Gå til innhold

Brystsmerte ved jogging, normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Nå har jeg begynt å jogge siden treningssentre er stengt, men jeg merker etter en stund at jeg får litt vondt i brystet når jeg blir tungpustet. Føler også et trykk i hjertet (øvre del av brystet) når jeg puster så tungt.

Jeg har kun trent styrketrening (3 år), og jeg vet at jeg har dårlig kondisjon. Etter kun 4-5 minutter med jogging så blir jeg veldig tungpustet. Da må jeg gå litt før jeg kan jogge igjen.

Jeg sliter ikke med astma og lever et nokså sunt liv (røyker ikke, drikker ikke alkohol og spiser for det meste sunn mat).

Er dette helt vanlig når man er nybegynner i utholdenhetstrening?

Anonymkode: 39f01...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja

Det kan ofte vær et slit i starten når man starter med kondisjonstrening til man blir bedre trent.

Det kan mulig være at pusten og lungene ikke er vant med det du gjør pga intensiviteten.

Det tar tid noe tid og komme over denne fasen.

Ser ikke bort ifra at dette er ganske normalt til man blir bedre trent.

Når jeg startet og jogge, føltes det ut som et helvette til jeg ble bedre trent.

Tar ofte litt tid og bli varm også i starten, men er kondisjen og pusten ikke til stede blir det som sagt veldig tungt i starten

Da klarte jeg maks og jogge 1km i starten

Så var det stopp, med en del trening klarte jeg 5km uten stopp.

Det kan bli en del jogg og gå i starten, hver trening hjelper på.

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ganske vanlig ut. Hvis du bruker et program som f.eks. Couch 2 5K så vil du merke rask progresjon på kondisen og forhåpentligvis på brystsmertene.

Anonymkode: 263f0...22e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjertet ligger ikke i øvre del av brystet. Har du vondt i øvre del av brystet tipper jeg det enten er muskulært (mest sannsynlig) eller lungene som sliter litt.

Anonymkode: 0ba47...6b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...