AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Hei! Jeg kommer fra en gård, hvor min far har Internett fra breiband.no. Det er utrolig dårlig signal, i det store huset har han kun Internett på soverommet, mindre signal på kjøkken og ingenting på stua. De fra breiband mener alt er normalt å vi skulle i bunn å grunn ha bra signal i hele huset, til og med i naboenden hvor jeg bor, og i kroa vår 10 meter fra oss, maskingarasjen og i fjøset. Selve antenna fra breiband står like over fjorden og kan ikke bli bedre plassering. Plasseringen er kjempefin, men ustabilt nett!!! I tillegg får jeg opp en annen Wifi som jeg vet jeg hadde passord på før, er det mulig han har to Internett? Jeg spør min far det samme, men etter han ble enkemann så mistet han helt oversikt på det teknologiske. Hvordan finner jeg ut passordet av det andre nettet? Den har best signal og det kan umulig komme fra nærmeste nabo(500m) har også forsterkere, men ustabilt nett. Anonymkode: db40f...442
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Det kan være at routeren sender på 2.4GHz og 5GHz samtidig og da vil du se to forskjellige WIFI nettverk. Se på undersiden av routeren om det står skrevet passord der. Du kan jo også se om du finner papirene som hører til routeren. Anonymkode: de4a9...aeb 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 Det er mulig det står på ruteren, men når ikke du sier navnet på nettverket eller hvem leverandøren er er det umulig å hjelpe deg nærmere. Anonymkode: 99569...b92 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 Har prøvd pasordet til ruteren, den er knyttet til breiband. Men jeg forstår ikke hvor den andre holder til, den heter lagret som breviknet, og er tydeligvis noe jeg har vært påkoblet før siden jeg kommer på nett automatisk til far. Ingen naboer tilhører denne, helt umulig... men jeg ser bare en boks 🙈🙈🙈 mulig jeg må ringe både breiband og Telenor idag... min far er en sånn type uorganisert horder, har ikke peiling på teknologi og roter følt mye, spesielt bruksanvisninger osv. Han har ikke peiling sier han og tror jeg kan trylle fordi jeg kan det egentlig mye bedre. Men jeg er sikker på at noen har hjulpet han med installering uten å lære av prosessen eller hva han skal gjøre når ting trenger restart. Og hvis jeg ikke var den som gjorde det, så aner jeg ikke hva som ble gjort og hvilke passord som gjelder. Takk for svar !:) Anonymkode: db40f...442
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Jeg kan Ta bilder av ruteren i morgen selskapet er breiband.no Anonymkode: db40f...442
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #6 Skrevet 3. april 2020 Det er denne "en annen wifi" som er mest interessant. Hva er navnene på de to nettverkene? Hvis de blir delt av den samme ruteren har de antakelig samme passord. Anonymkode: 99569...b92
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #7 Skrevet 3. april 2020 breiband.no har visst skiftet navn. Du kan logge deg på her og finne teknisk informasjon om abonnementet. Brukernavn er som regel epost-adresse, og passord kan du sikkert få tilsendt hvis faren din har glemt det. Anonymkode: 8141b...d6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå