Gå til innhold

Påskekrim 2020

Fremhevede innlegg

Gjest Kristina S.
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har lyst å se noe på Sumo så er det vel andre ting man kan spare på for å få rå til 129,- i mnd, er jo ikke den største summen...

Anonymkode: 02c36...65f

Jeg kan se det på vanlig tv. Og jeg trenger ikke økonomiske råd fra deg, ellers takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg kommet til økonomifoeumet eller er dette påskekrim?

Noen som har sett noen av de og kan anbefale en?

Jeg har sett tilståelsen. Spennende, bra, annerledes. Ikke ekkel, skummel eller grafisk(foe slikt liker jeg ikke...) Martin freeman gjør en fantastisk figur. 

• Liker 11
Skrevet
13 minutter siden, MiniMjau skrev:

Jeg har sett tilståelsen. Spennende, bra, annerledes. Ikke ekkel, skummel eller grafisk(foe slikt liker jeg ikke...) Martin freeman gjør en fantastisk figur. 

Jeg likte også godt Tilståelsen. Realistisk og genuint.  Og at det er bygd på en sann historie,  gjør det enda mer tragisk.  Merkelig rettssystem.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synd jeg har sett all påskekrimen for lenge siden, siden jeg ser mye på britisk tv. Nå ser jeg på finsk krim av alle ting, på Netflix. Deadwind heter den. Kan også anbefale Liar på HBO.

Anonymkode: 2bc6a...37b

• Liker 1
Skrevet

Det lå en del på NRK arkiv på nett. Så ikke så nøye på hva det var, bare en del gamle serier/krim..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2020 den 21.18, Kristina S. skrev:

Nei, dessverre. Jeg får beskjed om å kjøpe en av pakkene, men kanskje det er gratis for dem som allerede har kjøpt en av disse pakkene.

Det er 14 dager gratis prøveperiode i disse tider, men det er jo ikke noe poeng om man uansett følger med på TV-kanalen.  

Anonymkode: 50410...634

Skrevet
På 8.4.2020 den 7.14, MiniMjau skrev:

Jeg synes at Vera er verdt å se. Kanskje ikke det mest originale, men godt skuespill og historier som man kan tro på 🙂

• Liker 3
Skrevet

Dere burde se vallhalla murders på Netflix! Med islandsk tale, jeg digget den!!! Intens, interessante hovedfigurer, nydelig landskap, god historie, og "skvette-øyeblikk". Håper på en sesong 2!

• Liker 2
Skrevet

Sett ferdig Tilståelsen og den var ikke kjempe spennende men ok. Nå har jeg begynt på Deadwater Fell.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, MissStiles skrev:

Sett ferdig Tilståelsen og den var ikke kjempe spennende men ok. Nå har jeg begynt på Deadwater Fell.

Jeg likte Tilståelsen bedre enn Deadwater Fell, men synes begge var bra.  Liker sånt som er bygd på en sann historie,  eller er realistisk selv om det er fiction.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger en annen Britisk serie som er inspirert av en sann historie også, Besett Av Ein Seriemordar. Fryktelig tragisk tittel, men serien er bra. Husker ikke om det var om den seriemorderen eller en annen at jeg hørte følgende historie:
Denne seriemorderen var kjent for å kutte telefonledningen til folk før han slo til, og så sette seg og vente inni huset til den han skulle myrde. Om de ikke kom innen så og så lenge, så avbrøt han og forlot huset. I det aktuelle området var det en dame som kom hjem noen minutter senere enn vanlig, og oppdaget at telefonledningen hennes var kuttet. Hun gikk ut av huset igjen og returnerte aldri til det. Sønnen hennes måtte rydde ut og ordne flyttelass og alt.

Anonymkode: e61b2...15b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det ligger en annen Britisk serie som er inspirert av en sann historie også, Besett Av Ein Seriemordar. Fryktelig tragisk tittel, men serien er bra. Husker ikke om det var om den seriemorderen eller en annen at jeg hørte følgende historie:
Denne seriemorderen var kjent for å kutte telefonledningen til folk før han slo til, og så sette seg og vente inni huset til den han skulle myrde. Om de ikke kom innen så og så lenge, så avbrøt han og forlot huset. I det aktuelle området var det en dame som kom hjem noen minutter senere enn vanlig, og oppdaget at telefonledningen hennes var kuttet. Hun gikk ut av huset igjen og returnerte aldri til det. Sønnen hennes måtte rydde ut og ordne flyttelass og alt.

På NRK altså, det kom visst ikke med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte Deadwater Fell. Jeg leste ikke anmeldelser for etterpå. Joda, den er jo av rolig tempo - som britisk krim er jo ofte er. Og, det som jeg tror skuffet anmeldere, er at her er det ingen myaterium hvem er morderen, fra episode 1. Så det blir mer som historie om mennesker rundt enn gåte og spennende avsløring. Men, personlig synes jeg at denne type krim er like interessant. Dere vet, som CSI, der viste de ofte i begynnelsen hvem morderen er, men det var jo spennende for det. Det som jeg likte spesielt godt, er at de klarte å unngå veldig mange klisjeer, som vi ofte ser i krim. Dere vet, når det er samme "triks" man ser i film nummer 20 og blir lettere irritert. I Deadwater Fell er det også gjort litt poeng ut av nettopp det, de bevist unngår kjente krimklisjeer med sånn ironisk tilnærming - "haha nope vi gjør ikke dette". Det likte jeg veldig godt, synes det ga helt annen kvalitetsnivå til denne serien, enn Vera. Jeg liker Vera, ikke misforstå meg, men Vera er jo.. McDonalds. Når Deadwater fell er en kvalitetsrestaurant. 

Anonymkode: e756d...601

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I påska må det være Agatha Christie eller lignende. Jeg så Knives Out (C More) i forigårs og begynte på The Pale Horse i går. Fine tider.

Forøvrig ser jeg aldri krim, det er så mye bestialitet, overgrep og stygghet. Orker ikke dra all verdens elendighet inn over meg. 

Anonymkode: baa8c...23a

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg likte Deadwater Fell. Jeg leste ikke anmeldelser for etterpå. Joda, den er jo av rolig tempo - som britisk krim er jo ofte er. Og, det som jeg tror skuffet anmeldere, er at her er det ingen myaterium hvem er morderen, fra episode 1. Så det blir mer som historie om mennesker rundt enn gåte og spennende avsløring. Men, personlig synes jeg at denne type krim er like interessant. Dere vet, som CSI, der viste de ofte i begynnelsen hvem morderen er, men det var jo spennende for det. Det som jeg likte spesielt godt, er at de klarte å unngå veldig mange klisjeer, som vi ofte ser i krim. Dere vet, når det er samme "triks" man ser i film nummer 20 og blir lettere irritert. I Deadwater Fell er det også gjort litt poeng ut av nettopp det, de bevist unngår kjente krimklisjeer med sånn ironisk tilnærming - "haha nope vi gjør ikke dette". Det likte jeg veldig godt, synes det ga helt annen kvalitetsnivå til denne serien, enn Vera. Jeg liker Vera, ikke misforstå meg, men Vera er jo.. McDonalds. Når Deadwater fell er en kvalitetsrestaurant. 

Anonymkode: e756d...601

Tenk at man kan se en serie så forskjellig, synes Deadwater Fell var ganske "platt" uinteressante karakterer og helt plain skulespill. Selv David Tennant virket som han var rett så uinteressert i det han drev med. Så langt fra kvalitets restaurant for min del, mer kebabsjappe på hjørnet😅

Anonymkode: 02c36...65f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Shetland! på NRK. Ikke akkurat påskekrim, men utrolig bra. Spesielt ses. 3 og 4. Får jo så lyst til å reise til Shetland også, ser jo så vakkert ut!

Anonymkode: 0ec4d...2ef

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes Tilståelsen ble dratt ut aaaltfor mye, satt til slutt bare å irriterte meg over hvor treigt alt gikk. De kunne fint kuttet en eller to episoder og fortalt den samme historien like godt (eller bedre).

Endret av Rumle
  • Liker 3
Skrevet

Begravde hemmeligheter på Nrk er ganske bra, men ser ut som den bare er tilgjengelig til i morgen tidlig på nett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker «den fjerde rytter» Agatha Christie. Interessant sted Much Deeping😱

Anonymkode: ae989...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...