Gå til innhold

Hva forbinder dere med leger?


Humle Brumle

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skriver på en norskoppgave om reklameanalyse, og jeg analyserer en gammel Camel sigaretter reklame som hevder at aller flest leger røyker Camel. Jeg håper på litt innspill som hva som kan gjøre røyken mer attraktiv fordi leger røyker disse sigarettene. Så hva forbinder dere med leger? Helse, suksess, penger, empati osv. Jeg legger ved et bilde av reklamen også.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør dine egne lekser.

Anonymkode: 0d93e...9b5

Ja men jeg gjør jo det. Det er helt frivillig å svare, men jeg tenkte det var smart å blande inn litt andre meninger om hva folk tenker om leger enn bare meg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låst dør når det er pandimier....

Anonymkode: 4640f...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt om leger. Det er yrket deres og vi trenger dem, men de trenger også pasienter. Noen har bra personlighet, andre dårlige.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arroganse. Himling med øya og svæææært opptatt. Mest interessert i rutine ting og diabetes/hjerte kar sykdommer. 

Anonymkode: 02d67...76c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god mulighet du har her til å ta opp reklamers makt, som kan ses med den store summen firmaer betaler influencere i dag for produktplassering også. Tenk at røyking ble solgt inn som noe kult, noe classy, til og med som noe sundt.. Tobakksindustrien var på et tidspunkt blandt de aller mest ledende og lønnsomme industriene i verden, og der det er penger er det også løgner og manipulering av folkemassenes hjerner. Reklamen i oppgaven din er et av eksemplene på det. 

Hadde jeg hatt en oppgave om dette hadde jeg i tillegg til bare den eksagte reklamen gått inn på hvordan reklamer påvirker folk, hvor massesuggeserende det kan være når "rollemodeller" (som en lege i akuratt dette tilfellet) bruker produktet, og det vi vet om røyking i dag er et veldig godt eksempel på hvor skadelig det er for samfunnet å følge etter rollemodeller som influencere, politikere, artister, og til og med venner helt ukritisk. Særlig ser vi at de med status er mennesker folk ser opp til og vil være som, en lege har høy status og mye tillitt i og med at det er legen som skal hjelpe oss når vi er syke, derfor var det å bruke leger i reklame for røyking god propaganda. 

Vi ser på reklamer i dag for tannkrem, kosttilskudd og lignende at de også bruker skuespillere som de fremstiller som tannleger, leger, fysioterapeuter osv for å gi produktet mere troverdighet og tillitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være best i alt. Til og med å poppe ut flest mulig kids. 

Anonymkode: ef16a...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenker vel reklamen vil si at sigarettene er trygge for helsa

Anonymkode: e1ec8...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Arroganse. Himling med øya og svæææært opptatt. Mest interessert i rutine ting og diabetes/hjerte kar sykdommer. 

Anonymkode: 02d67...76c

Har du ikke fått hjelp med alle dine "problemer" relatert til din Fibromyalgi? 

Anonymkode: 82473...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen er gammel. Folk hadde et helt annet syn på og respekt for leger da denne ble laget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg forbinder med leger er mormor.😂😂😂 hun er pensjonert lege.

Anonymkode: c7349...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...