Gå til innhold

Hvorfor har alle sluttet å handle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regjeringen sier de som ikke er isolert eller i karantene kan handle. Hvorfor har 'alle' sluttet? Hold god avstand og vask hender grundig når du kommer hjem. Viktigere enn noen gang å handle lokalt for at butikkene kan overleve. Alle er vel ikke på felgen økonomisk? Jeg har ikke god råd, men mye jeg trenger til vår og sommer .De ansatte der jeg handler (som fortsatt Har åpent) er takknemlige. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare svare for meg selv, men jeg handler ikke bare for å handle. Trenger jeg ikke noe, så kjøper jeg ikke noe. Trenger jeg noe så kjøper jeg det, uavhengig av coronakrisen eller ikke.

Akkurat nå trenger jeg ikke noe hverken til våren eller sommeren.

Anonymkode: a265e...814

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Folk handler ikke mindre, de handler faktisk mer, men de handler sjeldnere. Hørte et intervju med en Coopansatt i går, de var veldigg fornøyde med økt omsetning og mindre stressende arbeidsdag.

Anonymkode: 7d3d8...396

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Folk handler inn for flere dager av gangen nå. Som er veldig bra så lenge det ikke er snakk om hamstring. Smittefaren blir redusert, så det er bare bra! Men jeg er litt bekymret for hvor mange som tenker å handle inn til påske rett før påske. At det da blir kø og kaos som vanlig før høytid i butikkene. Dette tror jeg flere folk bør tenke på å handle litt tidligere inn. Det har vi tenkt. 

Anonymkode: 5dad5...966

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper det vi trenger. Verken mer eller mindre. Å være hjemme har gjort oss oppmerksom på at vi har alt for mye og vi ønsker endring. Så langt har vi kjøpt dagligvarer, vin, en bok, en plante og noen duftlys. Jeg har ingen behov for å gå å titte eller prøve klær når vi er midt i en pandemi. Jeg er ikke interessert i å spre smitte, ene eller andre veien. Klarer ikke bedrifter et par måneder med lave tall, når det i tillegg kommer krisepakker er det ikke sikkert de har livets rett. 

Anonymkode: 53290...954

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har handlet mer enn vanlig;

- tok en solid runde på plantasjen, her skal det sås, plantes og fikses i hage.

- IKEA runde. Nå skal alt av småting og praktiske løsninger på plass.

- Coop bygg. Mange små og store prosjekt her hjemme. 

- Mye, god mat. Lager alt fra grunnen. Varm lunsj hver dag. 

Til påske har jeg lagt inn bestillinger hos to lokale produsenter. Så her blir det lam, oster, sjokolade, juice, med mer, fra lokale bønder. 

Jeg har kjøpt mindre klær enn vanlig (ingenting). Hadde bestilt stort på nett, til vårens brylluper, sommerfester, to utenlandsturer, med mer. Sendte alt tilbake. 

(ps. tar en handletur i uka, med liste, så er ikke slik at jeg virrer rundt i butikker hver dag). 

Anonymkode: eb1c9...a9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må planlegge mer nå. Orker ikke ha med minsten på butikken. Handler på kolonial. 

Anonymkode: 052b6...43f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg handler det øvrige jeg trenger på nett, og får tilsendt pakker. Det har ikke vært særlig mye. Jeg surrer ikke rundt i butikker og drar ikke på senteret bare for å glo eller handle (det gjør jeg ikke vanligvis heller fordi jeg synes det er gørrkjedelig). Men akkurat nå er det sånn at jeg vil utsette meg for minst mulig smittekilder, og smittekilder er andre folk og ting de har tatt på. Så selv om det er et par ting jeg trenger fra et senter et stykke unna, dropper jeg det inntil videre. Jeg måtte tatt t-banen for å komme dit.

Matvarer og dagligvarer handler jeg en gang i uken som jeg pleier. Hender jeg ber sønnen gå innom og kjøpe med seg et par melk èn gang i løpet av uken for å fylle på kjøleskapet, men det er det hele.

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bussing frarådes og dermed handler jeg kun på nærbutikken. Det er matbutikker jeg handler i og jeg storhandler hver fjortende dag. Impulskjøpene har opphørt. Jeg har blitt mere fornuftig. Trenger jeg andre ting så handler jeg på nett og henter det i min nærbutikk. 

Anonymkode: a00f9...fc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

pga  #stayathome?

Anonymkode: 222d7...e89

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Føler for å holde meg mest mulig unna folk nå, så jeg handler mat på nett og ellers har vi det meste vi trenger. Digg å sjekke kontoen idag etter en shoppingfri måned🤑

Anonymkode: b23b1...ad1

• Liker 3
Skrevet

Jeg er innom en matbutikk ca. to ganger i uken (sjeldnere enn før), ellers unngår jeg andre butikker pga. smittefare.  Handler andre varer på nettet, men det gjør jeg ellers også. Føler dessuten at vi ikke trenger så mye akkurat nå, når vi bare er hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ikke så mye mer enn matvarer akkurat må og det ville vært uforsvarlig å reke rundt på kjøpesenter.

Egentlig litt befriende å ikke trenge noe.

Anonymkode: 57c92...f96

• Liker 6
Skrevet

De eneste butikkene vi har trengt ting fra (untatt mat og medisiner) er stengt ifm. krisen. Så da får vi ikke handlet. 

Også har vi kuttet ut "ingenting å finne på en  lørdag morgen - vi tar en shoppingtur"-vanen. For den er ikke særlig coronavennlig, med tre små barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For hver gang en drar i butikk eksponerer en seg for potensiell smitte. Derfor er det lurt å handle matvarer slik at en klarer seg i hvertfall noen dager. Kjøpesenter oppsøker jeg ikke, viktigere at jeg holder meg frisk enn at butikken overlever (er helsepersonell).

Anonymkode: 801b0...d94

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke handle dill når jeg risikerer å bli syk av det. Holder meg til matbutikken en gang i uken. Alt annet jeg trenger kan jeg bestille fra nett.

Jeg er ung og ikke i risikosonen, men siden man kan bli alvorlig syk og dø likevel så tar jeg ingen sjanser.

Anonymkode: de5fd...a39

• Liker 2
Gjest snødråpe
Skrevet

Selv om de fleste overlever sykdommen helt fint, så ser jeg ikke hvorfor jeg skal ta sjansen på å bli smittet. Ja, jeg fikk kjøpt den kule genseren på tilbud, men hva hjelper det om jeg ender opp med å være blant de få som dør eller får senskader av sykdommen. Eller hva om jeg smitter samboer og han dør?

Den type gledesutflukter er bare ikke verdt det, rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er i risikosonen og det er fortsatt mange idioter det ute som ikke overholder retningslinjene om å holde avstand,holde deg hjemme om du har symptomer osv

Anonymkode: 25bc2...728

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På kjøpesentrene er mange butikker stengt nå. Var innom et kjøpesenter nylig bare for få tiden til å gå mens jeg ventet på noe. Men der var det mye stengt, så det var ikke så mye å kikke på. Lite folk. Var veldig rart å se. Men jeg mener også at vi bør unngå slike steder. Det er vel derfor vi har tiltakene i Norge, ikke sant? Mange må også redusere forbruket sitt i disse dager. 
Hvis en ikke må på senteret, så la være. Jeg må kjøpe en bursdagsgave, så da tar jeg meg en tur på senteret, men jeg vet hva jeg skal ha. Så jeg går rett på og kjøper uten å ta på særlig. Holder avstand. 

Anonymkode: 5dad5...966

AnonymBruker
Skrevet

Vi handler som vanlig en gang i uken, på mandager. Da kjøper vi inn alt vi trenger til hele uken. Småhandling hver dag har jeg aldri praktisert. Ser lite småhandlere for tiden, vanligvis har jeg/vi vært de eneste med stor handlevogn, nå har alle stor vogn. Tydelig at folk handler oftere men mer. Skal innrømme at vi har «bufret» litt de siste ukene. Kjøpt inn litt mer enn vanlug slik at vi skal kunne klare oss et par uker om vi skulle havne i karantene. Påskehandelen planlegger jeg å ta lørdag kveld, gjerne etter kl 21, forhåpentligvis lite folk da. Onsdag blir det nok kaos, siste handledag før påske og lønningsdag i stat og kommune er ingen god kombo. 

Anonymkode: 706a9...829

• Opprett ny...