Gå til innhold

Tog rundt i Storbritannia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vurdert å bruke litt tid på å feriere i Storbritannia når verden går tilbake til å fungere som normalt. Vi har ikke lyst til å bruke bil, så i utgangspunktet er tanken å ta tog/buss forskjellige steder og på den måten komme oss rundt. Vi har ikke noe avklart forhold til hvilke steder vi vil se, vi er interessert i alt fra å se pene steder til å lære mer om historie og kultur. Er det noen her som har reist rundt i Storbritannia og kan gi oss noen tips om reisemåter, hva vi bør få med oss, ting i bør være obs på e.l.?

Anonymkode: ffa2e...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist rundt med tog og buss der det ikke går tog i Cornwall og gått deler av Southwest Coast Path. Jeg anbefaler absolutt å dra til mindre steder, mye hyggeligere. Tintagel castle can muligens være noe for dere hvis dere drar til Cornwall?

Anonymkode: df6df...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oxford er vidunderlig, jeg håper dere tar turen dit! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Storbritannia og har reist mye rundt med buss og tog. Er ikke noe problem her, går mye buss og tog rundt omkring og er lett å forstå seg på. Steder jeg har likt godt er Stratford-upon-Avon, York, Edinburgh.

Anonymkode: bcbc0...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for tips, tar dem med meg :)

Anonymkode: ffa2e...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har de siste fire år reist fra London og toget rundt i Devon, Cornwall og Somerset (dessverre ikke i år, men forhåpentligvis til neste år!). Jeg anbefaler den engelske riviera på det sterkeste, tok også med mine foreldre på en tur for to år siden, og de fikk seg en skikkelig øyeåpner. Det som er så flott med Sør-England er jo at man har mye flott natur i kombinasjon med små tettsteder og større byer. Det er virkelig en opplevelse. Samtidig er det heller ikke så mye turister, så man får beveget seg mye mer sammen med de lokale - og de får man et litt mer autentisk inntrykk. 

Vi har hatt en fast base i Torquay og tatt tog og buss derfra. Bruker mye buss, og jeg opplever at kollektivtransporten, spesielt buss, er veldig bra. Spesielt om man har en hovedbase. I fjor gjorde vi det litt annerledes: vi var først 10 netter i Torquay, og deretter 2 netter hver i Bristol og Bath, før vi dro videre og var 3 netter i London.

Det er for det første mye billigere enn ellers i de veldig store byene som London, det er utrolig mye flott å se, massevis av kultur og ting å oppleve, samtidig som man kan kose seg med god mat, en tur på pub'en og vandre på alt fra klippene ved Jurassic Coast til å titte inn i engelske hager i mer tettbygde strøk. Strendene er jo også helt vanvittig flotte, det er en grunn til at det kalles den engelske rivera. Jeg drømmer meg tilbake til nydelige streder i f.eks Exmouth og Dawlish (Warren).

Håper vi får dratt tilbake til England til neste år, for jeg bare elsker det. Man kan jo legge det opp akkurat som man selv vil, og nå begynner vi også å bli godt kjent med de ulike stedene - og få oss bekjentskaper også. 

Anbefales på det varmeste!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog i uk er veldig greit, bruker toget fra London ned til Eastbourne årlig, har lyst til å toge mer der borte jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Tuusen takk for svar dere, det hjelper masse! Får bare mer og mer lyst til å ta denne turen! :hoppendeglad:

Anonymkode: ffa2e...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...