Gå til innhold

Hadde du noen minneverdige lærere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer du på noen lærere fra din tid på skolen, som utmerket seg spesielt på en positiv, negativ eller original måte?

Anonymkode: 21b49...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror alle gjorde det! Søte Unni fra 1-4klasse. Snill, og lærte oss alt vi skulle. Tålmodig med klassen. Som en bestemor. Kan ikke huske at hun var streng eller noe. Mulig det er fortrengt 🤣

5-7 Hadde vi 3 lærere. En mann som var litt ekkel. Han var alltid så frekk. Ville alltid ha en klem av jentene. Veldig streng. En annen var Britt. Hun var koselig. Veldig lik Unni. Ellers hadde vi ei jeg ikke husker navnet på. Hun var jævlig! Skjelte oss ut, kalte oss stygge ting. Plukket seg i nesa og klistret det på pulten våres. Truet med å banke oss, kaste oss ut vinduet, skyte oss. 

Anonymkode: 36a54...08a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror alle gjorde det! Søte Unni fra 1-4klasse. Snill, og lærte oss alt vi skulle. Tålmodig med klassen. Som en bestemor. Kan ikke huske at hun var streng eller noe. Mulig det er fortrengt 🤣

5-7 Hadde vi 3 lærere. En mann som var litt ekkel. Han var alltid så frekk. Ville alltid ha en klem av jentene. Veldig streng. En annen var Britt. Hun var koselig. Veldig lik Unni. Ellers hadde vi ei jeg ikke husker navnet på. Hun var jævlig! Skjelte oss ut, kalte oss stygge ting. Plukket seg i nesa og klistret det på pulten våres. Truet med å banke oss, kaste oss ut vinduet, skyte oss. 

Anonymkode: 36a54...08a

God historie. :) 

Anonymkode: 21b49...ae3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mattelærere som har fått meg til å føle meg som en idiot hver gang jeg ikke har klart noe, så jeg har siden ungdomsskolen alltid hatt 2 som standpunktkarakter. Men når jeg startet på VG3 påbygg så fikk jeg en fantastisk lærer i matte som forklarte ting på en annen måte, hun brukte virkelig tid på de elevene - som meg - som visste utmerket godt selv at matte ikke var deres sterkeste side. Med hun som lærer fikk jeg en sterk firer i standpunkt. Absolutt ingen toppkarakter, men et stort høydepunkt for min del. Det var så fint å avslutte skolegangen med mestring, og det er alt takket være den fantastiske læreren jeg hadde. 🖤

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange... and not in a good way 😵 

Skolen vår var beryktet i kommunen (stor kommune mange skoler) for å være en værsting... både barne og ungdomsskole.. såe ikke mange gode minner om lærere, men en skilte seg ut, alle hatet han, eg elsket  han,  rettferdig, fant seg ikke i bullshit,  og nektet å falle for smisk, hehe, ledersauen i jentegjengen ble ofte flau når han svarte at,  H*****  dessverre fungerer ikke slik smiger på meg, for å bestå i min klasse må du faktisk  gjøre arbeidet ditt og gjøre det bra 🤣🤣 elsket han 😄

 

Endret av B87C
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskolen - en jævlig idiot til klasseforstander som truet med pekestokken og at foreldrene burde ha vært fluer på veggen sånn at de så hvordan vi oppførte oss, tvang oss til å danse polka på skolegården når han hadde inspeksjon - inspeksjonen var ikke så nøye nemlig, vi hadde ikke klasserom men skolestue, han lovet og løy oss rett opp i fjeset rett som det var, påstod at det ikke fantes mobbing verken på skolen og i hvert fall ikke i hans klasse - men han både så og hørte mye som skjedde, regnet du ut et mattestykke i hjemmeleksen din på en annen måte enn hva han hadde lært deg fikk du store røde streker om at det var feil, og det selv om svaret var riktig, hadde en elev som var gullungen hans og det viste han veldig tydelig! Takket være denne fyren fikk jeg hele grunnskolegangen min ødelagt...

På ung.skolen hadde jeg heldigvis flere gode lærere!

Anonymkode: 9308f...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei kjempesøt lærerinne vi fikk på barneskolen, hun lyste virkelig opp. Og en lærer på ungdomsskolen som så meg, han skjønte at det ikke var så lett hjemme, jeg glemmer ham aldri! 

Anonymkode: 0c9bf...7a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lærerne som utpeker seg nå i ettertid er

-Den selvsentrerte Trond. Hadde han som kontaktlærer og i flere fag på barneskolen. Han snakket bare om sitt eget liv og fotball.. 

-Nora, engelsklæreren min fra barneskolen. Hun brukte alltid for små bukser som gjorde at rumpesprekken og den røde g-styringen syntes når hun bøyde seg. Det var ikke et gledelig syn.. Hun var også veldig streng og ikke godt likt. Når hun fortalte oss at hun skulle slutte som læreren våres jublet klassen, noe som resulterte i at hun begynte å grine og rektor måtte gripe inn.

-Husker også læreren min Dora godt. De fleste mislikte henne pga. hvor streng hun var, men jeg likte henne veldig godt siden hun var en god og real lærer. 
Hun var tysk og hadde ingen familie i Norge, utdannet kunstner og gikk sære klær og var feminist med hår under armene. Dessverre fikk hun kreft og døde.

Anonymkode: 44dc9...84f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En naturfaglærer jeg hadde på videregående starta den aller første timen med å si "Jeg heter Kåre, og jeg er kommunist".

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første gymlærer på ungdomsskolen. På en negativ måte.

Jeg har vært aktiv hele livet og holdt på med turning, fotball, dans. Jeg har også alltid hatt veldig god kondisjon. Samtidig var jeg upopulær, ble mobbet, og var en del av tapergjengen på ungdomsskolen. En gjeng bestående av veldig stille og rare mennesker. Disse hatet gym, og satte seg ofte på benken fordi de ikke ville være med på ballspill. Og jeg skjønner de egentlig veldig godt. Jeg hatet gym pga det ''sosiale'' med klassen. Jeg var utrygg og redd for hva som kunne skje.Men jeg deltok alltid i gymtimene, i hver øvelse. Og jeg ga alt. Jeg var toppscorer på fotballaget jeg spilte på. I 8.klasse hadde jeg gått på fotball i 8 år. Men jeg ble alltid valgt sist. Gymlæreren praktiserte alltid regelen med at han plukket ut to personer som skulle velge folk på laget. Så velger man annenhver gang. Da endte jeg opp til sist. Jeg bare skjønner ikke hvorfor gymlærere velger å gjøre det slik??

Uansett så gjorde jeg det alltid veldig bra på alle tester vi hadde individuelt (Fordi da måtte han jo følge med på hver enkelt). Så jeg klarte kravene til idrettsmerket, løp 60 meter og 3000 meter til karakteren 6. Svømmekrav. De skriftlige prøvene fikk jeg også 6 på. Og jeg var alltid med i alle gymtimene.Uansett hvor jævlig det var. Husker et tilfelle der vi skulle danse folkedans i større grupper. Følte selv det gikk veldig bra, var ikke en særlig vanskelig koreografi. Gruppen min bestod av de 4 jentene jeg hang med + 6 andre gutter og jenter fra klassen. Jeg forventet kanskje minst en 4er. Dette var i starten av 8.klasse, og jeg visste ikke helt hvordan gymlæreren var. Absolutt alle i min gjeng fikk karakteren 3, mens alle de andre i gruppen fikk 6. Til og med flere av guttene. Husker jeg var målløs. Gråt hele veien hjem husker jeg.

Hvilken karakter tror dere han ga meg alle årene? Jo 3, hver eneste gang. De andre jentene i gjengen fikk også 3. Og de satt på benken flere gymtimer, gikk turer i gymmen. Klarte ikke individuelle øvelser osv osv. I 10.klasse fikk jeg tilslutt karakteren 4, men da presiserte han at det var en svak 4er. Men han syntes jeg hadde forbedret meg, siden jeg ikke gikk på tur i gymtimene lenger 🙄 JEG HAR ALDRI GÅTT EN ENESTE TUR I EN GYMTIME WTF!

Unnskyld meg, men tiden min på ungdomsskolen var et DRAP for selvtillit og selvfølelse, og følelsen av å være et likeverdig menneske på linje med de andre i klassen. Det var bare følelsen av å være fullstendig ubrukelig og verdiløs.

Flyttet for å gå på vgs langt unna hjemstedet mitt, og måtte derfor slutte med idrettene jeg deltok på. Likevel fikk jeg karakteren 5 alle årene. Og flere av disse årene slet jeg med depresjon og var mye sengliggende, slik at formen overhodet ikke var like god som på ungdomsskolen.

Blir så forbannet av å tenke på ungdomsskolen, herregud. Fikk faktisk invitasjon til reunion med ungdomsskolen for ca en måned siden. Gjett om jeg IKKE skal dit.

 

 

Anonymkode: 56bfd...c96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både på godt og vondt. Naturfagslæreren min var FANTASTISK. Han var så lærerik, flink i faget sitt, snakket så personlig om livet sitt(han har jo faktisk opplevd omtrent alt et menneske kan oppleve liksom😂), var kjempemorsom og utrolig kul. Han er min absolutte favorittlærer og skulle ønske jeg kunne ha han ett år til. 
 

Mattelæreren min var elendig i faget sitt. Vi hørte henne med klikkklakk sko på den andre siden av skolen. Spurde f.eks venninna mi om hjelp til en oppgave jeg fikk til, så står læreren der og ser på oppgaven i flere minutter til hun slutt sier: det er feil i fasit. Dette skjedde flere ganger i uka. Så da måtte jeg forklare både venninna og læreren min at det ikke var feil i fasit😂

 

Anonymkode: ef341...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en helt utrolig flott professor som både hadde humor, en helt enorm fagkunnskap, ypperlig pedagogisk evne og ikke minst de mest nerdete t-skjortene du kan tenke deg! ❤️ 

Anonymkode: 4477f...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedlæreren min fra  1.-6. klasse ❤️  en fantastisk dame som var UTROLIG dyktig både til å se hver enkelt elev og til å formidle. Av henne lærte jeg så mye som fortsatt sitter og som jeg har brukt til å lære bort til andre. Hadde også ekstraundervisning i matte et par år på barneskolen, en gammel mann som var litt treig, men en fantastisk pedagog som forklarte alt så det ble krystallklart for meg. 

Senere på ungdomsskolen hadde jeg en fin lærer i både naturfag og matte, fag jeg hatet - men han gjorde alt mye enklere. På høyskolen hadde jeg en dame i organsaisjonsteori, og hun var så flink! Et ellers tørt fag, som hun krydret med erfaringer fra eget liv og gode historier, og jeg ble så irritert hver gang folk ville ha røykepause ... kunne ikke skjønne hvordan de ville bort fra den timen!   Så vært heldig og hatt mange gode lærere som har gitt gode opplevelser, men også de som har vært treige som sirup og ikke klart å formidle i det hele tatt. Hun vi hadde i fransk i første gym var rett og slett slem mot enkelte elever. Fælt å se noen få så mye pes gjentatte ganger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Måneskinn skrev:

Hovedlæreren min fra  1.-6. klasse ❤️  en fantastisk dame som var UTROLIG dyktig både til å se hver enkelt elev og til å formidle. Av henne lærte jeg så mye som fortsatt sitter og som jeg har brukt til å lære bort til andre. Hadde også ekstraundervisning i matte et par år på barneskolen, en gammel mann som var litt treig, men en fantastisk pedagog som forklarte alt så det ble krystallklart for meg. 

Senere på ungdomsskolen hadde jeg en fin lærer i både naturfag og matte, fag jeg hatet - men han gjorde alt mye enklere. På høyskolen hadde jeg en dame i organsaisjonsteori, og hun var så flink! Et ellers tørt fag, som hun krydret med erfaringer fra eget liv og gode historier, og jeg ble så irritert hver gang folk ville ha røykepause ... kunne ikke skjønne hvordan de ville bort fra den timen!   Så vært heldig og hatt mange gode lærere som har gitt gode opplevelser, men også de som har vært treige som sirup og ikke klart å formidle i det hele tatt. Hun vi hadde i fransk i første gym var rett og slett slem mot enkelte elever. Fælt å se noen få så mye pes gjentatte ganger...

Hørtes ut som du hadde noen veldig gode lærere! Ingenting er bedre enn slike du beskriver. :) 

Anonymkode: 21b49...ae3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja flere positive jeg ikke glemmer. Har tenkt over hvor mye lærere må tåle fra barn og ungdom, husker spesielt to som ble anklaget av rykter for å være pedo og en som var en kjempe kunnskapsrik og grei lærer men som alle snakket stygt om og mobbet fordi han luktet vondt, det får jeg vondt av å tenke tilbake på nå :(

Anonymkode: 8e33e...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Fantatisk lærer på barneskolen som jeg ble veldig glad i. 

Klassen min såret henne veldig.  De skrev på tavlen "Vi hater deg *navnet hennes*"

Jeg husker hun kom inn på klasserommet og så dette. Hun begynte å gråte og løp ut.

Etterpå kom rektor opp og kjeftet på oss.

Jeg var ikke med på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en norsklærer på videregående som konsekvent ga meg fra 3- til 3+ på innleveringer. På skriftlig eksamen fikk jeg 6 i hovedmål og 5 i sidemål.

Ellers er jo kvinnelige gymlærere en egen rase... 

Anonymkode: c1e74...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde en forholdsvis ung lærer (så mye eldre ut)  som ikek kunne lære fra seg, som banket kona si, som kom full på jobb, som luktet død og fordervelse fra kjeften, som hadde et par jenter som favoritter og han viste det tydelig, vi samlet sammen penger hver uke i flere år for å reise på skoletur til Danmark, disse lånte han og fortalte etterpå at han hadde lånt de. 

Anonymkode: 5fc4d...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...