Gå til innhold

Kan dette være korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt litt sår hals siden helgen, men ikke noe hoste. I går begynte sårheten i halsen å ta seg litt opp. Når jeg skulle spise middag føltes det ut som om at maten satt fast i spiserøret og drakk vann for å se om det bedret seg. Etter noen timer, ble det litt bedre. Men hadde en ekkel følelse om å ikke få nok luft akkurat som om noe var dekket til der nede i halsen. Når jeg skulle legge meg merket jeg at det var tungt å puste, mens når jeg stod oppreist merket jeg ikke så mye. Våknet i dag tidlig og følte meg helt fin. Men etter en liten stund fikk jeg den samme følelsen igjen, både når jeg ligger og står oppreist. Har sår hals og føles ut som om noen klemmer rundt halsen min, veldig spesielt og ekkelt. Føler at det er anstrengende å puste på en måte pga det i halsen. I tillegg til at jeg føler meg litt rar i hode, men ikke hodepine. Er dette grunn til bekymring (korona) eller tror dere dette vil gå over av seg selv? Har som sagt kun vart i ca en dag med disse pustegreiene, men veldig ubehagelig at det føles ut som om noen klemmer meg rundt halsen. 

Anonymkode: 10232...08c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat de samme symptomene har jeg, men med litt feber. Dette er tredje dagen med tørrhoste og litt "tungpust". De to forrige ukene har jeg hatt hodepine, lett feber og renne nese samt svimmel. Så gikk det over til sår hals. Og nå tørrhoste. Jeg gulper opp mat. Noe som ikke er normalt for meg. Usikker på om jeg bør oppsøke lege og om jeg har mulighet til å teste meg. 

Nysgjerrig på om noen kan svare deg. 

Anonymkode: c2c3e...bf8

Skrevet

Jeg har selv hatt milde brystsmerter, tørrhoste og pustevansker i ca 3 uker nå, etter en kort periode med vanlige influensasymptomer. Hadde ikke høy feber sist jeg målte (for en drøy uke siden), og føler meg egentlig frisk, om jeg ser bort fra pustebesværet og de milde og sporadiske brystsmertene. Samboeren min har sterkere smerter som til gjengjeld bare dukker opp en sjelden gang, men hun blir kortpustet og svimmel av å gå i små motbakker. Hun var også "vanlig" influensasyk samtidig som meg, og jobber på sykehus uten smittevernutstyr. Hun ble avvist da hun ba om testing. 

Jeg ser ingen grunn til å kontakte helsevesenet med min tilstand, bl.a. fordi jeg ser eksempler på at langt hardere rammede folk blir avvist av helsevesenet og får beskjed om å ringe til 113 når de ikke lenger kan puste. Så syk er jeg ikke ennå. Jeg har sett flere her inne som skriver at de hoster opp blod og ikke får puste, men at de likevel blir avvist av fastlege og legevakt. Testkriteriene er også ekstremt strenge.

Man får vel ta tiden til hjelp og satse på å bli bedre av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tung pust siden søndag. Kom ganske plutselig, men er litt av og på. Hadde vondt i halsen på søndag, men det har gitt seg. Er også øm i ryggen/brystet. 
Siden jeg jobber i helsevesenet ble jeg testet for korona i går, så er spent på svaret. Skjønner ikke hva dette ellers kan være. 
Veldig ubehagelig med tung pust.. 😣

Anonymkode: 25d5e...afa

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt litt sår hals siden helgen, men ikke noe hoste. I går begynte sårheten i halsen å ta seg litt opp. Når jeg skulle spise middag føltes det ut som om at maten satt fast i spiserøret og drakk vann for å se om det bedret seg. Etter noen timer, ble det litt bedre. Men hadde en ekkel følelse om å ikke få nok luft akkurat som om noe var dekket til der nede i halsen. Når jeg skulle legge meg merket jeg at det var tungt å puste, mens når jeg stod oppreist merket jeg ikke så mye. Våknet i dag tidlig og følte meg helt fin. Men etter en liten stund fikk jeg den samme følelsen igjen, både når jeg ligger og står oppreist. Har sår hals og føles ut som om noen klemmer rundt halsen min, veldig spesielt og ekkelt. Føler at det er anstrengende å puste på en måte pga det i halsen. I tillegg til at jeg føler meg litt rar i hode, men ikke hodepine. Er dette grunn til bekymring (korona) eller tror dere dette vil gå over av seg selv? Har som sagt kun vart i ca en dag med disse pustegreiene, men veldig ubehagelig at det føles ut som om noen klemmer meg rundt halsen. 

Anonymkode: 10232...08c

Usikkert om det kan være korona, men slik du beskriver det, høres du ut som du har litt angst. Jeg ble på samme måten som deg. Jobber i helsevesenet, og fikk test. Ingen korona. Synes uansett du skal ta en telefon til legevakten hvis duner usikker/redd. Ta hvertfall kontakt hvis det blir verre! 

Anonymkode: b7449...c11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i helsevesenet, og fikk test. Ingen korona.

Mange falske negativer. Mange av de innlagte i Norge tester negativt, men andre diagnostiske kriterier enn testen brukes til å gi dem diagnosen. 

Anonymkode: 8c652...230

• Opprett ny...