Kada Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 (endret) Har noen her inne erfaringer med appen Signal? Oppdaget at mannen har den på tlf, og fikk en dårlig følelse.. vet det er en app hvor du kan sende «hemmelige» meldinger, og kan ikke skjønne hvorfor han skulle trenge det. ønsker svar fra dere som bruker appen selv. Hva er bra med den? Hvorfor har dere den? Hvorfor ikke bruke feks messenger til å sende meldinger? Endret 2. april 2020 av Kada Ønsker å være anonym
nomore82 Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Bare fordi Signal egner seg til å sende hemmelige meldinger med så trenger det ikke å være årsaken til at mannen din har den og bruker den. Jeg har Telegram, som og har et tilsvarende "rykte" på seg. Men jeg har den kun fordi enkelte kontakter og kollegaer utelukkende bruker den som en meldingsplatform. Og siden jeg har behov for å utveksle meldinger med de innimellom så har jeg altså appen. Dersom du frykter at mannen din er utro så er det mange måter å få det til på som du ikke vil klare å oppdage. Så enten må du stole på mannen din, eller så må du ta det opp med han. Ikke spekulere i en enkelt app.
Kada Skrevet 2. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2020 Takk for svar. Ja, jeg vet det er flere som bruker slike apper, uten at det trenger å være noe mistenkelig ved det. Fikk som sagt en dårlig følelse bare. Våknet av at telefonen hans vibrerte mange ganger grytidlig i dag, og så det var Signal. Er kanskje paranoid 🙈
jabx Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 (endret) Signal er vel bare en vanlig meldingsapp? Tror ikke poenget er å skjule meldinger, men at det er vanskeligere for utenforstående å bryte seg inn for å lese andre meldinger. Hvis du har telefonen fysisk så ligger meldingene der som vanlig. Så det er som f.eks. Messenger (eller kanskje heller WhatsApp), bare at det skal være sikrere mot hackere og slikt. Det har ikke noe med hemmelige/skjulte meldinger å gjøre. Les litt mer her: https://www.fastcompany.com/90335034/if-you-value-your-privacy-switch-to-signal-as-your-messaging-app-now Endret 2. april 2020 av jabx
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Nei, det er hovedkommunikasjon-app for menn på min alder i hvertfall (35+) Vi som er for gamle for WhatsApp og ønsker mer pålitelig kryptering enn fb messenger. Har aldri sett en pupp der en gang, men har alle mine gruppechatter der. Anonymkode: 67f3c...40a 1
Kada Skrevet 2. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2020 Ok, takk for svar, det er betryggende å lese det dere skriver ☺️
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Signal er kryptert. Den brukes bla. til å prate med norske soldater i Afganistan. Anonymkode: 69790...d64
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 Vi har fått beskjed om å laste ned signal og bruke mellom oss kollegaer når vi har hjemmekontor. Det er eneste grunn til at jeg har den appen. Anonymkode: c7dd6...772
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 Jeg er jente 33 som bruker Signal. Flere av mine venner er der, og kjæresten min foretrekker den appen over feks Messenger så det er hovedgrunnen for meg. Det er jo kryptert, de lagrer mindre informasjon enn Facebook, slike ting gjør at jeg liker den, uten at jeg forstår alle de tekniske detaljene rundt det. Det er en bra meldingsapp da, jeg liker den. Det går an å sende "hemmelige" meldinger der, man kan skru på sånn at meldinger forsvinner av seg selv etter en viss tid osv. Men det gjør ikke jeg. Tror man kan se inne i hver enkelt samtale om denne slettefunksjonen er skrudd på for samtalen. Om du laster ned appen og legger inn nr ditt så kan du synke med tlflisten din og få ham som kontakt dersom han også har lagt inn telefonnummer (jeg får automatisk opp alle i telefonlisten min som har registrert sitt tlfnr i appen). Så kan du jo se om han reagerer på at han får opp deg som kontakt. Bare å ha appen i seg selv ville jeg ikke sett på som mistenkelig på noen måte. Anonymkode: 741a5...f54
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 OT, men hva mener dere med at det er sikrere enn Messenger? Hva gjør Messenger for oss som ikke er soldater i Afghanistan, som er utrygt? Anonymkode: b3895...534
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 Messenger har samme funksjon med hemmelige meldinger, så det er omtrent det samme. Bare med bedre sikkerhet. Anonymkode: dcdef...da4
jabx Skrevet 2. april 2020 #12 Skrevet 2. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: OT, men hva mener dere med at det er sikrere enn Messenger? Hva gjør Messenger for oss som ikke er soldater i Afghanistan, som er utrygt? Anonymkode: b3895...534 Signal krypterer alt så kun de som er i samtalen kan lese den. Jeg vet ikke om Messenger krypterer i det hele tatt. WhatsApp krypterer, men lagrer også ting på serverne sine så det er ikke like sikkert.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #13 Skrevet 3. april 2020 16 timer siden, Kada skrev: Har noen her inne erfaringer med appen Signal? Oppdaget at mannen har den på tlf, og fikk en dårlig følelse.. vet det er en app hvor du kan sende «hemmelige» meldinger, og kan ikke skjønne hvorfor han skulle trenge det. ønsker svar fra dere som bruker appen selv. Hva er bra med den? Hvorfor har dere den? Hvorfor ikke bruke feks messenger til å sende meldinger? Mannen din er kanskje en pusher hahah.. Jeg brukte den appen når jeg pusha Anonymkode: 42de2...53c 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #14 Skrevet 3. april 2020 Signal er en kryptert meldingsapp , meldingen du sender blir automatisk slettet fra serveren etter en vis tid. Ogaå kan ikke politiet spore samtalene Anonymkode: 42de2...53c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #15 Skrevet 3. april 2020 Alle jeg kjenner bruker kun signal for å kjøpe og selge dop, aldri møtt noen som bruker det til noen som helst andre formål. «Normale» mennesker har ikke bruk for å sende krypterte meldinger osv, totalt unødvendig å ha med mindre du driver med ulovlige ting. Som om noen liksom skal bry seg om samtalene du har med venner på messenger... Anonymkode: 53ac8...cdf 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #16 Skrevet 3. april 2020 Han er hvertfall ikke utro.. slapp av, det er business i gang.. cash is king vet duu Anonymkode: 42de2...53c
poli10 Skrevet 3. april 2020 #17 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg kjenner bruker kun signal for å kjøpe og selge dop, aldri møtt noen som bruker det til noen som helst andre formål. «Normale» mennesker har ikke bruk for å sende krypterte meldinger osv, totalt unødvendig å ha med mindre du driver med ulovlige ting. Som om noen liksom skal bry seg om samtalene du har med venner på messenger... Anonymkode: 53ac8...cdf Vel, omgangskretsen din er ikke akkurat representativ for verden. Mange har jobber der konfidensiell informasjon skal deles. Da er en app som Signal genial. Tenker forøvrig at du skal slutte å bruke narkotika slik at hjernen din evner å gjøre enkle slutninger. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #18 Skrevet 3. april 2020 7 minutter siden, poli10 skrev: Vel, omgangskretsen din er ikke akkurat representativ for verden. Mange har jobber der konfidensiell informasjon skal deles. Da er en app som Signal genial. Tenker forøvrig at du skal slutte å bruke narkotika slik at hjernen din evner å gjøre enkle slutninger. 😂😂😂 Dophead Anonymkode: 42de2...53c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #19 Skrevet 3. april 2020 Just now, poli10 said: Vel, omgangskretsen din er ikke akkurat representativ for verden. Mange har jobber der konfidensiell informasjon skal deles. Da er en app som Signal genial. Tenker forøvrig at du skal slutte å bruke narkotika slik at hjernen din evner å gjøre enkle slutninger. Jeg delte min erfaring slik som alle andre gjør på dette forumet. Det kan faktisk hende kjæresten til ts kjøper dop, er det ikke greit at dette også kommer frem? Eller mener du at alle som har signal bruker det til jobb?.. Du er ikke representativ for verden du heller. Og ikke at jeg egentlig trenger å forklare meg til deg, men jeg er faktisk nykter nå og ble nettopp ferdig utdannet ingeniør etter å ha vært rusmisbruker siden jeg var tenåring. Takk for at du, som veldig mange andre, snakker ned om folk som har slitt psykisk og dessverre måtte ty til rusmidler for å overleve. Din jævla drittsekk. Anonymkode: 53ac8...cdf 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #20 Skrevet 3. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg delte min erfaring slik som alle andre gjør på dette forumet. Det kan faktisk hende kjæresten til ts kjøper dop, er det ikke greit at dette også kommer frem? Eller mener du at alle som har signal bruker det til jobb?.. Du er ikke representativ for verden du heller. Og ikke at jeg egentlig trenger å forklare meg til deg, men jeg er faktisk nykter nå og ble nettopp ferdig utdannet ingeniør etter å ha vært rusmisbruker siden jeg var tenåring. Takk for at du, som veldig mange andre, snakker ned om folk som har slitt psykisk og dessverre måtte ty til rusmidler for å overleve. Din jævla drittsekk. Anonymkode: 53ac8...cdf Hun tror alle er business folk hahah men ikke bann da din drittsekk hvorfor banner du Anonymkode: 42de2...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå