Gå til innhold

Hvordan fordeler dere hjemmeskole? (skilte foreldre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Et kjapt spørsmål. 

Hvordan har dere andre fordelt hjemmeskolen? Barnet bor fast hos meg, som også har et barnehagebarn og er gravid i 8. mnd, men har samvær med far hver onsdag og annenhver helg. 

Nå som det er hjemmeskole har jeg, i likhet med ganske mange andre der ute, begynt å bli ganske sliten. Er det innafor å be far hente til smavær tidligere og dermed også være ansvarlig for undervisningen de dagene barnet skal være hos ham?

Per dags dato så hentes barnet til "skoleslutt" og da er alt gjort, siden det er best for barnet at det tas på dagtid. 

Ingen av oss er i jobb og han har ingen andre barn. 

Anonymkode: 3d842...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan da ikke svare på det, spør far da vel? Kanskje han blir glad for det? Eller kanskje han sier nei, da er du ikke verre stilt på onsdagene. Nå er det uansett påskeferie. 

Anonymkode: 863c9...fea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi kan da ikke svare på det, spør far da vel? Kanskje han blir glad for det? Eller kanskje han sier nei, da er du ikke verre stilt på onsdagene. Nå er det uansett påskeferie. 

Anonymkode: 863c9...fea

Tviler sterkt på det. Han er ikke akkurat kjent for å ville ha mer samvær enn han "må". Så spørsmålet er om det er innafor å kreve at han tar sin del, barnet skal ha samvær i morgen. 

Anonymkode: 3d842...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fordeler vi det slik at jeg som har hjemmekontor, barnehagebarn og to større barn underviser førsteklassingen midt imellom møter, rapporter og skriving av vedtak, middagslaging og kjøring til trening. Far er permittert, men gjør ingenting med førsteklassingen. Så vi må ta oppgavene for to uker på en uke. 

Far er mest opptatt av sin nye kjæreste og hennes barn. Jeg har også ny samboer, som både hjelper med skolearbeid når han kan (han jobber fulltid utenfor hus), middag, husarbeid osv. 

Anonymkode: bfabe...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboeren jobber i såkalte "samfunnskritiske funksjoner" og er begge ute i full jobb mens våre 2 barn er hjemme. Dvs hun minste er en del på SFO. Hun er bare 7 år og har spesielle behov i tillegg. Hjemmeskolen arrangerer vi ved å lage ukeplaner de må følge når de er hjemme alene. Legger inn alarmer på telefonene deres hvor de sjekker planen når alarmen piper. Det fungerer faktisk veldig fint så langt. I tillegg ringes vi noen ganger i løpet av dagen i tillegg til at jeg kjører raskt hjem i lunsjen og lager mat til barna og sjekker hvordan det går. Ikke optimalt, men det går.

Misunner ikke situasjonene dere beskriver med mor og far som må samarbeide og på kabalen til å gå opp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er hos far fra torsdag til fredag. Hentes etter «skoletid» torsdag og leveres etter lunsj fredag. Halve skoledagen er da gjennomført hos far. 
Jeg har hjemmekontor og far jobber kveldsvakt i er samfunnskritisk yrke. 
Personlig, som kontrollfrik, skulle jeg ønske å ha de her hver skoledag. Som mamma vet jeg de håndterer skolen uansett hvor de er, at de trenger like mye tid ned far som med meg og selv om jeg etter eget valg er skilt fra mannen, er han en god far.

Anonymkode: 51468...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Et kjapt spørsmål. 

Hvordan har dere andre fordelt hjemmeskolen? Barnet bor fast hos meg, som også har et barnehagebarn og er gravid i 8. mnd, men har samvær med far hver onsdag og annenhver helg. 

Nå som det er hjemmeskole har jeg, i likhet med ganske mange andre der ute, begynt å bli ganske sliten. Er det innafor å be far hente til smavær tidligere og dermed også være ansvarlig for undervisningen de dagene barnet skal være hos ham?

Per dags dato så hentes barnet til "skoleslutt" og da er alt gjort, siden det er best for barnet at det tas på dagtid. 

Ingen av oss er i jobb og han har ingen andre barn. 

Anonymkode: 3d842...76f

Ikke riktig dette... Han bør ha barne annenhver uke og hjelpe med skolearbeid den uken han har barnet..

Anonymkode: e051c...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du..! ;) er lov å bli sliten.

her så går alt bedre enn noen gang. Hun gjør alle lekser uten mer hjelp enn skoleopplegget, har tidligere «fri» til kos og har hjulpet litt ekstra hjemme. Så jeg gruer meg nesten til skolestart igjen fordi vi har det så godt og jeg er mindre sliten.

Anonymkode: c9fe8...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hjelper hverandre. Både jeg og far er fortsatt i full jobb. Min «nye» samboer er delvis permittert og har mest bare kveldsvakter, så han har mulighet til å være hjemme med barna mens jeg er på jobb. Pappaen til jenta mi bor rett ved besteforeldre (så og si samme husholdning) så de trør til når hun er der. Hvis det skulle skje noe, f.eks at min samboer ikke kan være hjemme, eller at besteforeldre ikke kan, så bytter vi på. 

Anonymkode: a73ad...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...