AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Noen som har erfaring med seponering av cipralex? Har gått på 20 mg cipralex i underkant av ett år. Føler egentlig ikke at de har hjulpet så mye. Er nå i ferd med å trappe ned, og føler at depresjonen blir mer og mer tydelig for hver dag. Kan dette være forbigående? Har fått oppfølging fra dps tidligere, men dette er avsluttet for et par mnd. siden. Hva gjør jeg nå? Kjenner at alt er mer og mer tomt og meningsløst. Anonymkode: 2c159...062
Lita_go Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Ta kontakt med fastlegen for nedtrappingsplan om du ikke allerede har gjort det😊
Missbehave Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Det har jeg selv vurdert, men tenker kanskje du burde vente til krisen er dabbet litt av så du får riktig og nok støtte dersom du går på en støyt.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, Lita_go skrev: Ta kontakt med fastlegen for nedtrappingsplan om du ikke allerede har gjort det😊 Jeg har vært hos fastlegen, eller en vikar. Fikk ikke noen skikkelig nedtrappingsplan. Der var mer "du kan kanskje gjøre sånn og sånn er par uker og bla bla.. " virket ikke som om det var så mye kunnskap om emnet. Føler jeg ble litt overlatt til meg selv i forhold til hvordan jeg skulle trappe ned. Ts Anonymkode: 2c159...062
trøndermann38 Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Når jeg sluttet med cipralex fikk jeg beskjed ta 15 mg en måned, 10 mg en måned og så 5 mg en måned, ikke det at jeg fulgte den da synes det gikk alt for tregt
Hadley Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Hvorfor kutte ned på medisin når du føler deg bedre på den? Kanskje du føler deg verre fordi du ikke får nok medisin lengre? Det er helt typisk at folk slutter med medisiner fordi "nå føler de seg helt fin!". Og så får de tilbakefall uten medisin. De føler seg OK fordi de er på medisin. Hvis du føler deg verre uten medisin, hvorfor kutte den ut? 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Jeg har tenkt at de ikke funker på meg. Følte ikke noen endring da jeg startet på dem. Jeg hadde time hos fastlegen i forrige uke for jeg føler at jeg har null energi. Er konstant trøtt og slapp +++. Nevnte da også at jeg ville trappe ned, og at jeg ikke har oppfølging fra dps lenger. Føler at jeg ikke blir tatt på alvor hos fastlegen. Ts Anonymkode: 2c159...062
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 ..Og så er har jeg litt bivirkninger som gjør at jeg vil slutte: ekstrem munntørrhet, enda mindre sexlyst enn vanlig, omtrent umulig å oppnå orgasme. I tillegg så jeg i pakningsvedlegget at en bivirkning kan være at en blir mer trøtt. Derfor tenkte jeg at det kunne være verdt å prøve å slutte. Ts Anonymkode: 2c159...062
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå