Gå til innhold

Trøstespiser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter sånn med trøstespising.. Veier 15+ kilo mer enn jeg burde nå (BMI overvektig..) Og de siste ukene har det blitt verre.. Spiser mye i skjul også..

Hvordan slutte? Problemene jeg prøver å spise bort klarer jeg ikke å gjøre noe med for øyeblikket, men aner håp der fremme..

Noen som har gode tips og råd?

Anonymkode: 63da4...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter sånn med trøstespising.. Veier 15+ kilo mer enn jeg burde nå (BMI overvektig..) Og de siste ukene har det blitt verre.. Spiser mye i skjul også..

Hvordan slutte? Problemene jeg prøver å spise bort klarer jeg ikke å gjøre noe med for øyeblikket, men aner håp der fremme..

Noen som har gode tips og råd?

Anonymkode: 63da4...07d

Les boka brain over binge.

Husk at mat er kortvarig og dårlig trøst med konsekvenser. Du (ville forhåpentligvis ikke) trøstedrukket deg alkoholisert, så ikke tillat deg å forsøke bruke mat for å dempe følelser. Det finnes ikke nok mat i hele verden.

Anonymkode: 4e5c6...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 9.24, AnonymBruker skrev:

Sliter sånn med trøstespising.. Veier 15+ kilo mer enn jeg burde nå (BMI overvektig..) Og de siste ukene har det blitt verre.. Spiser mye i skjul også..

Hvordan slutte? Problemene jeg prøver å spise bort klarer jeg ikke å gjøre noe med for øyeblikket, men aner håp der fremme..

Noen som har gode tips og råd?

Anonymkode: 63da4...07d

Jeg trøstespiser også, men trives så dårlig med meg selv nå. Har begynt å spise en brødskive istedenfor to og tenker jeg må kutte ut alt godteri. Drikker nypete og vann. 

Anonymkode: f7aea...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg har hatt det sånn i mange år. Så masse ❤️❤️ til deg. 

Jeg skjønner veldig godt det med at problemene ikke kan løses nå, men måten du håndterer de på kan bli anderledes. Det kan gjøre at du ikke spiser så mye, og ikke går å føler deg så kjip. 

Det er litt vanskelig å forklare. Litt sånn som denne forklaringen. Bare det første om å prosessere følelsene. 

Og så ville jeg ikke kuttet i mat, men heller økt mengden sunn mat. Den der sultingen man tror man må igjennom trenger man ikke. 

Eller når jeg begynte å snu litt på måten jeg tenkte om meg selv og det som skjedde rundt meg, så ble det lettere sakte men sikkert. Og sulten eller følelsen av å måtte spise forsvant etterhvert. 

 

Anonymkode: ba4a7...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...