AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #41 Del Skrevet 18. april 2020 På 2.4.2020 den 15.08, AnonymBruker skrev: Hva med en kombinasjon mellom mat og gåtur? Om du går en 2-timerstur forbrenner du vel rundt 600kcalorier. Om du gjør dette 4 dager i uka, og spiser vedlikeholdskaloriene dine (uten treninga), så går du ned 350 gram i uka, og det uten å endre noe spesielt på kostholdet kanskje? Om du i tillegg endrer på kostholdet og spiser mindre så har du enda mer minus. Alt er mulig Anonymkode: f03c1...e99 Tror ikke du forbrenner 600 kcal ved å gå 2 timer? Anonymkode: 14e6a...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 19. april 2020 #42 Del Skrevet 19. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du forbrenner 600 kcal ved å gå 2 timer? Anonymkode: 14e6a...4a2 Hvis jeg skal stole på MyFitnessPal, så vil jeg forbrenne rett over 600 kcal ved moderat gange i to timer. Tempoet mitt pleier å ligge et sted mellom 4,5 og 5 km/t. Med selvsagt vil dette variere fra person til person. Selv er jeg fortsatt ganske tung, og vil forbrenne mer enn en lett person. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #43 Del Skrevet 19. april 2020 På 2.4.2020 den 0.37, AnonymBruker skrev: Det er fullt mulig å slanke seg ved å sitte på rævva hele dagen også, så lenge man tar inn mindre kalorier enn det man bruker. Det er det du må være obs på. Hjelper ikke om man går fort, langt og ofte hvis man spiser flere kalorier enn det man forbrenner. Anonymkode: 6a243...60a Det du skriver er helt riktig, men jeg har god nytte av å være mer i fysisk aktivitet når jeg skal gå ned noen kg. (Jeg er en typisk skap-snoker, og når jeg går tur så bruker jeg jo i alle fall ikke den tiden til å ligge på sofaen og spise smågodt ) Anonymkode: 8f011...13e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #44 Del Skrevet 19. april 2020 Ni. Gikk ca en mil hver dag og spiste ikke mye og sunt, men gikk f*** ikke ned en jævla dritt. Anonymkode: 6a52d...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #45 Del Skrevet 19. april 2020 Å gå tur er i alle fall sunt, og det kan også være til hjelp når man slanker seg, selv om det alltid er kalorier inn/ kalorier ut som er grunnoppskriften for et lettere liv Her er litt om gåturer: https://iform.nu/trening/gange/slank-rask-gange Anonymkode: 8f011...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 19. april 2020 #46 Del Skrevet 19. april 2020 Når jeg er aktiv i perioder ved å gå mye på fjellet går jeg ned i vekt. Men, det er nok ikke fjellturene som er skyld i det. Inni hodet mitt er det noen mentale prosesser som foregår når jeg tror jeg skal bli sprek og tynnere av å traske rundt på fjellet. Fra å ligge på sofaen og spise usunt og tenke at livet mitt er rævva og at ingenting nytter. Så starter jeg å tenke annerledes når jeg beveger meg mer ute. Tankene mine forteller meg at jeg er flink, jeg kan. Dermed så gjør disse gåturene at jeg kanskje lager meg en kyllingwok til middag den dagen og drikker en halv liter vann istedet for en fet stor middag med påfølgende snop og cola. Skjønner dere hva jeg vil frem til? Overvekt sitter mellom øra og aktivitet kan være med på å gi meg "godfølelsen " inni meg som jeg så sårt trenger for å klare å gå ned i vekt. Jeg er 20 kilo overvektig og har nok fått enda et par ekstra nå i disse hjemmekontortider. Nå trenger jeg å komme igang med fjellturene mine og føle meg flink igjen. For da følger kostholdet etter litt etter litt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #47 Del Skrevet 19. april 2020 Jeg gikk ned over 40 kg kun ved hjelp av kosthold. Kosthold er det viktigste, men det vil ikke si at å gå en tur på minst en halvtime i et tempo som får opp pulsen er bra, forbrenner ikke all verden med det hjelper på helsa. Anonymkode: 0e1c1...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #48 Del Skrevet 19. april 2020 5 minutter siden, Linazer skrev: Når jeg er aktiv i perioder ved å gå mye på fjellet går jeg ned i vekt. Men, det er nok ikke fjellturene som er skyld i det. Inni hodet mitt er det noen mentale prosesser som foregår når jeg tror jeg skal bli sprek og tynnere av å traske rundt på fjellet. Fra å ligge på sofaen og spise usunt og tenke at livet mitt er rævva og at ingenting nytter. Så starter jeg å tenke annerledes når jeg beveger meg mer ute. Tankene mine forteller meg at jeg er flink, jeg kan. Dermed så gjør disse gåturene at jeg kanskje lager meg en kyllingwok til middag den dagen og drikker en halv liter vann istedet for en fet stor middag med påfølgende snop og cola. Skjønner dere hva jeg vil frem til? Overvekt sitter mellom øra og aktivitet kan være med på å gi meg "godfølelsen " inni meg som jeg så sårt trenger for å klare å gå ned i vekt. Jeg er 20 kilo overvektig og har nok fått enda et par ekstra nå i disse hjemmekontortider. Nå trenger jeg å komme igang med fjellturene mine og føle meg flink igjen. For da følger kostholdet etter litt etter litt. Veldig bra skrevet (og veldig gjenkjennelig) Anonymkode: 8f011...13e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 19. april 2020 #49 Del Skrevet 19. april 2020 På 17.4.2020 den 23.32, AnonymBruker skrev: Den vekten skal jo forsvinne av seg selv uansett. Anonymkode: abf8c...6ca 😂😂 Kjenner et fåtall mødre som har mistet den vekten av seg selv. De fleste har måtte gjøre mer tiltak for å få kiloene av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #50 Del Skrevet 19. april 2020 19 minutter siden, Anim92 skrev: 😂😂 Kjenner et fåtall mødre som har mistet den vekten av seg selv. De fleste har måtte gjøre mer tiltak for å få kiloene av. Da må det være noe i drikkevannet😂 Anonymkode: abf8c...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 19. april 2020 #51 Del Skrevet 19. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må det være noe i drikkevannet😂 Anonymkode: abf8c...6ca Eller så er bare folk forskjellige, og noen har en kropp som legger på seg raskere/kiloene henger mer fast ved. Stort sett er det de jeg kjenner som er virkelig, virkelig tynne som mister vekta fort, mens de som er i øvre grense av normal bmi, sliter mere med å få det av. Verden er ikke svarthvitt☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 19. april 2020 #52 Del Skrevet 19. april 2020 Utover forbrenning av kalorier, har også gåturer en god effekt på å forebygge diabetes type 2, høyt kolesterol, høyt blodtrykk og andre livsstilsrelaterte sykdommer eller tilstander. Det kan i tillegg være god terapi mot angst og depresjon. Når jeg ikke har det bra psykisk, har jeg også desverre lett for å spise for mye usunn mat og gå opp i vekt. Siden gåturene motvirker angst og depresjon, så har det også en idirekte positiv effekt på vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 19. april 2020 #53 Del Skrevet 19. april 2020 Ja, jeg har gått ned over 80 kg gjennom kaloritelling og gå minst 10 000 skritt om dagen. Som regel går jeg mer i løpet av en dag, skal sies. Skrittene gjør jo først og fremst at jeg slipper å ha et veldig lavt kaloribudsjett og kan derfor spise relativt godt. Forbrenner ca 3000 kalorier om dagen, og spiser mellom 500-1000 kalorier i minus i ukedagene og rundt 250 kalorier i minus i helgene. Med andre ord et ganske romslig budsjett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #54 Del Skrevet 19. april 2020 4 timer siden, SPOCA skrev: Ja, jeg har gått ned over 80 kg gjennom kaloritelling og gå minst 10 000 skritt om dagen. Som regel går jeg mer i løpet av en dag, skal sies. Skrittene gjør jo først og fremst at jeg slipper å ha et veldig lavt kaloribudsjett og kan derfor spise relativt godt. Forbrenner ca 3000 kalorier om dagen, og spiser mellom 500-1000 kalorier i minus i ukedagene og rundt 250 kalorier i minus i helgene. Med andre ord et ganske romslig budsjett. Hvor mange kalorier utgjør de 10000 skrittene for din del? Jeg er sjelden under 10 000 skritt pr dag, trener 1-3 ganger i uka styrke e.l. og i følge Myfitness pal skal jeg ligge på max 1230 kcal for å gå ned 0,25 kg i uka, da min BMR er på 1313 pr dag. Jeg har forsøkt dette i lengre tid, men vekta er stabil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 84e66...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #55 Del Skrevet 19. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du forbrenner 600 kcal ved å gå 2 timer? Anonymkode: 14e6a...4a2 Jo. Jeg går ca 2 timer hver dag. Har skritteller som også teller kalorier. Anonymkode: bf91e...c4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 19. april 2020 #56 Del Skrevet 19. april 2020 På 17.4.2020 den 22.34, FluffyChix skrev: Det er langt mindre kalorifobruk på en vanlig gåtur. Ellers var det mye BS her i tråden Det spørs jo helt på hva en definerer en vanlig gåtur som? Jeg går 4 lange turer i uka, og forbrenner da ca 600 kcal hver tur. Det er en vanlig tur for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 19. april 2020 #57 Del Skrevet 19. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du forbrenner 600 kcal ved å gå 2 timer? Anonymkode: 14e6a...4a2 Joda, det kan man fint gjøre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #58 Del Skrevet 23. april 2020 På 19.4.2020 den 11.15, Anim92 skrev: Eller så er bare folk forskjellige, og noen har en kropp som legger på seg raskere/kiloene henger mer fast ved. Stort sett er det de jeg kjenner som er virkelig, virkelig tynne som mister vekta fort, mens de som er i øvre grense av normal bmi, sliter mere med å få det av. Verden er ikke svarthvitt☺️ Det er fordi de som er slanke fra før av vanligvis spiser mye mindre kalorier/er mer aktive enn de som er fyldige. Hvis min fyldige venninne skulle fulgt mitt normal kosthold, så hadde det vært slankekur for henne. Anonymkode: abf8c...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 23. april 2020 #59 Del Skrevet 23. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi de som er slanke fra før av vanligvis spiser mye mindre kalorier/er mer aktive enn de som er fyldige. Hvis min fyldige venninne skulle fulgt mitt normal kosthold, så hadde det vært slankekur for henne. Anonymkode: abf8c...6ca Det er et godt poeng, men det utelukker ikke at enkelte har veldig god forbrenning. Bodde feks en gang med ei jente som var ufør. Hu måtte stort sett ligge på sofaen, enten med smerter eller så orket hu strikke etc. Hu spiste normale mengder til alle måltid pluss EN HEL STOR melkesjokolade HVER dag!😂 brukte XS i alle klær. Og jeg kjenner flere sånne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia Sofia Skrevet 2. mai 2020 #60 Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg ble kvitt all vekten etter graviditet ved å gå fort i oppoverbakker. Men måtte spise mindre også, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå