Gå til innhold

Din beste kakeoppskrift og hvorfor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min beste kakeoppskrift for tiden er en liten vri på tradisjonell skuffekake. Jeg deler en oppskrift på 4, har i 1/3 av mengden sukker, og tilsetter ca 1/3 av en boks tine naturell yoghurt som jeg steker i en brødform.

Du får en veldig kompakt liten spretten kake som er veldig mettende og bittelitt syrlig. 

Anonymkode: bd3ed...540

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, beklager, men det der hørtes ikke godt ut i det hele tatt. :ler:

Min beste oppskrift er nok eplekake. Jeg kutter eplene i båter og lar dem ligge sammen med kanel og sukker lenge. Saften som dannes helles jeg over kaken til slutt. Kaken blir luftig, myk og supersaftig, for ikke å snakke om syndig søt, akkurat som en kake skal være. Skal jeg være sunn velger jeg å spise frukt!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fått respons fra mange som syns den er veldig god :) Det er ikke en tradisjonell kakekonsistens for Norge, men mer kompakte kaker er veldig vanlig ellers rundt i verden. Og den er ikke ekstremt søt, men den er søt. At mengden på sukker er endret på er fordi melkesukker gir sødme :)

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Fått respons fra mange som syns den er veldig god :) Det er ikke en tradisjonell kakekonsistens for Norge, men mer kompakte kaker er veldig vanlig ellers rundt i verden. Og den er ikke ekstremt søt, men den er søt. At mengden på sukker er endret på er fordi melkesukker gir sødme :)

Jeg er også høflig, selv når jeg blir servert kaker som smaker høgg. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns kaker med yoghurt, rømme eller lignende er veldig godt. Så kan godt se for meg at skuffekaken din er god.

Favoritt nå for tiden er mørk sjokoladekake med salt karamellsaus😊

Anonymkode: f55e5...dec

• Liker 3
Skrevet

Ja, stemmer for eplekake. Bakt med ekte meierismør og h-melk samt MYE kanel og sukker. Serveres nystekt med kremdott,  O himmel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En stund siden jeg bakte den for jeg hadde dilla på den en periode. Bakte den første gangen til min niese som er allergisk mot sjokolade/kakao. Den er superenkel og veldig god. Må kanskje bake den til påske😊 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/silviakake-i-langpanne

Anonymkode: 63e46...9f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Brunhilde skrev:

Jeg er også høflig, selv når jeg blir servert kaker som smaker høgg. ;)

Det er da vel i overkant å komme med bestillinger på kaken da ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En stund siden jeg bakte den for jeg hadde dilla på den en periode. Bakte den første gangen til min niese som er allergisk mot sjokolade/kakao. Den er superenkel og veldig god. Må kanskje bake den til påske😊 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/silviakake-i-langpanne

Anonymkode: 63e46...9f0

Denne har jeg aldri smakt, men den ser kjempegod ut 🤤

Skrevet

Bestemors sirupskake ❤️

1l kefir

500g smør

En boks mørk sirup 

3 kopper sukker

9 kopper mel

3 egg

3 ts kanel

3 ts nellik 

3 ts kanel

Natron 

Smelt smør og sirup i en svær kasserolle, også tilsett alle ingredienser og bland sammen. Stekes i langpanne på 185grader. Steketid aner jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...