Gå til innhold

Kommunen flyttet meg til sykehjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber egentlig i barnehage men nå har kommunen satt meg over til sykehjem og jeg gruer meg.. Hva kan jeg forvente? Skal jobbe natt i helgen. Er det stille på natt? Må jeg gjøre stell av voksne? 

Anonymkode: b0605...4c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nattskift kan være rolig - og det kan være fullt kjør. Ikke bare kommer det an på hvor mange beboere/pasienter som bor der, men tilfeldigheter som hvordan demente Olga føler seg eller om Frank får et drypp akkurat den natta.

Stell er ikke noe å bekymre seg for. Ja klart du må gjøre det som alle andreæ, men du gjør det på en verdig måte og med respekt, så går det bra. Husk at du skal behandle disse menneskene som om de var moren din/bestemoren din (vet ikke alderen din).

Dette går bra, bare ha empati og omtanke, og bruk de du jobber sammen med godt. Du gjør en god gjerning 😊

Anonymkode: 6c8ec...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok belage deg på at du skal stelle pasientene ja, og det kan være alt i fra at de greier å gjøre alt selv bare du forteller dem hva de skal gjøre (dersom de er dement for eksempel, men fysisk helt oppegående) til fullstendig hjelpetrengende pasienter. Du får nok opplæring, og er de fullt hjelpetrengende er man som regel to personer i stell. På nattevakt er det naturlig nok ikke like mye stell, men det skjer alltids at folk må ha hjelp til en rask vask om de har uhell med avføring for eksempel.

Jeg jobber mye natt; dog i sykehus, og det er mye roligere på natt fordi folk naturlig nok som regel sover. 

Anonymkode: f2e83...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du jobber natt på sykehjem er det lite stell. Hos oss er det isåfall å skifte bleie og eventuelt vaske og skifte sengetøy dersom det er vått/skittent. Ellers er det mest å snu pasienter som ligger, og gå tilsyn. Eventuelt smøre brødskive hvis noen våkner og er sultne. Vanligvis er dere flere som samarbeider om flere avdelinger. Det kommer til å gå veldig fint, ikke noe å grue seg til! Hadde det derimot vært dagvakt, hadde du garantert måtte gått i stell.

Anonymkode: 9cc29...63f

• Liker 2
  • Opprett ny...