Gå til innhold

"Må" jeg ha sex med han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at dette vil virke som et dumt spørsmål, skal prøve å formulere meg så godt jeg kan. Jeg vet at man bestemmer selv om man vil ha sex eller ikke, alltid. Men er egentlig litt sånn i forhold at det går en grense for hvor mye man kan avvise? At man egentlig fører den andre litt bak lyset hvis man på den ene siden vil være kjæreste, men på den andre ikke alltid har lyst på sex. At det liksom er en kontrakt der om at man som regel ikke skal avvise hverandre? Har jeg en plikt til å ha mer sex enn hva jeg egentlig vil, hvis jeg vil mye sjeldnere enn han?

Anonymkode: 7daf2...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så klart har du ingen plikt. Det betyr jo ikke at det ikke vil være potensielt problematisk for forholdet om du vil mye sjeldnere enn han.

Anonymkode: 92838...91f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har du ikke. Du må være tydelig på dine ønsker og behov. Dersom partneren synes det ikke er nok kan han/hun selv velge å avslutte forholdet eller forholde seg til lysten til den andre. 

Anonymkode: e19f1...09c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI.

Hvis det er stor forskjell i hvor mye sex dere har lyst på, kan det hende dere må revurdere om dere skal være kjærester, men du skal på ingen måte ha mer sex enn du har lyst til selv. Det er ingen "kontrakt" eller annet som tilsier at du skal gjøre det!

Anonymkode: 97f35...b16

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du dette seriøst?

Har ikke foreldrene dine lært deg at kroppen er DIN? 

Anonymkode: 12b66...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha forhold til noen uten sex må jo det opplyses på forhånd. Ellers har jo du gått inn med feil preferanser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er en person som ikke har behov for noe særlig sex så sier du det. Du kan ikke forvente at en person fortsetter et forhold med en visshet om at dere omtrent aldri kommer til å ha sex. Så om du da ikke sier noe i frykt for å miste personen, og presser deg selv til å ha sex, så blir det til slutt et stort problem. 

Anonymkode: 7cfd7...3be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke ha sex da?

Tenker du at du vil vente litt, til dere kjenner hverandre bedre - og det føles mer riktig for deg?

Eller er du ikke interessert / komfortabel med sex?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg mener det nok mer nyansert og mindre svart/hvitt enn det jeg greier å formidle. Jeg forstår jo at jeg ikke har en moralsk plikt eller at han eier kroppen min. Men lurer på om det ikke er litt sånn, likevel, at man på en måte gir og tar litt i forhold...

Anonymkode: 7daf2...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tenker det kommer an på hvem av dere som er mest urimelig. Hvis du vil ha sex sjeldnere enn én gang i uka, så syns jeg faktisk det er din "plikt" å ha mer sex, ja. Vil legge til at jeg da ikke snakker om unntakstilstander hvor man f.eks ikke sover pga baby. Da er det forståelig at sexlivet blir nedprioritert i en periode, men da må man også kommunisere om hva som er årsaken, dersom den ene har mer lyst enn den andre.

Ja, det er DIN kropp, men et normalt forhold fungerer ikke dersom sexen blir fraværende, så jeg synes på ingen måte vi skal heie fram de som ikke vil ha sex med partneren. Det er oppskriften på katastrofe. Enten må du gjøre det slutt eller finne ut av hva som gir deg lyst. Dette er like mye ditt eget ansvar som hans.

Jeg har heller aldri skjønt at noen mener pliktsex med den man ELSKER skal være så ille. Her har vi heldigvis ganske lik lyst, men jeg har allikevel hatt pliktsex noen ganger, og det har på ingen måte vært traumatisk. Det er fint å være nær den man elsker og gjøre han glad og se han nyte. 

Anonymkode: fced4...c42

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AllahBallah said:

Hvorfor vil du ikke ha sex da?

Tenker du at du vil vente litt, til dere kjenner hverandre bedre - og det føles mer riktig for deg?

Eller er du ikke interessert / komfortabel med sex?

Vi har egentlig ganske lik sexlyst og har hatt det i de to årene vi har kjent hverandre/vært sammen, men akkurat nå i det siste har det vært en del tilfeller der han har hatt lyst og ikke jeg. Vet ikke hvorfor.

Anonymkode: 7daf2...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har egentlig ganske lik sexlyst og har hatt det i de to årene vi har kjent hverandre/vært sammen, men akkurat nå i det siste har det vært en del tilfeller der han har hatt lyst og ikke jeg. Vet ikke hvorfor.

Anonymkode: 7daf2...d47

Da tenker jeg det er på tide at dere snakker litt sammen 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg tenker det kommer an på hvem av dere som er mest urimelig. Hvis du vil ha sex sjeldnere enn én gang i uka, så syns jeg faktisk det er din "plikt" å ha mer sex, ja. Vil legge til at jeg da ikke snakker om unntakstilstander hvor man f.eks ikke sover pga baby. Da er det forståelig at sexlivet blir nedprioritert i en periode, men da må man også kommunisere om hva som er årsaken, dersom den ene har mer lyst enn den andre.

Ja, det er DIN kropp, men et normalt forhold fungerer ikke dersom sexen blir fraværende, så jeg synes på ingen måte vi skal heie fram de som ikke vil ha sex med partneren. Det er oppskriften på katastrofe. Enten må du gjøre det slutt eller finne ut av hva som gir deg lyst. Dette er like mye ditt eget ansvar som hans.

Jeg har heller aldri skjønt at noen mener pliktsex med den man ELSKER skal være så ille. Her har vi heldigvis ganske lik lyst, men jeg har allikevel hatt pliktsex noen ganger, og det har på ingen måte vært traumatisk. Det er fint å være nær den man elsker og gjøre han glad og se han nyte. 

Anonymkode: fced4...c42

Dette formulerer egentlig det jeg spør om. Så dere andre, er dere enige med denne brukeren? 😀 Takk skal du ha!

Anonymkode: 7daf2...d47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker du også skylder deg selv å finne ut hvorfor du ikke har lyst på sex slik som før på generelt grunnlag for egen del, og så tenker jeg at om du konkluderer med at du i utgangspunktet egentlig ikke er så gira på denne sexen så må du si det, være ærlig på at for deg er ikke dette en greie og samtidig være åpen for at det kan være en big deal for han og at han kanskje da ønsker et annet forhold, ikke nødvendigvis med noen annen men at han får sex andre steder osv. Et partnerskap må ikke være A4, sex en gang per uke og 2,4 barn med to biler og gjeld oppover ørene..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg mener det nok mer nyansert og mindre svart/hvitt enn det jeg greier å formidle. Jeg forstår jo at jeg ikke har en moralsk plikt eller at han eier kroppen min. Men lurer på om det ikke er litt sånn, likevel, at man på en måte gir og tar litt i forhold...

Anonymkode: 7daf2...d47

Man gir og tar ja, men man skal ikke gi mer en man er komfortabel med. 

Dette er veldig viktig å prate om i et forhold, sånn at begge parter vet hva de har å forvente. 

Ikke la deg presse til noe du ikke vil. 

Anonymkode: 9e6be...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Carrot said:

Jeg tenker du også skylder deg selv å finne ut hvorfor du ikke har lyst på sex slik som før på generelt grunnlag for egen del, og så tenker jeg at om du konkluderer med at du i utgangspunktet egentlig ikke er så gira på denne sexen så må du si det, være ærlig på at for deg er ikke dette en greie og samtidig være åpen for at det kan være en big deal for han og at han kanskje da ønsker et annet forhold, ikke nødvendigvis med noen annen men at han får sex andre steder osv. Et partnerskap må ikke være A4, sex en gang per uke og 2,4 barn med to biler og gjeld oppover ørene..

Men er det virkelig verdt det å enten såre han veldig og/eller ofre forholdet fordi jeg er inne i en periode der jeg har mindre lyst på han? Er det ikke på en måte bedre for begge å ha litt pliktsex? Kan jo hende at det går seg til snart..

Anonymkode: 7daf2...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har egentlig ganske lik sexlyst og har hatt det i de to årene vi har kjent hverandre/vært sammen, men akkurat nå i det siste har det vært en del tilfeller der han har hatt lyst og ikke jeg. Vet ikke hvorfor.

Anonymkode: 7daf2...d47

Hva slags prevensjon bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg mener det nok mer nyansert og mindre svart/hvitt enn det jeg greier å formidle. Jeg forstår jo at jeg ikke har en moralsk plikt eller at han eier kroppen min. Men lurer på om det ikke er litt sånn, likevel, at man på en måte gir og tar litt i forhold...

Anonymkode: 7daf2...d47

Jeg skjønner hva du mener, og kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg er gift på 3.året, og har helt ærlig oftere sex enn det jeg ønsker selv.. Men hadde det vært opp til meg, så ville jeg kanskje vært fornøyd med en gang hver fjortende dag, og dermed blitt nødt til å avvise mange ganger. Føler at det blir litt sånn å gi og ta for min del.. Hadde mer lyst det første året, men nå føler jeg at jeg gjør det hovedsakelig for hans del.. 

Anonymkode: 8530f...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Jeg har heller aldri skjønt at noen mener pliktsex med den man ELSKER skal være så ille. Her har vi heldigvis ganske lik lyst, men jeg har allikevel hatt pliktsex noen ganger, og det har på ingen måte vært traumatisk. Det er fint å være nær den man elsker og gjøre han glad og se han nyte. 

Anonymkode: fced4...c42

Dette synes jeg er godt beskrevet. 

Ofte er det slik at menn har lyst fra begynnelsen av (eventuelt hele dagen) mens kvinner får mer lyst etterhvert. Her prøver vi å ha sex daglig, men uten press. Hvis jeg er veldig sliten og ikke gira i det hele tatt så sier jeg bare det, men hvis ikke så prøver vi. Lysten kommer seg etterhvert, og jeg liker veldig godt å være nær han på den måten.

Det kan være mange grunner til at man har sex, annet enn det at man har lyst. Jeg ser også på det som noe vi gjør for å styrke relasjonen vår og komme nærmere hverandre, men det sier seg selv at det ikke hadde fungert hvis jeg knyttet negative følelser til opplevelsen og rammet det inn som et overgrep.

Anonymkode: 5afb6...6ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener TS, men vær forsiktig med å ha sex hvis du ikke vil. Jeg hadde pliktsex i mange år og fikk etterhvert store problemer  både mentalt og fysisk. Kroppen gikk rett og slett i lås. 

Det er ikke uvanlig å ha ulik lyst, men det å bli penetrert er annerledes enn å penetrere. Hvis du pusher grensene dine kan det få store konsekvenser. 

Prøv å finne årsaken til at du har fått redusert lyst. Og snakk med kjæresten din, slik at det ikke oppstår usikkerhet. 

Anonymkode: 959db...8d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...