Gjest Dyr Skrevet 17. juni 2005 #1 Skrevet 17. juni 2005 Jeg lurer på hva dere gjør med dyrene som dør? Leverer dere de hos dyrlegen? Eller begraver dere dem? Eller kaster i søpla? 1)Hvis feks. kaninen deres døde hjemme. Hva hadde dere gjort med kaninen deres da? 2)Eller hvis fuglen deres plutselig lå død på bunnen av buret, hvordan hadde dere kvittet med den da? Jeg synes det er veldig vondt å kaste et dyr i søpla. Stakkars dyr som blir most av søppelbilen. Hvis man skal begrave dyret, kommer kanskje rovdyr og graver dyret opp igjen. Det skjedde med fuglen min som døde. Jeg så at det var et dyr som hadde gravet der.? Eller levere den hos dyrlegen? Hva skjer med dyret da? Kan man bære den i pose? Stakkar. Med sånne større dyr som hund og katt så oftest så avliver man den som dyrlegen. Hva hadde dere gjort da? Tatt den med hjem eller hos dyrlege? Det er jo litt vanskelig å begrave en hund?
Arkana Skrevet 17. juni 2005 #2 Skrevet 17. juni 2005 Alle kattene våre er begravet i hagen til foreldrene mine, og vi planter blomster der om sommeren og tenner fakkel på julaften o.l. Synes det er koselig. Alle våre har dødd hos dyrlegen da (avlivning), og vi har tatt dem hjem for å begrave dem. Ville aldri kastet dyr i søpla. Og vi har aldri opplevd at dyrene har blitt gravet opp igjen. De har blitt lagt i en eske med favorittkoseteppe e.l. rundt seg.
Gjest Violetta Skrevet 17. juni 2005 #3 Skrevet 17. juni 2005 Hunden min som jeg fikk avlivet i fjor, etterlot jeg hos veterinæren. Jeg har ikke noe sted å begrave dyr, og mener jeg uansett har mye mer glede av å se på bilder av da hun var frisk enn jeg ville hatt av å besøke et "gravsted".
Gjest Darcy Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 Jeg begravde katten min i hagen og hadde gjort det samme i dag, men jeg kjenner også folk som har kremert hunden sin og har den i en eske på peisen.
Gjest Spacegirl Skrevet 17. juni 2005 #5 Skrevet 17. juni 2005 Jeg har pleid å begrave de i hagen, men nå som jeg leier leilighet syns jeg ikke at jeg kan gjøre det siden det ikke er min hage . Hvis katten min hadde dødd nå vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort med den...
Milly:) Skrevet 17. juni 2005 #6 Skrevet 17. juni 2005 Jeg har ikke opplevd det. Men jeg hadde (kommer til å) begravd den i hagen tror jeg. Den blir vel ikke gravd opp hvis den ligger i en eske? Vil helst ikke tenke på hva jeg skal gjøre når katten min dør
Litz Skrevet 18. juni 2005 #7 Skrevet 18. juni 2005 Det er strenge regler for om man har lov til å grave ned dyr i hagen ol. Dette fordi andre dyr kan grave det opp igjen og på den måten kan evt smitte føres videre og utgjøre en stor trussel for ville dyr. Skal man grave ned dyr så må dette graves ned minst 1 meter under jordoverflaten. De fleste som leverer inn dyr til oss på klinikken (enten de allerede er døde eller skal avlives) får de kremert og returnert i enten en enkel eske eller en urne.
Gjest 456 Skrevet 18. juni 2005 #8 Skrevet 18. juni 2005 Hos veterinæren her blir de iallefall lagt i en fryser helt til folk som kan håndtere spesialavfall kommer og henter dem. Tror jeg ville ha gravd ned dyret mitt jeg. Hadde vært litt fint å ha et sted med et lite minnesmerke. Om jeg ikke hadde hatt slike muligheter så ville jeg ha valgt kremering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå