Gå til innhold

Feber i flere dager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ut et innlegg tidligere med bilde, av halsen min. Halsbetennelse har jeg, og startet på pencilin i går. Er alene hjemme med ei på 3 mnd og en 2 åring. Vært skikkelig dårlig siden fredag. Fikk ikke tak i legevakt i helgen så fikk tak i legen på mandag der jeg kunne sende en mms på privattelefonen til legen heldigvis, så slapp jeg ned til legekontoret. Er kvalm etter å ha begynt på pencilin, så i natt spydde jeg. I går klarte bare å spise en yougurth på ettermiddagen og en i natt. 

Nå har jeg ringt legen siden 7 men klarer ikke å komme gjennom linjen. Typisk. 

I går kveld hylgråt babyen min mens jeg lå med 40.4 i feber(det høyeste hittil), men har som regel konstant feber på 39.6. Etter at jeg begynte på antibiotika har det ikke vært noe opphold fra feber, ikke en gang når jeg tar 1 grams paracet. 

Er det normalt å ha feber så lenge? 

Mistenker ikke korona nei... 

Anonymkode: 7cb35...8ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 åringen nekter å sove også, i går sovnet hun 22-23 😭😭

Skrevet

Det tar jo 2-3 dager før medisinene du har fått virker, så du må være tålmodig. Hvis du har kastet opp, så kan det hende at de første tablettene ikke ga den virkningen de skulle.
Legen min åpner ikke før 0830, så å ringe fra kl 0700 hadde ikke hjulpet.
Har du ingen som kan hjelpe deg med barna så du kan dra til legen å snakke med han/henne.
Eneste måten jeg klarer å beholde antibiotika på, er å drikke cola, men det er jo meg da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar noen dager før antibiotika en virker, hvis du har en infeksjon antibiotika virker på da... Kan jo være en virusinfeksjon, eller kyssesyken (særlig kyssesyken kan gi belegg som ligner på pusspropper). 

Man kan godt ha feber så lenge ja. 

Anonymkode: 43eba...676

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to ganger opplevd å ikke blitt frisk av halsbetennelse etter å ha fått en for lite bredspektret antibiotika. En annen variant gjorde at jeg ble bedre samme dagen som jeg startet behandlingen.

Anonymkode: a932b...a45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har er litt tung i brystet å kjennes ut som det er noe i lungene. Muligens slim. Jeg trenger ikke å mistenke korona fordet eller? 40.1 i feber nå 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende du skulle hatt en ny type antibiotika, og du burde iallefall få tatt en CRP. Ring legevakt 116117. Hvorfor tar ikke mannen babyen når du er syk?

Anonymkode: 41563...792

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende du skulle hatt en ny type antibiotika, og du burde iallefall få tatt en CRP. Ring legevakt 116117. Hvorfor tar ikke mannen babyen når du er syk?

Ikke TS, men har alle en mann da som stiller opp...? Hun skrev jo hun er alene.

Anonymkode: b33ff...e50

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har er litt tung i brystet å kjennes ut som det er noe i lungene. Muligens slim. Jeg trenger ikke å mistenke korona fordet eller? 40.1 i feber nå 

Hvorfor mistenker du ikke corona? Har du tatt test? Når du er såpass syk så er det helt innafor å ringe legevakten om det er utenfor fastlegens åpningstid. Uansett hva grunnen er så bør du komme i kontakt med lege på nytt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få noen til å komme å være sammen med barna

Anonymkode: 422e0...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Dette må sjekkes opp ordentlig. Du må ta kontakt med legevakt. 

Anonymkode: 1bd75...556

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke det kan være covid-19? Har du og barna vært isolert fra andre mennesker de siste ukene?

Sier som de andre; ring legevakt og forklar symptomene dine.

Anonymkode: ca9be...888

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "iallefall få tatt en CRP"? En CRP sier jo lite alene. Feks Korona gir ikke veldig forhøyet CRP, heller ikke en atypisk lungebetennelse, heller ikke en kyssesyke. En kan behandles med antibiotika, to skal ikke det. En bakteriell lungebetennelse kan gi høyere CRP, men trenger ikke. Enig i å ringe legevakten, men det er å få en samlet vurdering hvor CRP kan være en del av det. Håper det var det du mente, og at du ikke ser på CRP som en fasit? 

"Til grunn for enhver pasientbehandling må ligge en bred klinisk vurdering som først og fremst baserter seg på klinisk undersøkelse og en diagnostisk utredning, hvor bl.a. CRP inngår. Til tross for kunnskapen om at CRP-stigning er svært uspesifikk, vektlegges CRP i Norge feilaktig høyt som markør for bakterielle infeksjoner. Men høye nivåer (> 200 mg/L) er ikke ensbetydende med alvorlig bakteriell infeksjon og lav CRP utelukker ikke infeksjon eller andre inflammatoriske tilstander."

https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/antibiotika-i-sykehus/diagnostikk-mikrobiologi-og-inflammasjonsmarkorer/inflammasjonsmarkorer

Anonymkode: 43eba...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...