AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Flere som blir helt ferdige? Jeg sliter med å stå opp om morgenen under mensen, må presse meg ut av senga. Jeg sovner nesten foran pc'en på dagtid og er omdugget/ i tåka hele dagen. Lengter etter senga og etter sukker. Magen lager lyder og er oppblåst med masse luft, så vil bare være litt i fred. Blir veldig svimmel dagene før, og de første dagene. Kan bli nedstemt, men stort sett normal/likeglad. Brystene blir større og kroppen øm. Får noen ganger forkjølelsessymptomer og svetter mye. Magen er løs og det er bare mye gris. Første natten må jeg opp å skifte bind evt ha to bind. Menskoppen fyller seg på et par timer, så kan ikke bruke det med mindre jeg vet jeg får brukt et toalett.Bruker heller grønne tamponger og skifter hver 3.time de førsrte 2 dagene. Samboer er ikke fornøyd fordi jeg ligger på sofaen eller "later meg" på senga. Jeg dasser rundt i joggebukse, og orker minimalt, noe som fort tærer på forholdet. Når jeg er på jobb, setter jeg på en maske og holder ut, men hjemme kan jeg faktisk ta mer hensyn til meg selv, men det er visst ikke så lett det heller. Noen med litt forståelse? Anonymkode: 1ec19...c45
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Tror ikke menn noen gang vil forstå de smertene og plagene. Jeg har menssmerter fra h.... men blir heldigvis ikke så slått ut av dem da. Har du mens hver måned eller hopper du over? Synes uansett at du bare må få gjøre det du føler for når det blir så ille, så får bare samboeren din ta seg en bolle 😅 Anonymkode: 95901...665 2
spegel Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Du har min dypeste medfølelse. Hva er det egentlig samboeren din mener du skal gjøre etter jobb? Hvorfor i all verden kan du ikke få ha noen rolige dager? Kan av og til være vanskelig å sette seg inn i hvordan andre har det når de klager over ubehag og kjipt, men hallo. Litt medfølelse bør han greie å bjuda på. 2
visp Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Jeg blir like dårlig som det du beskriver. Hadde typen din kjent hele den pakka på kroppen så hadde han sikkert bestilt time på krematoriet. Ikke la han holde på sånn med deg, seriøst! 5
Snowbrigade Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som blir helt ferdige? Jeg sliter med å stå opp om morgenen under mensen, må presse meg ut av senga. Jeg sovner nesten foran pc'en på dagtid og er omdugget/ i tåka hele dagen. Lengter etter senga og etter sukker. Magen lager lyder og er oppblåst med masse luft, så vil bare være litt i fred. Blir veldig svimmel dagene før, og de første dagene. Kan bli nedstemt, men stort sett normal/likeglad. Brystene blir større og kroppen øm. Får noen ganger forkjølelsessymptomer og svetter mye. Magen er løs og det er bare mye gris. Første natten må jeg opp å skifte bind evt ha to bind. Menskoppen fyller seg på et par timer, så kan ikke bruke det med mindre jeg vet jeg får brukt et toalett.Bruker heller grønne tamponger og skifter hver 3.time de førsrte 2 dagene. Samboer er ikke fornøyd fordi jeg ligger på sofaen eller "later meg" på senga. Jeg dasser rundt i joggebukse, og orker minimalt, noe som fort tærer på forholdet. Når jeg er på jobb, setter jeg på en maske og holder ut, men hjemme kan jeg faktisk ta mer hensyn til meg selv, men det er visst ikke så lett det heller. Noen med litt forståelse? Anonymkode: 1ec19...c45 Jeg later meg på senga eller i sofaen når jeg enn vil, og hvertfall hvis jeg er i dårlig form! Og mannen min gjør såklart det samme... og joggebukse er det eneste jeg går i hjemme. Fordi jeg føler meg vel i det! 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Ærlig talt, hva er det for en oppførsel? Hadde vært helt uhørt om min samboer skulle oppføre seg sånn når jeg blør, er hormonell og har smerter fra helvete. Han trenger en realitycheck! Han kan heller gi deg en massasje og spørre hva du vil ha til middag! Anonymkode: 7388b...09b 3
Djungelvrål Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Kan du ikke prøve hormonell prevensjon som p-ring eller p-piller så slipper du mens?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 Vis han disse Be han lese seg opp på hva som skjer i kroppen når man har mensen, det koster mye krefter og energi i seg selv, og hormon nivået som endres drastisk påvirker også energinivået, og for de som har mye smerter i tillegg kan man bli så dårlig at man ikke kan gå på jobb og bare må holde sengen, så han skal ikke rakke ned på deg for at du er en menstruerende kvinne! Anonymkode: a8497...60b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 12 minutter siden, Apocalypte skrev: Kan du ikke prøve hormonell prevensjon som p-ring eller p-piller så slipper du mens? Og utsette seg for den store risikoen med alvorlige bivirkninger som depresjon, suicidal, ikke-eksisterende sexlyst, kronisk hodepine, uren hud, økt fare for kreft, økt fare for blodpropp osv? Får være grenser på hva kvinner skal utsette seg for bare for å please mannen! Anonymkode: a8497...60b 2
Djungelvrål Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og utsette seg for den store risikoen med alvorlige bivirkninger som depresjon, suicidal, ikke-eksisterende sexlyst, kronisk hodepine, uren hud, økt fare for kreft, økt fare for blodpropp osv? Får være grenser på hva kvinner skal utsette seg for bare for å please mannen! Anonymkode: a8497...60b Jeg orker ikke et smerte og blodsølhelvete hver 2,5 uke så jeg tar gladelig noen bivirkninger på kjøpet. Dagens p-piller har ikke så kraftige bivirkninger hos kvinner flest som du beskriver. Jeg foreslo ikke prevensjon for at hun skulle "please" (? hvorfor ikke bare skrive det på norsk?) mannen, men for at hun selv skulle få det lettere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå