Gå til innhold

Hvor finner jeg de billigste kjolene?

Anbefalte innlegg

Gjest brudebutikken
Skrevet

Hei alle gifteklare!

Jeg har lyst til å åpne min egen brudesalong på østlandet, og spør derfor dere her om råd!

Vet dere hvor jeg får tak i de billigste kjolene?

Jeg tenker da på land....

Altså om Danmark er det landet som er billigst på brudekjoler, eller om kanskje Spania el. er enda billigere.

Synes brudesalongene her i landet har noen forfærdelige priser på utleiekjolene sine.

Så min ide er da å få kjøpt inn billigere kjoler enn det man får tak i her i landet, for da å leie de ut igjen, billigere enn mine kommende konkurrenter! :blunke:

For jammen er det dyrt nok og gifte seg mener nå jeg....

Håper på mange tilbakemeldinger og tips!

Og hvem er vel bedre på å gi tips enn dere som er midt opp i det? :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Er enig med deg, det er alt for dyrt. Vet ikke hvor mye det koster å kjøpe inn kjolene, men jeg kjøpte min fra brudebutikk på Hamar og betalte 7600,- for den. Spansk sådan, og kjempefin og mye kjole for pengene. Det var ca. 5000,- for å leie. Uansett lykke til!

Hilsen Vekten :D

Gjest Anonymous
Skrevet

"Problemet" med å stase på billige kjoler fra kanskje mer ukjente merker er jo det at bruder ønsker ofte et spesielt merke og kanskje en spesiell kjole de har sett i en blas. Merker som Sincerity og Ian Stuart er av disse typene, og de vil du neppe få billig noe sted. Dette har jo noe med toll og frakt til Norge å gjøre. Derfor vil prisen være høy på disse kjolene i alle brudebutikkene.

Selvsagt kan man satse på bare billige kjoler, men jeg tror faktisk det å ha noen kjente merker er avgjørende for om man skal klare å drive en slik butikk eller ei jeg.

Selvom jeg ikke tenkte på merke da jeg leide meg kjole, ville jeg garantert gjort det nå da det er en del av de kjente merkene som har spesielt flotte kjoler. Dessuten tror jeg faktisk akkurat det er viktigere enn å ha lav pris på alle kjolene. En kombinasjon er sikkert det beste, da har kundene et bredt valgspekter!

Skrevet

Lily kjolene fra Danmark er jo ikke så dyre kjoler. Det er vel ikke så mange på østlandet heller som forhandler de?!

Gjest Brudebutikken
Skrevet

Takk for svar!

Joda jeg har jo tenkt å ha kjente merker også selvfølgelig.

Men siden jeg er mye ute å reiser, tenkte jeg kanskje jeg kunne få tak i kjente og ukjente kjoler billigere i utlandet enn her hjemme i Norge.

Og det var derfor jeg lurte på om noen hadde noe bra tips på land som har billige kjoler :wink:

Neida jeg har nok ikke tro på noe brudesalong ala Rema 1000, men kjent kjole eller ikke:

Brudesalonger, frisører og blomsterbutikker mm har ofte unatulig høye priser så fort det har med bryllup og gjøre.

Jeg er selv nygift, så dette vet jeg alt om.... :roll:

Så jeg har virkelig troen på å kunne starte noe slik at kanskje flere har " råd" til drømmekjolen.

Skrevet

En av hovedgrunnene til at kjolene er dyrere i Norge er alle avgiftene man må betale for å føre kjolene inn i landet, toll osv. Dette slipper du nok ikke unna med mindre du har tenkt å smugle kjoler da... :roll:

Samtidig må man få nok overskudd til å betale alle andre utgifter (lokaler, lønn til ansatte osv), og du vil vel gjerne tjene litt på det også?

Du blir vel også avhengig av å få en bra innkjøpspris fra produsenten, noe som neppe er enkelt hvis du bare skal ha en liten butikk.

Det er ikke bare bare å starte en butikk. Husk følgene av evt. konkurs, skal du starte et AS? Økonomi,skatt.... Håper du tenker godt gjennom dette før du setter igang. Eller skal du drive hele greia svart? Det blir utrygt for kunden= kundene forsvinner....

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke helt om du har tenkt igjennom dette helt.... Kan fortelle deg at en gjennomsnittskunde bruker 4-5 timer på kjolevalg.... Med lokaler og ansatte er det en ca timepris på 500,-. Da kan du selv regne på hvor mye du sitter igjen med dersom du skal selge billigkjoler!

Nå fungerer det også sånn at billigmerkene kan alle få, mens de kjente merkene vil kun ha en leverandør på østlandet og heller satse på den. billigmerkene tåler heller ikke så mye vask eller generell slitasje. Endel av de er det heller ikke god passform på, slik at den må tilpasses og syes på mere enn andre kjoler!

Jeg vet at leieprisene på kjoler kan virke dyrt på kundene... men når man bruker så lang tid på hver kunde samt at det er mange som tror at brudekjolebutikker kun er en service institusjon. De kommer om og om igjen fordi det er så gøy... derfor er det også dyrt og leie kjole. Samt at f.eks fra USA kommer det 17% ekstra tollavgifter... dette utgjør mye på toppen av alt det andre.

Jeg jobber i en brudesalong på østlandet som går bra, og det er så vidt det går rundt hvert år! Man kan også se alle de som går konskurs hver dag... så det er ikke en grullgruve sånn som mange kunder kan tro.

Vil bare si at det ikke er meningen å virke negativ. Jeg stortrives i jobben min og det er gøy å se at kundene blir flotte og fornøyde.!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Personlig har jeg som kunde full forståelse for at det er dyrt å leie kjoler, og jeg stusset ikke engang over prisen da jeg leiet kjolen min.

Det jeg også tror er at om folk vil kjøpe billige kjoler, så ordner de det på egenhånd. Det ville iallfall jeg ha gjort!

Det som kanskje er en virkelig god ide er å starte en kjoleformidling? Informere kunder om hvor de får tak i ulike kjoler og eventuelt hjelpe de med å få kjøpt det til landet.

Gjest Brudebutikken
Skrevet

Jeg takker for svar igjen jeg.

Og JA jeg har faktisk tenkt godt igjennom det og starte butikk!!

Men hvorfor MÅ 99% av alt her inne ta helt av????

Jeg spurte om tips på land med billige kjoler, og ikke hvordan jeg skal betale skatt mm. For det har jeg faktisk tenk å gjøre!!

Kunne godt ha brukt LANG tid på å legge ut om konseptet på butikken jeg skal starte. Så kunne jo alle få se i detalj om hvordan butikken skal drives.

Men synes ikke det i utgangspunktet var relevant.

Ja tenk jeg har faktisk et GRATIS lokale jeg!!! Og ja det kunne jeg jo også ha fortalt dere slik at dere kanskje lettere forsto hvordan jeg ville drive en butikk med litt billigere brudekjoler.

Men som sagt det synes jeg ikke er relevant, og mitt spørsmål er som det fortsatt var:

HVILKE LAND HAR DE BILLIGSTE KJOLENE???? :o

Så vær så snill og ikke fortell meg om skatte regler og toll, jeg VET VELDIG GODT hvordan det skal gjøres!!

Ikke at helt av da jenter, dere har vel annet å " styre" med i disse brylluptider, enn å ta av på annet hvart tema her inne?

Hold dere til tema....

Skrevet

Oida, det var da voldsomt! :o Beklager så mye at noen av oss misforsto, men etter det du skrev virket det ikke så veldig gjennomtenkt.

Hva er du egentlig ute etter? Skal du kjøpe kjolene fra utenlandske butikker for så å selge vidre??? (høres merkelig ut for meg) Eller er du ute etter designere/produsenter som har billige kjoler? Du får sikkert billige kjoler i butikker i feks Praha e.l. hvis det er sånn du har tenkt å gjøre det. Danmark er biligere, og også Sverige pga kronekursen. Men jeg trodde du hadde tenkt å importere fra produsenten, og det blir noe helt annet.

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho: Synes det er utrolig at du ikke prøver å ta i mot gode råd på en saklig måte jeg når folk prøver å hjelpe deg!

Ja, det er utenom tema, men ja det er godt ment!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg begynner å bli lei reklame for disse kjolene nå. For det første er de ikke fine.. de sitter ikke fint og ser simple ut. Skjønner at de er rimelige!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg begynner å bli lei reklame for disse kjolene nå. For det første er de ikke fine.. de sitter ikke fint og ser simple ut. Skjønner at de er rimelige!

Må egentlig si meg enig i det. Kjolene ser så avleggs ut synes jeg... Men for de som vil ha en helt enkel kjole i et enkelt stoff er den jo flott da. Men jeg tror flertallet foretrekker tradisjonelle brudekjoler jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor kan du si at de ikke sitter fint?

Har du prøvd dem, eller har du bare sett dem på bilder?

I så fall må dere ikke si noe galt om kjoler dere ikke har prøvd.

Ikke alle har proff modeller og proff fotoprogram..............

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes bare personlig at de ikke sitter fint... det har ikke noe med modeller eller fotografer å gjøre.

Bare se på brudekjoler 4 og se på det første bildet.. det ser jo ut som om hun har brystvorten sin langt ut mot armen... jeg synes ikke det ser pent ut. De fleste ser vel at dette ikke er pent!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet at kjole side 4. er en størrelse 38 og sydd til meg.

Den sitter perfekt på meg.

Modellen på bildet bruker mindre enn 36 og er vel for stor til henne.

Bildene er jo ment bare for å vise et lite intrykk.

Hun syr jo etter mål.

Det blir jo noe helt annet når kjolene er sydd til den som skal ha den.

Da er de jo også pyntet skikkelig til bryllup.

Hva brystvortene angår kan jo de fleste misunne modellen den slanke figuren.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette blir for dumt å diskutere.......... som vi alle vet er smaken så utrolig forskjellig. Personlig har jeg ingen av kjolene jeg har sett vist i dett forumet vært noe for meg, men samtidig syns jeg de som har hatt de på seg har vært fine i de.

Jeg liker kjoler som er enkle, mens det virker som mange her syns det er flott med masse perler, broderier og diverse, som jeg i utgangspunktet syns lett kan bli litt harry.

Hver sin smak!!! Det viktigste er at man finner en kjole man føler seg fin i. Føler man seg pen selv, så blir man det som oftest for andre også :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Voldsomt til avsporing her da! Folk har forskjellig smak, og takk for det. Og en god brudebutikk bør ha noe for enhver smak!

Liker ideen om billigere leiekjoler.

Skrevet

Har sjelden blitt så provosert av en tråd som jeg kjenner jeg blir av denne.

For det første: liker forslaget ditt, Gjest. Hvorfor ikke kjøpe kjoler som kan leies ut litt rimeligere. Vet at Spania, Danmark og Sverige er rimeligere enn Norge, men er usikker på moms, toll, frakt osv. Disse landene selger kjoler med typisk Europeisk snitt. Det er også en mulighet for deg å få sydd kjoler etter mønster i Kina eller Thailand, og prisen på dette er mye lavere enn i Europeiske land, sammenlignet med både å kjøpe ferdig og å få sydd.

For det andre: hvorfor må absolutt alle som viser fram en brudekjole som ikke er kremhvit/Pronovias/Ian Stewart/sincerity/minimalistisk-men-allikevel-spesiell få bøtter og spann av negative kommentarer og kjeft for at de ikke eier smak eller at de driver snikreklame???? Dere burde jo være sjeleglade for at folk faktisk være sjeleglade for at ikke 98% av alle unge bruder i dette landet stiller med lik kjole som dere selv-hvor vakker og unik ville du vært da!?

AAARGH! :evil:

Men takk for oppmerksomheten, jeg fikk da ihvertfall ut litt ekstra energi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...