AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Hei Hei! Jeg er den jenta av normal størrelse som kan spise det dobbelte av det en svært sulten mann kan gjøre. Det finnes derfor tvilsomt en bunn i magen på meg, da jeg aldri blir mett. Jeg spiser alt fra dobbel til trippel porsjon av det noen med et normalt kosthold hadde gjort. Det er også svært vanskelig å kutte ned på matinntaket, jeg får ikke konsentrert meg om arbeidsoppgaver når jeg er sulten. Jeg spiser stor frokost, stor lunsj, dobbel eller trippel porsjon middag, kveldsmat FØR kveldsmaten, og så enda et måltid om jeg må være oppe lenge. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 86ae8...d6b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Ikke ha som mål å bli mett. Spis til du ikke lengre kjenner på sultfølelsen. Mat er ofte en vanesak. Sultfølelsen er ofte ikke reell. Det har de fleste erfart ved at de er skrubbsulten når de lar være å spise på et tidspunkt de ellers alltid spiser. Det er ingenting som tilsier at man skal være skrubbsulten etter få timer, annet enn at man har gjort det til en vane. Anonymkode: cb546...f59
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 Har du telt kalorier og derfor vet hvor mye du egentlig spiser? Anonymkode: aac47...511 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Jeg spiser vanlige matvarer, bare porsjonene som er way off Anonymkode: 86ae8...d6b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 Kjenner meg igjen. Kan spise og spise så teller kalorier. Veldig sjeldent mett. Spiste akkurat ett halvt brød med ost. Ikke mett🙄 Anonymkode: 1cefe...a6f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Spiser du faktisk så mye da? Blitt tykk og god? Anonymkode: c511d...a3f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 Ts her. Ja, jeg spiser mye. Jeg får stadig kommentarer på hvor mye jeg spiser. Er ikke direkte tykk, men ikke direkte tynn heller. 58 kg sist jeg veide meg, og det er ikke så lenge siden. Anonymkode: 86ae8...d6b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 Lillesøsteren min var også slik, hun hadde god forbrenning og holdt seg slank. SÅ endret det seg da hun ble syk. Nå legger hun på seg av alt hun spiser. Forsøk å endre på vanene. Om du ikke blir mett kan du like gjerne slutte å spise etter en normal posjon. Anonymkode: ca18f...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Ja, jeg spiser mye. Jeg får stadig kommentarer på hvor mye jeg spiser. Er ikke direkte tykk, men ikke direkte tynn heller. 58 kg sist jeg veide meg, og det er ikke så lenge siden. Anonymkode: 86ae8...d6b Du må nesten vite hvor mye du faktisk spiser i form av kalorier. Jeg tviler egentlig på at du spiser mer enn 3000 kcal, så si gjerne fra når du har telt kalorier en dag. Anonymkode: aac47...511 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 Du er heldig som har høy forbrenning, når du veier 58 kg! Anonymkode: 1de3a...685
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #12 Skrevet 2. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Hei! Jeg er den jenta av normal størrelse som kan spise det dobbelte av det en svært sulten mann kan gjøre. Det finnes derfor tvilsomt en bunn i magen på meg, da jeg aldri blir mett. Jeg spiser alt fra dobbel til trippel porsjon av det noen med et normalt kosthold hadde gjort. Det er også svært vanskelig å kutte ned på matinntaket, jeg får ikke konsentrert meg om arbeidsoppgaver når jeg er sulten. Jeg spiser stor frokost, stor lunsj, dobbel eller trippel porsjon middag, kveldsmat FØR kveldsmaten, og så enda et måltid om jeg må være oppe lenge. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 86ae8...d6b Jeg bruker over 10,000 - 12,000 kr per måned på mat, men så er jeg også 115 kg sånn ca. Føler meg litt som narkoman. Kroppen krever sitt inntak av mat. Jeg har nok spiseforstyrrelse og ikke minst en del seriøse, mentale issues. Sånn er jo det. Kjenner hva du mener med følelsen av sult. Er jeg sulten, så er det ikke noen regler lenger som gjelder. Personligheten min forsvinner og man er "kampmodus". Villig til å gjøre omtrent hva som helst for å bli mett. Anonymkode: a309c...b38
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #13 Skrevet 2. april 2020 Men kan du ikke fortelle hva du spiser da? "vanlig" mat sier oss ingenting. Anonymkode: c27fa...f9a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #14 Skrevet 2. april 2020 er ikke det et symptom på diabetes? Anonymkode: 83ee9...ec0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #15 Skrevet 2. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen. Kan spise og spise så teller kalorier. Veldig sjeldent mett. Spiste akkurat ett halvt brød med ost. Ikke mett🙄 Anonymkode: 1cefe...a6f Blir heller ikke lenge mett av ett halvt brød med osteskiver ! Anonymkode: 1de3a...685
Humle Brumle Skrevet 2. april 2020 #16 Skrevet 2. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: er ikke det et symptom på diabetes? Anonymkode: 83ee9...ec0 Nei, det er det motsatte, du får dårlig matlyst av høyt blodsukker. Men en diabetespasient som har fått insulinbehandling kan få for lavt blodsukker, og da kan man få en sultfølelse. Men denne sultfølelsen vil jo stoppe når man spiser, og blodsukkeret stiger igjen, så tror ikke TS viser tegn på diabetes. 1
Newbeginnings Skrevet 3. april 2020 #17 Skrevet 3. april 2020 du har nok bare høyt stoffskifte. Har du målt det hos legen? Jeg har også vært slik store deler av livet, men nå etter 40 har det skjedd noe med forbrenningen og jeg spiser mindre og er ikke lenger like sulten- og har lagt litt på meg. Det var et slit å være sulten hele tiden.. Jeg var 55 kg og spiste som en velvoksen mann. Men jeg merket også at det kom an på hva slags varer jeg spiste. Brød f.eks gjorde meg veldig fort sulten igjen, fikk sånn sug i magen av brødvarer. Havregrøt metter lengre. Du burde nok fått sjekket stoffskiftet, mulig du har hypertyreose. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #18 Skrevet 3. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Ja, jeg spiser mye. Jeg får stadig kommentarer på hvor mye jeg spiser. Er ikke direkte tykk, men ikke direkte tynn heller. 58 kg sist jeg veide meg, og det er ikke så lenge siden. Anonymkode: 86ae8...d6b Men spiser du grovt brød, fiberrik kost, kjøtt/kjøttersataning, lite sukker og fint brød? Anonymkode: de0d8...90d 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #19 Skrevet 3. april 2020 På 2.4.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev: Ts her. Ja, jeg spiser mye. Jeg får stadig kommentarer på hvor mye jeg spiser. Er ikke direkte tykk, men ikke direkte tynn heller. 58 kg sist jeg veide meg, og det er ikke så lenge siden. Anonymkode: 86ae8...d6b Hvor lenge har du hatt det slik? Har vekten endret seg i denne perioden? Har kosthokdet ditt endret seg? Er du voksen eller vokser du fremdeles? Anonymkode: 97f1c...273
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå