AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Jeg er gravid (mitt andre barn) og ønsker å sterilisere meg etter fødsel. Har lest at om man gjør dette i forbindelse med innleggelse, f.eks fødsel betaler man ikke for det. Men at man må ha underskrift fra lege eller annet helsepersonell med informasjon om prevensjon på søknaden man sender til sykehuset. Så jeg håper noen kan vet svarene på spørsmålene mine. 1. Hvordan er det å gjøre dette inngrepet i forhold til fødsel, blir det vondt å håndtere babye etterpå? 2. Vil overvekt ha noe å si for inngrepet, vil man fremdeles kunne ha kikkhullsopprasjon? 3. Må det være lege som som skriver under på søknaden, eller kan jordmor gjøre det? Anonymkode: 21db5...93e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Det kan gjøres i forbindelse med keisersnitt, men ikke ved vaginal fødsel. Anonymkode: b71e5...43b 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #3 Skrevet 3. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan gjøres i forbindelse med keisersnitt, men ikke ved vaginal fødsel. Anonymkode: b71e5...43b Nei, det stod uansett innlegg, blant annet fødsel, så ved vaginal også. Før var det bare ved keisersnitt. Ts Anonymkode: 21db5...93e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #4 Skrevet 3. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det stod uansett innlegg, blant annet fødsel, så ved vaginal også. Før var det bare ved keisersnitt. Ts Anonymkode: 21db5...93e Privatsykehus du skal føde på da? Ved offentlige får du ikke bare en operasjonsstue, et operasjonsteam og en narkose gratis bare fordi du er innlagt på grunn av fødsel. Anonymkode: c3aaf...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #5 Skrevet 3. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det stod uansett innlegg, blant annet fødsel, så ved vaginal også. Før var det bare ved keisersnitt. Ts Anonymkode: 21db5...93e Hvor har du lest dette? Anonymkode: b71e5...43b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #6 Skrevet 3. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Privatsykehus du skal føde på da? Ved offentlige får du ikke bare en operasjonsstue, et operasjonsteam og en narkose gratis bare fordi du er innlagt på grunn av fødsel. Anonymkode: c3aaf...eb2 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du lest dette? Anonymkode: b71e5...43b https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sterilisering-kvinne/ Det står at om man alerede er innlagt på sykehus, også i forbindelse med fødsel. Står ikke spesifisert noen steder at det kun gjelder ved keisersnitt. Ts Anonymkode: 21db5...93e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #7 Skrevet 3. april 2020 Er det noen som vet noe i forhold til det jeg lurer på? Ts Anonymkode: 21db5...93e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #8 Skrevet 3. april 2020 Jeg forstår ikke kilden du ref. til, på samme måte som deg. Jeg forstår det slik at dersom inngrepet skjer ifm en annen prosedyre (les operasjon) kan ikke sykehuset komme å kreve ekstra penger for det i etterkant. Ved et keisersnitt vil ikke sterilisering «koste» noe særlig ekstra i forbruk eller ressurser. Ved vaginal fødsel vil det ikke være mulig å utføre sterilisering «i samme slengen» Anonymkode: e03f5...e7b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå