Gå til innhold

Noen som har greid og gå seg slank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med et greit kosthold også.

Hvor langt gikk dere? Og gikk dere hver dag?

Blanding av høyt og lavt tempo? 

Anonymkode: d3bf6...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du brenner ikke stort på å gå, jeg gikk ned 4 kg når jeg fikk for meg at jeg skulle gå mere. Men gikk ned 40 kg når jeg beggynte å logge kalorier ( på app) og spise 500kcal under vedlikehold kalorier. Gjorde dette 1 år, hadde jukse dag hver lørdag kl 18-22.

Anonymkode: 1a649...2a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å slanke seg ved å sitte på rævva hele dagen også, så lenge man tar inn mindre kalorier enn det man bruker. Det er det du må være obs på. Hjelper ikke om man går fort, langt og ofte hvis man spiser flere kalorier enn det man forbrenner. 

Anonymkode: 6a243...60a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en kombinasjon mellom mat og gåtur? 

Om du går en 2-timerstur forbrenner du vel rundt 600kcalorier. Om du gjør dette 4 dager i uka, og spiser vedlikeholdskaloriene dine (uten treninga), så går du ned 350 gram i uka, og det uten å endre noe spesielt på kostholdet kanskje? 

Om du i tillegg endrer på kostholdet og spiser mindre så har du enda mer minus. Alt er mulig :)

Anonymkode: f03c1...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk lange raske turer på asfalt 2 timer hver dag i 3 måneder pluss telte kalorier. Gikk ikke ned ett eneste gram til tross for kaloriunderskudd! Derimot pådro jeg meg slitasjeskader i hofte og knær.

Anonymkode: 0c74c...f9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk lange raske turer på asfalt 2 timer hver dag i 3 måneder pluss telte kalorier. Gikk ikke ned ett eneste gram til tross for kaloriunderskudd! Derimot pådro jeg meg slitasjeskader i hofte og knær.

Anonymkode: 0c74c...f9e

Kanskje det hadde noe med at du bare gikk på asfalt.

Anonymkode: d3bf6...bea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned fra 121 til 70 bare ved å gå og spise sunnere. 

Anonymkode: 342c0...c55

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gikk ned fra 121 til 70 bare ved å gå og spise sunnere. 

Anonymkode: 342c0...c55

Gikk rundt i vanlig tempo ca en time halvannen om dagen. Blanding av oppoverbakker, nedoverbakker og vanlig flat vei. Bare asfalt. Gikk ikke tur for å trene men for å utforske ettersom jeg nettopp hadde flyttet. 

Anonymkode: 342c0...c55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 10 kg over 4 måneder på å gå til og fra jobb. Gikk 6 km hver vei, uansett vær. 

Anonymkode: 52399...0ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
På 2.4.2020 den 15.12, AnonymBruker skrev:

Gikk lange raske turer på asfalt 2 timer hver dag i 3 måneder pluss telte kalorier. Gikk ikke ned ett eneste gram til tross for kaloriunderskudd! Derimot pådro jeg meg slitasjeskader i hofte og knær.

Anonymkode: 0c74c...f9e

Er ikke fysisk  umulig, er som å si at 2+2= 5. Du var ikke i et kaloriunderskudd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 15.49, AnonymBruker skrev:

Gikk ned fra 121 til 70 bare ved å gå og spise sunnere. 

Anonymkode: 342c0...c55

Å innta mindre kalorier en du forbrenner.

Anonymkode: 1a649...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 0.39, Mona123 skrev:

Tror det er lettere å spise seg slank! 

Det jeg gjør, er så lat så mye letter å spise 500 kcal mindre en å gå i 1 time.

Anonymkode: 1a649...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.4.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Med et greit kosthold også.

Hvor langt gikk dere? Og gikk dere hver dag?

Blanding av høyt og lavt tempo? 

Anonymkode: d3bf6...bea

Jeg har lagt merke til at nesten alle som har hund er tynne. De går jo tur med hunden hver dag. Så man kan gå seg slank.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg har lagt merke til at nesten alle som har hund er tynne. De går jo tur med hunden hver dag. Så man kan gå seg slank.

Ja, men ikke fordi vi går. Fordi vi er mye opptatt. Har ikke tid til å spise hele tiden. 

Anonymkode: 1a649...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter graviditeten hadde jeg ca. 20 kg over normalvekt. Gikk trilletur hver dag på 2-3 timer. Var i tillegg nøye med kostholdet. Gikk ned alle kiloene på ca. 5-6 måneder. 

Anonymkode: 81797...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg har lagt merke til at nesten alle som har hund er tynne. De går jo tur med hunden hver dag. Så man kan gå seg slank.

Kommer an på hunden og eieren... jeg har skaffet meg hund, vi har bodd sammen i 7 måneder nå. Var inne i en periode der vekten såvidt hadde begynt å øke, var 105 kg når bikkja flyttet inn. Før hjemmekontor: 107,5 nå nesten 109...  men gammel hund, liten rase. Sjeldent det blir over en time tur per dag. Og kostholdet er rævva for tiden... jeg ser sammenhengen selv. 
 

men hund er kos. Og jeg kommer meg opp av sofaen minst to ganger etter jobb i hverdagen... så det hjelper nok litt. Selvom hunden er verre sofagris enn meg 

Anonymkode: d6a02...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virker er det du klarer å gjennomføre.

Anonymkode: df4f3...b5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynte å gå ei mil om dagen for fire år siden, og gikk med ca. 15 kg i løpet av et år. Kanskje like viktig som forbrenning av kalorier, er det at gåturene dempet suget etter usunn mat. Når jeg går mye for jeg en sunnere og mer naturlig sultfølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hunden og eieren... jeg har skaffet meg hund, vi har bodd sammen i 7 måneder nå. Var inne i en periode der vekten såvidt hadde begynt å øke, var 105 kg når bikkja flyttet inn. Før hjemmekontor: 107,5 nå nesten 109...  men gammel hund, liten rase. Sjeldent det blir over en time tur per dag. Og kostholdet er rævva for tiden... jeg ser sammenhengen selv. 
 

men hund er kos. Og jeg kommer meg opp av sofaen minst to ganger etter jobb i hverdagen... så det hjelper nok litt. Selvom hunden er verre sofagris enn meg 

Anonymkode: d6a02...142

Men tror du ikke at du kanskje hadde vært enda større uten hund?

Anonymkode: c2d3d...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...