Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal sette inn hormonspiral i morgen for første gang og jeg gruer meg så mye at jeg blir helt kvalm bare av tanken.

dere som har spiral UTEN å ha født, hvordan var deres opplevelse av innsettingen og tiden etter? 

ønsket selv å gjøre det hos gynekolog som gjør dette her flere hundre ganger i løpet av et år, men fastlegen min ville ikke henvise meg og jeg har ikke råd til å gå privat. (Står på venteliste for å få byttet fastlege da dette ikke er første gangen han har vært vanskelig å ha med og gjøre.) 

jeg har Blitt satt opp hos en annen lege, noe som gjør meg enda mer nervøs da jeg har en oppfatning om at dette med å sette inn spiral er noe fastleger ikke gjør til daglig akkurat. 
del gjerne erfaringer både positive og negative 

Anonymkode: 2d6c3...17e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt inn både kobberspiral og hormonspiral, er i slutten av tyveårene og har ikke født.

Begge gangene er dette gjort hos gynekolog. Jeg er ikke superbegeistret for gynekologen, men hun kan sitt i alle fall. Det var fastlegen som sendte meg dit.

Hva er fastlegens begrunnelse for å ikke sende deg til gynekolog?

Anonymkode: 43cd9...bc3

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har satt inn både kobberspiral og hormonspiral, er i slutten av tyveårene og har ikke født.

Begge gangene er dette gjort hos gynekolog. Jeg er ikke superbegeistret for gynekologen, men hun kan sitt i alle fall. Det var fastlegen som sendte meg dit.

Hva er fastlegens begrunnelse for å ikke sende deg til gynekolog?

Anonymkode: 43cd9...bc3

Han mente på at henvisning kun var aktuelt dersom det var snakk om noe som gjorde at jeg hadde et spesielt behov for spesialist 🙄

Anonymkode: 2d6c3...17e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var først hos fastlegen men det var for trangt så han greide ikke å sette den inn. Skal sies at han har gjort det mye og blant dem jeg kjenner så er det fastlegen som vanligvis setter inn. Kom til gynekolog som byttet til en mindre spiral og hun måtte "jobbe litt". Det gjorde pissvondt og det var pissvondt i 3 dager etterpå.    Gjorde dette for 3 måneder siden og skal ha den til august eller noe sånt og da vurderer jeg å ta den ut. Har begynt å få vondt under sex og det er ubehagelig innimellom. Fikk litt gørr første måneden som jeg merket på do og har hatt mensen 1 gang og den var vondere enn tidligere.

Hittil er det ingen grunn til at jeg ville gjort det på nytt siden jeg tar medisiner daglig og p-pillen er ikke noe issue i tillegg da. Byttet til spiral fordi jeg begynte å få mensen månedlig igjen etter flere års opphold.

Anonymkode: fd29c...0b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...