Gå til innhold

Puddel, erfaring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestemt oss for å skaffe oss hund, men er usikker på rase. Er puddel en grei førstegangshund? Ønsker en liten hund, og ser for meg at det eventuelt blir toy eller dverg. Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 2b0eb...f69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av de jeg kjenner så syntes jeg det er en veldig fin, sporty og lettlært rase og ville vurdert en selv skulle vi hatt hund i familien.  Pass på å velge seriøs oppdretter med fokus på trygge og friske dyr og at du sosialiserer godt, samt at du er forberedt på pelsstell/jevnlig klipping.

Anonymkode: 7545e...32c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Puddel er en sporty, lettlært og fin førstegangshund!

Eneste ulempen med dem er pelsstellet. Enten kjøp barbermaskin selv og klipp ned hunden jevnlig, eller ordne avtale hos en hundeklipper som kan gjøre det for dere. Jo lenger pels, jo mer jobb. 

I tillegg er det litt lyd på pudlene, de har lettere for å bjeffe enn endel andre raser.

Anonymkode: 69908...c55

AnonymBruker
Skrevet

De er vel en av de smarteste hunderasene og krever aguilitytrening for å kunne trives. Tror det er langt fra en bra førstegangshund. 

Anonymkode: c832a...26c

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bestemt oss for å skaffe oss hund, men er usikker på rase. Er puddel en grei førstegangshund? Ønsker en liten hund, og ser for meg at det eventuelt blir toy eller dverg. Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 2b0eb...f69

Puddel er en kjempefin og førerorientert rase i alle størrelser, tror du vil like den godt, jeg kan godt tenke meg kongepuddel selv. Jeg har familiemedlem som har oppdrett av dvergpuddel og en venninne på Hitra med oppdrett på kongepuddel. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er vel en av de smarteste hunderasene og krever aguilitytrening for å kunne trives. Tror det er langt fra en bra førstegangshund. 

Jo, pga pudddelen er førerorientert. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De er smarte og lettlærte, men de er også meget menneskekjære selskapshunder :)Det er ikke sant at puddel krever agilitytrening for å trives, hvor har du det fra? Det finnes mange ulike måter å aktivisere en hund på, også pudler :)

Anonymkode: 7545e...32c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...