Gå til innhold

Flåttmiddel hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker dere flåttmiddel på hundene deres og i så i fall hva skal type eller merke?

Anonymkode: e7176...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere flåttmiddel på hundene deres og i så i fall hva skal type eller merke?

Anonymkode: e7176...c1d

Jobber på dyreklinikk, de aller fleste bruker Bravecto tabletter. Virker i 12 uker. 

Anonymkode: 27268...e75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på dyreklinikk, de aller fleste bruker Bravecto tabletter. Virker i 12 uker. 

Anonymkode: 27268...e75

Får man da resept på dette? Kan man hente ut for 24 uker av gangen? Altså for to perioder? Er det forskjellig styrke på vekt på hunden?

Hvordan blir dette nå med det viruset?

Anonymkode: e7176...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man da resept på dette? Kan man hente ut for 24 uker av gangen? Altså for to perioder? Er det forskjellig styrke på vekt på hunden?

Hvordan blir dette nå med det viruset?

Anonymkode: e7176...c1d

Ja, du må ha resept. Vi skriver ut så du har for et helt år (4 tabletter). Det er forskjellig styrke etter vekten på hunden. Vi har åpent som vanlig, folk trenger hjelp til dyra sine nå også :)

Anonymkode: 27268...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må ha resept. Vi skriver ut så du har for et helt år (4 tabletter). Det er forskjellig styrke etter vekten på hunden. Vi har åpent som vanlig, folk trenger hjelp til dyra sine nå også :)

Anonymkode: 27268...e75

Jeg bare formulerte meg litt feil. Jeg skjønner at dere har åpent siden folk trenger hjelp til dyra sine uansett. Men lurte på om man fysisk kan komme å hente resepten i skranken hos dyrlegen nå. 

Anonymkode: e7176...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bare formulerte meg litt feil. Jeg skjønner at dere har åpent siden folk trenger hjelp til dyra sine uansett. Men lurte på om man fysisk kan komme å hente resepten i skranken hos dyrlegen nå. 

Anonymkode: e7176...c1d

Veterinærer kan jo ringe inn/fakse resepter. Ikke vits å gå innom flere steder enn helt nødvendig. Ring din dyrlege og hør om de kan ringe inn resept til apoteket, så slipper du dra innom. 

Anonymkode: ee29b...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hvor mye det koster med flåttmiddel? Fordi må overføre penger fra kontoene mine.

Anonymkode: e7176...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravecto gjør at flått som har festet seg dør, mens fx scalibor halsbånd virker slik at de ikke kommer på dyret (i allfall i langt mindre grad). I områder med mye flått foretrekker jeg halsbånd-versjonen. Men dette diskuterer du med dyrlegekontoret ditt, så blir dere enige om hva som passer best for deg og ditt dyr

Anonymkode: f9ee4...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker seresto halsbånd til katt,  som også kan brukes til hund.

Virker i minst 8 mnd,pus hadde ikke en eneste flått i fjor :)

Anonymkode: 97539...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bravecto gjør at flått som har festet seg dør, mens fx scalibor halsbånd virker slik at de ikke kommer på dyret (i allfall i langt mindre grad). I områder med mye flått foretrekker jeg halsbånd-versjonen. Men dette diskuterer du med dyrlegekontoret ditt, så blir dere enige om hva som passer best for deg og ditt dyr

Anonymkode: f9ee4...de8

Halsbånd, mister det effekt ved mye bading?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gåsemor skrev:

Halsbånd, mister det effekt ved mye bading?

Det skal tas av ved bading, men virker fortsatt så lenge en ikke sjampovasker. Seresto skal vel virke ei uke etter det er tatt av tror jeg. 

Anonymkode: f9ee4...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mye det koster med flåttmiddel? Fordi må overføre penger fra kontoene mine.

Anonymkode: e7176...c1d

Ca 600-700kr. 

Anonymkode: 41876...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...