Gå til innhold

Hva skjer ved neste regjeringstiltak?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker at akkurat dette er en aprilsnarr.

Anonymkode: 84cd6...894

Nei, det er det ikke.

Se her. Denne kilden er fra i går. 

Anonymkode: a03f5...7d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker disse dommedagsprofetiene. :)😍

Anonymkode: a03f5...7d9

Ja det er faktisk helt komitragisk og tenke på hva som skjer i hodene til visse folk...🤦‍♀️

Anonymkode: 21781...98c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Jeg håper jeg tar feil, men det er ingen dommedagsprofeti. Smittetallene stiger markant hver dag, både i Norge og resten av verden. At det lempes på noe som helst over påske er en utopi, sannsynligvis vil det bli strengere = portforbud. Og ja, det blir langvarig. Kina har vært lukke ned med portforbud og lignende siden juletider, det er først nå de begynner å slippe bittelitt opp igjen. Så portforbudet her vil var minst til høsten. 

Anonymkode: c1918...51b

Her tror jeg du tar feil. Har du egentlig fulgt med i avisene de siste dagene? FHI med Guldvog i spissen har gått ut og sagt at vi ser en optimistisk utvikling og at det ser ut som det begynner å bli stabilt. Nå stod det nettopp noe om at vi kan ha gått fra fase 2 til 3. Jeg tror også det blir noe oppmyking etter påske, men det blir nok med gradvis som flere her skriver. Det virker som åpning av barnehage og barnetrinnet kan komme til å bli aktuelt og noen andre tiltak.

Næringslivet kneler og det virker som NHO vil sette press på regjeringen for at tiltakene ikke kan vare. Derfor tror jeg ikke vi kommer til å holde på som nå. 

Jeg er forøvrig ikke enig i denne vurderingen, men for meg virker det som myndighetene griper fatt i alt de positive de kan finne. F.eks. ikke så stor økning på nye smittede, til tross for at det er få som testes nå. Mediene og myndighetene var også raskt ut med å påpeke at det var "nedgang" i antall innlagte den ene dagen, selv om det ikke ble sagt om dette skyldes død eller utskrivinger, og hvor mange innlagte det egentlig var. Selv om tall innlagte økte igjen. 

Jeg tror langt ifra vi har så god kontroll på som det antydes av enkelte. Mediebildet gir iallfall inntrykk av vi i Norge begynner å få kontroll på situasjonen - hva det betyr i praksis er jeg usikker på. Jeg ser flere har påpekt at å lette opp på en del av tiltakene nå vil være bortkastet - noe jeg tror er et godt poeng. Jeg håper ekspertutvalget klarer å gjøre gode vurderinger og ikke gå på den smellen at man tror man har kontroll før man egentlig har det. 

Utifra de signalene vi får nå - ville jeg bli veldig overrasket om portforbud ble innført. Da må det skje noe dramatisk de neste dagene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, missmcbeal skrev:

Her tror jeg du tar feil. Har du egentlig fulgt med i avisene de siste dagene? FHI med Guldvog i spissen har gått ut og sagt at vi ser en optimistisk utvikling og at det ser ut som det begynner å bli stabilt. Nå stod det nettopp noe om at vi kan ha gått fra fase 2 til 3. Jeg tror også det blir noe oppmyking etter påske, men det blir nok med gradvis som flere her skriver. Det virker som åpning av barnehage og barnetrinnet kan komme til å bli aktuelt og noen andre tiltak.

Næringslivet kneler og det virker som NHO vil sette press på regjeringen for at tiltakene ikke kan vare. Derfor tror jeg ikke vi kommer til å holde på som nå. 

Jeg er forøvrig ikke enig i denne vurderingen, men for meg virker det som myndighetene griper fatt i alt de positive de kan finne. F.eks. ikke så stor økning på nye smittede, til tross for at det er få som testes nå. Mediene og myndighetene var også raskt ut med å påpeke at det var "nedgang" i antall innlagte den ene dagen, selv om det ikke ble sagt om dette skyldes død eller utskrivinger, og hvor mange innlagte det egentlig var. Selv om tall innlagte økte igjen. 

Jeg tror langt ifra vi har så god kontroll på som det antydes av enkelte. Mediebildet gir iallfall inntrykk av vi i Norge begynner å få kontroll på situasjonen - hva det betyr i praksis er jeg usikker på. Jeg ser flere har påpekt at å lette opp på en del av tiltakene nå vil være bortkastet - noe jeg tror er et godt poeng. Jeg håper ekspertutvalget klarer å gjøre gode vurderinger og ikke gå på den smellen at man tror man har kontroll før man egentlig har det. 

Utifra de signalene vi får nå - ville jeg bli veldig overrasket om portforbud ble innført. Da må det skje noe dramatisk de neste dagene. 

Stabilt? Vi er jo ikke ferdig med fase to en gang, og det er i fase 3 og 4 det virkelig eksploderer, og for å begrense det så vil det antakeligvis bli strengt og langvarig.

Ja, næringslivet vil lide selvfølgelig, og det er ingen vei tilbake. Det blir slutten på Norge nå, enten man gjør det ene eller det andre. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stabilt? Vi er jo ikke ferdig med fase to en gang, og det er i fase 3 og 4 det virkelig eksploderer, og for å begrense det så vil det antakeligvis bli strengt og langvarig.

Ja, næringslivet vil lide selvfølgelig, og det er ingen vei tilbake. Det blir slutten på Norge nå, enten man gjør det ene eller det andre. 

Jeg synest ikke at det er stabilt, men det jeg det jeg har fått inntrykk av at enkelte personer mener. Guldvog uttaler iallfall at vi "er i ferd med å lykkes". Kilde: https://www.nrk.no/norge/guldvog_-_-vi-er-i-stor-grad-i-ferd-med-a-lykkes-1.14968513

Han sier også at "han tror på sommerferie". Det med at vi kanskje er på vei inn i fase 3 står i VG nå.

Jeg setter liv og helse foran økonomi og håper tiltakene fortsetter enn stund til. Jeg tror også at vi går inn i store omstillinger. Virker dessverre som det er veldig mange som mener at vi må vurdere noen liv for å få samfunnet i gang igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Det burde for lengst vært innført et strengt portforbud som ble håndhevet av tungt bevæpnete militære. For å hindre lovbrudd kunne alle utganger fra hus sperres fysisk. Unntakstilstand med militær kontroll og tilsidesetting av regjering og storting burde være en selvfølge. Alle butikker må stenges. Minimum varighet kunne settes til 18 måneder, men 5 år er mere realistisk. Rasjonert matombringing er et godt forslag, og redusert mattilførsel kan benyttes som en straffemetode.

Anonymkode: 094aa...2a9

• Opprett ny...