Gå til innhold

Burde jeg melde fra til rektor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en bekjent som har vært sykmeldt lenge pga psykisk knekk/ depresjon. Hun er høyst fungerende ellers. 
hun fortalte meg en dag at hun har hatt et sammenbrudd foran barna. De er 10 og 16 år. Det ble verre etter skolene stengte. 
burde jeg si fra til rektor at hun burde ta kontakt for å høre hvordan det går? 
kanskje barna hennes burde hatt tilbud om skole nå? Mannen er også hjemme, men dette preger jo barna når de er hjemme 24/7 kontra å kunne være på skolen noen timer om dagen? 
hva tenker dere? 

Anonymkode: 7adf6...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta heller kontakt med kontaktlæreren, ikke rektor. 

Anonymkode: 619b3...4c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ett menneske, barn tåler å se virkeligheten bedre enn du tror mener jeg. Kan du ikke heller spørre om du kan hjelpe på noe vis, enten hun eller barna?

Anonymkode: 83c99...25b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ett menneske, barn tåler å se virkeligheten bedre enn du tror mener jeg. Kan du ikke heller spørre om du kan hjelpe på noe vis, enten hun eller barna?

Anonymkode: 83c99...25b

Dette er feil. Barn, uansett hvor utviklede, uavhengige og intelligente du tror de er, er meget sårbare og tar mye skade av å se at voksne ikke har kontroll på livet. Dette gjelder gråting, rusbruk, utbrudd m.m..

Anonymkode: 14b43...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ett menneske, barn tåler å se virkeligheten bedre enn du tror mener jeg. Kan du ikke heller spørre om du kan hjelpe på noe vis, enten hun eller barna?

Anonymkode: 83c99...25b

Ts her.. vel, hun har vært sykmeldt i snart ett år, ligger mye i senga å gråter. Har bedre dager innimellom. 
hun får hentet seg mye inn de dagene barna er på skolen. Nå er barna hjemme hver dag. Å se sine egne foreldre bryte sammen er ikke bra for barna. Ikke når det er så langvarig som dette. 
 

Anonymkode: 7adf6...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hyggelig tips til kontaktlærer, uten noen detaljer, er nok fint. Mye mulig barna kan få komme på skolen.

’Hei Lærer, Jeg har inntrykk at Hilde, moren til Jonas i 3.b, har det litt ekstra tøft i den situasjonen som er nå. Håpet at dere kunne ta en telefon og følge opp at de klarer seg greit? Takk! :-)’

Anonymkode: e843b...123

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.. vel, hun har vært sykmeldt i snart ett år, ligger mye i senga å gråter. Har bedre dager innimellom. 
hun får hentet seg mye inn de dagene barna er på skolen. Nå er barna hjemme hver dag. Å se sine egne foreldre bryte sammen er ikke bra for barna. Ikke når det er så langvarig som dette. 
 

Anonymkode: 7adf6...e8b

Ser barna dette eller bare det ene utbruddet hennes? Før og enkelte steder enda er det lov å få ut litt en gang uten at  barnevern og skole skal komme på banen! Om det var ett engangstilfelle så la det gå.Så lenge det går bra med barna og det ikke var veldig gale.Om barna ser hun gråter i sengen hver dag så gi beskjed.Gjerne til barnevernet og.Sånn skal det ikke være!!Mange barn som har det tungt no.Og da bør vi være flinke å se og hjelpe.Men om noen blir sur eller lei seg en dag..Det må no søren være mulig uten at mammapolitiet kommer løpende...Hva gjør far?

Strekk ut en hånd! 

Anonymkode: 9d30b...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Har en bekjent som har vært sykmeldt lenge pga psykisk knekk/ depresjon. Hun er høyst fungerende ellers. 
hun fortalte meg en dag at hun har hatt et sammenbrudd foran barna. De er 10 og 16 år. Det ble verre etter skolene stengte. 
burde jeg si fra til rektor at hun burde ta kontakt for å høre hvordan det går? 
kanskje barna hennes burde hatt tilbud om skole nå? Mannen er også hjemme, men dette preger jo barna når de er hjemme 24/7 kontra å kunne være på skolen noen timer om dagen? 
hva tenker dere? 

Anonymkode: 7adf6...e8b

Ja vær så snill å gjør det❤️ Alle vi som jobber med utsatte barn ber dere være den ene som bryr seg i disse dager!! 
 

Anonymkode: 23f03...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke hun klarer å tenke selv når det gjelder skoletilbud til barna?

Ring henne, spør hvordan hun har det, om barna har noe tilbud, om det finnes noe tilbud. Du kna tilby deg å finne ut var det for henne feks 

 

Anonymkode: 41c55...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bør du vel snakke medhenne og mannen hennes? Spør om de har søkt skolen, om ikke det er et alternativ? Om barna er i daglig kontakt med lærer og andre, om hvordan det går? Men nå er det jo ferie? Rektor vet jo ikke selv hva som skjer etter ferien ennå. 

Anonymkode: 34f98...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Har en bekjent som har vært sykmeldt lenge pga psykisk knekk/ depresjon. Hun er høyst fungerende ellers. 
hun fortalte meg en dag at hun har hatt et sammenbrudd foran barna. De er 10 og 16 år. Det ble verre etter skolene stengte. 
burde jeg si fra til rektor at hun burde ta kontakt for å høre hvordan det går? 
kanskje barna hennes burde hatt tilbud om skole nå? Mannen er også hjemme, men dette preger jo barna når de er hjemme 24/7 kontra å kunne være på skolen noen timer om dagen? 
hva tenker dere? 

Anonymkode: 7adf6...e8b

Syns ikke du skal blande inn det offentlige, hun er et menneske. Alle mennesker kan gå på en knekk iblant.. Mannen er der og det er ikke veldig små barn som ikke kan forstå ting. Prøv heller å stille opp for hun du og spørr om du kan gjøre noe..

Anonymkode: 1720a...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...