Donnie Darko Skrevet 17. juni 2005 #1 Skrevet 17. juni 2005 Jeg tenker da på Erasmus Montanus typen. Du har nok sett de. Det er de som har på seg slitte olabukser, en eller annen h&m t-skjorte og med enten fløyelsjakke, blazer eller saueskinnsjakke. Argh.. Jeg får frysninger hver gang jeg møter dem. De strever så hardt etter å være urbane at det hele blir en farse. Det er umulig å diskutere med dem da de alltid tenker over om den neste setningen de sier er riktig i henhold til imaget. Svadapraten når sitt høydepunkt når de dukker opp på fester. Det er ikke uvanlig å observere denne typen med et eget vinglass han har med fra hybelen. Noen av dem røyker også pipe. De slenterer rundt å smetter inn i samtaler og belærer de andre (gjerne så høyt at den fine dama i soffaen vedsidenav hører det) om obskure poeter som har hatt en innvirkning på hans oppfatning av vestlig moralisme. Da de andre i samtalegruppen påpeker at de drev egentlig å diskuterte hvem som hadde vunnet av terminator og predator. så flirer han hånlig (men akkuratt så lite at ingen oppfatter det som støtende) og slentrer videre. Her og der utbasonerer han radikale meninger som er polerte og finpusset på forhånd. Møter man en slik person så er det ihvertfall lett å vite hva slags musikk han liker. Jepp.. Her går det i Kent, Briskeby og div. brit-pop band. Mye pga at mange av disse bandene har gått ut å sagt at de lager musikk for inteligente mennesker. Og fordi media har sagt at de er så hippe og trendy. Noen har valgt å kjøre anti-komers linjen helt ut det vil si.. det hører kun på obskure band og når andre i samme gruppen begynner å høre på det så bytter de til noe enda mer obskurt osv osv.. Slik at de ender opp med å kun høre på tysk før-krigs polka. En bekjent av meg er nå på det stadiet. Det værste er jo alle de som har fyllt 30 år.. du kan kjenne de igjen pga lite eller ikkenoe hår, moteriktige briller, store tykke gensere for å skjule magen som selfølgelig vokser proposjonalt med år uten å løfte en finger i fysisk arbeid og selfølgelig den slitte olabuksa. Disse patetiske folkene har hengt rundt på blindern i 10 år uten å bli noe. Et semester her og to semester der. De fullfører aldri noe de har begynt på av frykt for arbeidslivet. selfølgelig sier de noe annet for å dekke over udugeligheten deres. Dette er altså nest siste stadiet for en student av denne typen. Disse ubrukelige menneskene skulle vært tvunget til å drive griseopdrett i Fauske. Det siste stadiet som kommer når de innser at de må faktisk betale studiegjelda er at de blir forfattere. Til høsten begynner jeg antagligvis på Blindern.. hip hurra.........
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juni 2005 #3 Skrevet 17. juni 2005 Mulig det er fordi jeg kjenner igjen typen, men jeg syntes denne var det foreløpige høydepunktet blant alle hatobjektene.
Gjest SumoBryter Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 Helt enig. Spesielt i at de forsøker å være så urbane. Men Gud vet hva dette betyr da.... Urban er ikke jeg den mest Urbane av alle siden jeg bor i en by med 7 millioner mennesker, ja guri, mer urban kan man vel ikke bli!
Gjest Dum Perignon Skrevet 17. juni 2005 #6 Skrevet 17. juni 2005 Tysk førkrigspolka, særlig den progressive, såkalte "Rüdesheimtradisjonen," ble grovt undervurdert både i sin samtid og nå i ettertid. Men det var ikke dét jeg skulle si. Spørsmålet som uvegerlig må stilles er derimot: Hvem hadde faktisk vunnet av terminator og predator?
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2005 #7 Skrevet 17. juni 2005 Noen burde ha skrevet om den kvinnelige varianten; De er gjerne i slutten av 40-åra, studerer utelukkende antikkens kultur eller kunsthistorie, har hennafarget hår, og går kledd i flagreklær i grelle farger. Og så går de stadig rundt med store keramikkrus fylt av urtete fra Himalaya.
MorningStar Skrevet 17. juni 2005 #8 Skrevet 17. juni 2005 Skjønner ikke hvorfor de studerer noe de mest sannsynlig ikke får jobb på.
Gjest Valhalla Skrevet 17. juni 2005 #9 Skrevet 17. juni 2005 En tøyveske med diverse politiske buttons og gjerne en Che t-skjorte. Gjesp.
Gjest Sienna ikke innlogget Skrevet 17. juni 2005 #10 Skrevet 17. juni 2005 Fantastisk! Bare en bom: Briskeby er ikke akseptert blant "studentene".
Gjest Gulltopp Skrevet 17. juni 2005 #11 Skrevet 17. juni 2005 Hvorfor har ingen nevnt palestinaskjerfet, de digre kaffebegrene og det ustelte skjegget? Forøvrig er jeg helt enig med Liliths beskrivelse av den kvinnelige varianten.
Gjest Valhalla Skrevet 17. juni 2005 #12 Skrevet 17. juni 2005 Hvorfor har ingen nevnt palestinaskjerfet Den ekleste varianten, gjerne kombinert med min buttontøyveskestudent.
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2005 #13 Skrevet 17. juni 2005 Den ekleste varianten, gjerne kombinert med min buttontøyveskestudent. gjerne sammen med lang, fake skinnfrakk, blek hudfarge og egenfarget blåsvart hår, helst i utvokst variant.
Donnie Darko Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2005 Fantastisk! Bare en bom: Briskeby er ikke akseptert blant "studentene". å jo!.. Hvis du har hatt såpass uflaks at du har endt opp på en Briskeby konsert så ser du dem stående i hjørnet av lokalet... Med et analyserende "jeg er så tøff at jeg gir faen" blikk i trynet.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 18. juni 2005 #16 Skrevet 18. juni 2005 ... Og det er akkurat denne type student som gjør at jeg aldri har hatt noen venner i studentmiljøet i løpet av min universitetskarriere! Gode saker, Donnie, stå på barrikadene!
Diktern Skrevet 18. juni 2005 #18 Skrevet 18. juni 2005 Hahaha, bare jeg som inrømmer at jeg føler meg truffet? Sjølironi er en fin ting.
Gjest gaja ii Skrevet 19. juni 2005 #19 Skrevet 19. juni 2005 etter 7 år på blindern og fæn av grønlandsk 70-talls prog (som ofte har noen fantastiske urytmiske polkalåter) føler jeg meg absolutt truffet; men det gjør ikke noe, for jeg er faktisk blitt noe nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå