Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer opp venneforslag, som en ikke har noen felles venner med, men vet hvem på facebook. Hva er dette?

Anonymkode: 2ace7...dce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer jeg og på. Fått en del forespørsler fra helt ukjente menn uten felles venner eller grupper. De påstår jeg kom opp som forslag. 

Anonymkode: 599f1...947

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd meg også, det er nok mange ulike algoritmer som ligger bak forslagene, og langt i fra alle er åpenlyse eller mulig å finne ut av, uten å saumfare absolutt alle innlegg du noen gang har trykket like på, eller vennene dine har, eller vennene av vennene. Og likes er jo bare en liten faktor, det er så mye annet man kan gjøre og. Fra et innlegg i et kommentarfelt som noen andre svarte på, til at man trykket at man var interessert i et arrangement som noen andre også gjorde, var på samme sted som en annen til en gitt tid osv. 

Facebook går ikke ut med hvordan disse forslagene blir "beregnet", og det er ingen som har klart å finne nøyaktig ut hvordan det fungerer, enda. Og husk, facebook vet langt mer om deg og din aktivitet enn du skulle tro, sannsynligvis mer enn du selv husker.

Anonymkode: f473c...307

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Facebook går ikke ut med hvordan disse forslagene blir "beregnet", og det er ingen som har klart å finne nøyaktig ut hvordan det fungerer, enda. Og husk, facebook vet langt mer om deg og din aktivitet enn du skulle tro, sannsynligvis mer enn du selv husker.

Må bare legge til at både apple og facebook har blitt "fersket" for å lytte på samtaler. Så det sier jo litt om hvor stort datagrunnlag de har for å kunne foreslå noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...