Gå til innhold

Ukas hatobjekt 7: "Studenter".

Fremhevede innlegg

Skrevet

HEheee helt enig, Donnie.. ;)

Og Predator hadde helt klart vunnet... ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Aurélie
Skrevet
:ler: Saueskinnsjakke ja.. Det må være et Oslo-fenomen. Her oppe går det i allværsjakke og overdimensjonerte ryggsekker. Ser ut som de skal på ekspedisjon i stedenfor på lesesalen.
Gjest hilli i.i
Skrevet
:ler: Saueskinnsjakke ja.. Det må være et Oslo-fenomen. Her oppe går det i allværsjakke og overdimensjonerte ryggsekker. Ser ut som de skal på ekspedisjon i stedenfor på lesesalen.

Ja, hvis det ikke hadde vært for sandalene noen av dem går med året rundt (les:med ullsokker).

Skrevet

Donnie prater om HF studenter, du mener nok realfagstudenter, og da biologi i særdeleshet :hoho:

Gjest gløs
Skrevet

Donnie prater om HF studenter, du mener nok realfagstudenter, og da biologi i særdeleshet :hoho:

Her er det nok snak om traurige gløsinger (siving-studenter).

Gjest kenneth
Skrevet

Jeg kunne ikke unngå å tenke på scenen i "Good Will Hunting", der Matt Damon "arresterer" den blærete karen som forsøker å rakke ned på kompisen hans. Jeg antar de fleste som sympatiserer med trådstarter her, liker den scenen!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

:ler::ler:

Jeg bor i den byen i Sverige med mest sata** studenter. jeg ser de hver dag. På bussen, toget, gata, uteserveringer. Over alt. Og de höylytte diskusjonene om nye steder de må flytte. Nye fag de skal lese, nye venner, böker, penger - UÄÄÄÄHHH. Og vin de må kjöpe... Bökene de leser overalt, slitte, ekle, istykkerrevne ting de omgir seg med.

:ler: Takk for at du satt ord på dette :hjerte:

Gjest Embla s
Skrevet
:klappe::klappe::klappe:

Noen burde ha skrevet om den kvinnelige varianten; De er gjerne i slutten av 40-åra, studerer utelukkende antikkens kultur eller kunsthistorie, har hennafarget hår, og går kledd i flagreklær i grelle farger. Og så går de stadig rundt med store keramikkrus fylt av urtete fra Himalaya.

:ler::klappe:

Gjest Violetta
Skrevet

Trodde studentene var en hellig ku og ulovlig å ikke like i dette landet jeg. Godt å se det ikke er bare meg som reagerer. :ler:

Gjest har vært der nesten
Skrevet

Jeg har vært evig student ("heldigvis" ikke så lenge på universitetet og aldri på hf), og har dessuten en del venner og et fåtall ekser som sammenfaller med beskrivelsen din, men av en eller annen grunn er mine beste, mest interessante og næreste venner ikke fullt så sikre på at de er best og mest interessante bare fordi de kan briefe med dustete (evt interessant nok - jeg er selv fan av norsk flora...) kunnskap og gå i hornbriller.

Bifaller applausen:)

Men Donnie; mange studenter er skikkelig hyggelige også. Unngå de som bruker studiet sitt som en statusbuffer.

(forresten... jobb...oj. der føler jeg meg truffet selv om jeg ikke er forfatter, men prøver å være noe like lite innbringende. Forresten vet jeg om en del som går fra student til wannabeforfatter, til jobb i Posten, og tilbake igjen som halvskallet sandal-student)

Gjest Gulltopp
Skrevet
Forresten vet jeg om en del som går fra student til wannabeforfatter, til jobb i Posten, og tilbake igjen som halvskallet sandal-student

*grøsser på ryggen og er glad jeg bare har tre år igjen på humanistisk fakultet*

Gjest har vært der nesten
Skrevet

*grøsser på ryggen og er glad jeg bare har tre år igjen på humanistisk fakultet*

Tre år i DENNE omgang :wink:

Neida. Hf-ere kommer jo også i ulike varianter, som du sikkert vet mer om enn meg. Men fakta, ass' - jeg kjenner typen.

Gjest Ex. realfagstudent
Skrevet

TomKrus er vel et godt eksempel på en sånn en.

Skrevet

Alle liker vel studenter?

Gi meg et krus urtete fra himalaya, så blir jeg rimelig fornøyd, altså!

Noe av det beste jeg veit er når jeg kan konstantere at yndlingsmusikken min - den er det ingen som har hørt om. Og jeg går kun i flagrende gevanter som hverken begynner eller slutter noe sted, håret mitt rekker meg snart til knærna, og jeg går i sandaler året rundt. Elsker aksjoner og demonstrasjoner av alle slag, og står ikke av veien for en god gammaldags husokkupasjon.

Ja, jeg inrømmer at jeg er en student!

Finnes det ingen likesinnede med meg her?

• 2 uker senere...
Gjest Guest
Skrevet

Universitetsstudenter er en parodi på seg selv: vesken på skrått over skulderen, palestinaskjerf, kvasiprat, tillærte meninger uten selvstendighet, bløffmakere og svadapiss. Universitetsmennesker er flokkdyr som er redd for å mene noe annet enn hva studentavisen deres sier er gjeldende.

Det som er ennå verre er det fysiske og utseendemessige forfallet som vi ser på spesielt de mannlige studentene (som holder på til de er over 30..og bor fortsatt på en slitt hybel). De vokser møkkete suppe-eller flippskjegg, bruker klumpete traktor sko, noen snuser og røyker og lukter vondt, og de drikker bare ekkel øl..de går med t-skjorter a'la Amnesty International og tror at de redder verden. Blaah!

Glad jeg er sammen med en mann som for lengst har vokst opp og tar ansvar for sitt liv og andres. En som kan kle seg og leve voksent.

Blindern-studentene flyr på Chateau Neuf til de er 40, da må de finne seg en jobb og et liv...med en blekfeit bimbo som jobber i gardin forretning.

Gjest TomKrus
Skrevet (endret)
TomKrus er vel et godt eksempel på en sånn en.

Der tok du feil, gitt. Men ditt korte resonnement med manglende sjel og innlevelse vitner om at du er en realist.

Endret av TomKrus
Gjest Mito24
Skrevet
Universitetsstudenter er en parodi på seg selv: vesken på skrått over skulderen, palestinaskjerf, kvasiprat, tillærte meninger uten selvstendighet, bløffmakere og svadapiss. Universitetsmennesker er flokkdyr som er redd for å mene noe annet enn hva studentavisen deres sier er gjeldende.

Det som er ennå verre er det fysiske og utseendemessige forfallet som vi ser på spesielt de mannlige studentene (som holder på til de er over 30..og bor fortsatt på en slitt hybel). De vokser møkkete suppe-eller flippskjegg, bruker klumpete traktor sko, noen snuser og røyker og lukter vondt, og de drikker bare ekkel øl..de går med t-skjorter a'la Amnesty International og tror at de redder verden. Blaah!

Glad jeg er sammen med en mann som for lengst har vokst opp og tar ansvar for sitt liv og andres. En som kan kle seg og leve voksent.

Blindern-studentene flyr på Chateau Neuf til de er 40, da må de finne seg en jobb og et liv...med en blekfeit bimbo som jobber i gardin forretning.

Ren poesi.

:wub:

Skrevet

Og hvem er dere til å "heve" dere over disse?

Jeg skammer meg over å lese at folk faktisk sitter og latterliggjør sånt som det her? Det er jo helt utrolig at dere i det hele tatt gidder. Hadde noen skrevet noe sånt som dette om pakistanere eller tykke mennesker hadde det blitt slått ned på med en gang, og blitt kalt dømmende og diskriminerende. Men er nå dette noe bedre?

Innlegget ditt Darko må jeg aplaudere, du skriver utrolig festlig, og har artige poenger og ja, man må ha litt selvironi for å ta det. Men, det ble jo rene fråtsefesten av det!

Eller, misforstår jeg?

Gjest Valhalla
Skrevet

Dette forumet heter skråblikk og generaliseringer, det er til for ting som dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...