AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Min beste kakeoppskrift for tiden er en liten vri på tradisjonell skuffekake. Jeg deler en oppskrift på 4, har i 1/3 av mengden sukker, og tilsetter ca 1/3 av en boks tine naturell yoghurt som jeg steker i en brødform. Du får en veldig kompakt liten spretten kake som er veldig mettende og bittelitt syrlig. Anonymkode: bd3ed...540 1
Brunhilde Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Uff, beklager, men det der hørtes ikke godt ut i det hele tatt. Min beste oppskrift er nok eplekake. Jeg kutter eplene i båter og lar dem ligge sammen med kanel og sukker lenge. Saften som dannes helles jeg over kaken til slutt. Kaken blir luftig, myk og supersaftig, for ikke å snakke om syndig søt, akkurat som en kake skal være. Skal jeg være sunn velger jeg å spise frukt! 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Fått respons fra mange som syns den er veldig god Det er ikke en tradisjonell kakekonsistens for Norge, men mer kompakte kaker er veldig vanlig ellers rundt i verden. Og den er ikke ekstremt søt, men den er søt. At mengden på sukker er endret på er fordi melkesukker gir sødme Anonymkode: bd3ed...540 1
Brunhilde Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Fått respons fra mange som syns den er veldig god Det er ikke en tradisjonell kakekonsistens for Norge, men mer kompakte kaker er veldig vanlig ellers rundt i verden. Og den er ikke ekstremt søt, men den er søt. At mengden på sukker er endret på er fordi melkesukker gir sødme Anonymkode: bd3ed...540 Jeg er også høflig, selv når jeg blir servert kaker som smaker høgg. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Jeg syns kaker med yoghurt, rømme eller lignende er veldig godt. Så kan godt se for meg at skuffekaken din er god. Favoritt nå for tiden er mørk sjokoladekake med salt karamellsaus😊 Anonymkode: f55e5...dec 3
Djungelvrål Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Ja, stemmer for eplekake. Bakt med ekte meierismør og h-melk samt MYE kanel og sukker. Serveres nystekt med kremdott, O himmel. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 En stund siden jeg bakte den for jeg hadde dilla på den en periode. Bakte den første gangen til min niese som er allergisk mot sjokolade/kakao. Den er superenkel og veldig god. Må kanskje bake den til påske😊 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/silviakake-i-langpanne Anonymkode: 63e46...9f0 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 11 timer siden, Brunhilde skrev: Jeg er også høflig, selv når jeg blir servert kaker som smaker høgg. Det er da vel i overkant å komme med bestillinger på kaken da Anonymkode: bd3ed...540 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: En stund siden jeg bakte den for jeg hadde dilla på den en periode. Bakte den første gangen til min niese som er allergisk mot sjokolade/kakao. Den er superenkel og veldig god. Må kanskje bake den til påske😊 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/silviakake-i-langpanne Anonymkode: 63e46...9f0 Denne har jeg aldri smakt, men den ser kjempegod ut 🤤 Anonymkode: bd3ed...540
Illumi Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 Bestemors sirupskake ❤️ 1l kefir 500g smør En boks mørk sirup 3 kopper sukker 9 kopper mel 3 egg 3 ts kanel 3 ts nellik 3 ts kanel Natron Smelt smør og sirup i en svær kasserolle, også tilsett alle ingredienser og bland sammen. Stekes i langpanne på 185grader. Steketid aner jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå