge seg opp i dette? 6
Hulderen Skrevet 3. april 2020 #16 Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, poli10 skrev: Det er lov, men hvorfor i all verden skal man gjøre det?! For å sjekke at alt er i orden, selvsagt. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #17 Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, poli10 skrev: Det er lov, men hvorfor i all verden skal man gjøre det?! Koronapoli10? Det er nødvendig å se til hytter også. Særlig når svært mange vet at hytter flest er ubebodd og fritt frem akkurat nå. Anonymkode: 5ed82...6ba 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #18 Skrevet 3. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov, men frarådes. De er ikke akkurat sprek og har en lang og kronglete vei til hytten. Ender vel med at de ramler og belaster den stakkars lille kommunen. Anonymkode: 1d462...0d7 Jeg lurer mer på om det er innafor å være en så kjip svigerdatter. Anonymkode: 5ed82...6ba 20
poli10 Skrevet 3. april 2020 #19 Skrevet 3. april 2020 6 minutter siden, Hulderen skrev: For å sjekke at alt er i orden, selvsagt. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koronapoli10? Det er nødvendig å se til hytter også. Særlig når svært mange vet at hytter flest er ubebodd og fritt frem akkurat nå. Anonymkode: 5ed82...6ba Så man har ikke brukt hytta siden påska i fjor, og bare måtte opp og sjekke nå?
Cottontail Skrevet 3. april 2020 #20 Skrevet 3. april 2020 Fritidsreiser ut av egen kommune frarådes. Det er ikke _forbudt_ å dra på dagstur til hytta. Det er lov å gjøre nødvendig tilsyn. Ja, det er egoistisk å dra bare fordi de har lyst til å dra, når samfunnet legger opp til en felles strategi som mange betaler dyrt for, at vi skal holde oss mest mulig hjemme og alene med egen husstand. En hver tur medfører en risiko for at de må i kontakt med andre mennesker, enten på grunn av bilhavari, trafikkulykke, at noen faller, skader seg... Sjansen for at det skjer med akkurat dem er ikke så stor, men hvis mange reiser rundt, så øker risikoen mye. Det er alltid mange skader og ulykker når det er vanlig påskeutfart. Selv om ingen tror det skal hende med dem. Du kan si til ektefellen din at du synes det er dumt og egoistisk å ta en slik tur slik situasjonen er nå, så har du sagt det, og kan si "hva var det jeg sa" hvis noe skjer. Det må være svigerforeldrene dines barn som evt sier noe til dem, ikke svigerbarnet. Hvis denne dagsturen gjør det litt lettere å være dem i denne vanskelige perioden, så har det en verdi det også, mange eldre er bekymret og psykisk helse er en del av det som vi skal ivareta, ikke bare den fysiske, smittevernsfaglige helsen. 4
Anbefalte innlegg