Gå til innhold

Klær på hjemmekontoret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til dere som har midlertidig hjemmekontor under koronakrisen: Har du endret hvordan du kler deg, dusjing, barbering o.s.v.?

Først et viktig spørsmål: Har du og bruker du kamera?

Har du endret klesstil?

Møter du opp nydusjet, nybarbert og med slips også hjemme hvis du har pleid det på jobb?

Eller er du i den andre enden og starter gjerne dagen i pysjen, i trusa/boksern eller naken foran pc'en?

Dere ut kamera: Ville dine kolleger blitt sjokkert hvis de så deg hvordan du var kledd på hjemmekontoret?

Anonymkode: 611ad...c07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker aldri kamera. Har alltid på meg treningstights/pysjamasbukse og t-skjorte eller fleecegenser. Vasker ansiktet og børster håret, dusjer hver kveld etter trening. Sminke bruker jeg ikke lenger.

Ingen ville blitt sjokkert, vet at mange kollegaer også jobber slik, og vi har en avslappet stil på kontoret også.

Anonymkode: 0fa39...d96

AnonymBruker
Skrevet

Går kledt som en ninja, svart tights og tskjorte, når det ikke er møter.  Til møter fikser jeg håret litt og tar på litt sminke og en finere topp.  Har også funnet ut at teams har en fuksjon som blurrer bakgrunnen. Genialt når jeg har tørkestativet fremme. 

Anonymkode: 15878...7b2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb der jeg aldri trenger å være på kamera, heller ikke nå når jeg har hjemmekontor. Jeg sminker meg ikke for tiden. Og går i type ullundertøy og ulljoggedress. :P Jeg gjør det samme når jeg er hjemme til vanlig, bare at nå blir det jo hele tiden... Unntaket er når jeg må på butikken ca. en gang i uka, da tar jeg på meg jeans. Men sminker meg ikke.

Anonymkode: 4861a...962

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sminker meg og kler meg i jeans som om jeg skulle på jobb som vanlig, hender jeg tar på hæler også. Når samboer og jeg først skal gå sammen 24/7 liker jeg å kle meg fint for han også😀

Anonymkode: 87343...e18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en pen genser på overkroppen, joggis på underkroppen...

Anonymkode: 7726b...5ea

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer hver morgen og tar på rene klær, men ingen sminke og ikke helt den type klær jeg bruker på jobb. Ikke kamera, kun mail og telefon. 

Anonymkode: f29ca...63b

Skrevet

Klær på hjemmekontor, nei det skulle tatt seg ut.... :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kamera. Rydder alltid bakgrunnen. Sitter på soverommet ved møter og passer på at bare veggen synes, mine kollegaer ville nok blitt overasket over kleshaugene med rene klær som er på andre siden av meg og ikke synes. 

Jeg går med joggebukse/pysj bukse og en vanlig halv pen genser/T-skjorte. 

Anonymkode: a291c...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kamera og bruker ikke klær. Det gjør ikke mannen heller. Vi er inne i vår 10. dag i karantene og vår 10. dag uten en tråd på kroppen. Aldri gått uten klær så lenge. Og det blir 4 dager til.

Anonymkode: 2a81e...fc9

AnonymBruker
Skrevet

Eg går kledd som vanlig ja. Står opp, dusjer og steller meg normalt. Det er noko psykisk med å starta dagen. Valser eg rundt i badekåpa så blir det ikkje eit tydelig skille...

Anonymkode: 4ca74...634

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra joggebukse/pysjbukse eller en behagelig posete bukse. På overkroppen alt fra hoodie, t-skjorte eller luftig genser. Har jeg videomøte tar jeg på meg en penere topp. Dusjer gjør jeg annenhver dag, vaske håret to ganger i uken. Lite sminke. Jobber aller mest fra sengen da barna er i stuen.

Anonymkode: 8006b...f71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Står opp fem minutt før jeg logger meg på dataen. Spiser frokost mens jeg kikker over dagens gjøremål. 

Tar meg en dusj i lunsjen, da sminker jeg meg og fresher meg litt opp.

Går kanskje en liten tur etter jobben.

Mannen har sluttet å barbere seg, han ser ikkje ut 🙈. Han dusjer heldigvis hver dag

Ellers leser jeg mye. Liker å ligge på sofaen resten av kvelden for å lese, og kikke litt på TV. 

Egentlig gjør jeg nesten det samme nå som jeg gjorde før. Var sliten av å gå på jobb. Har en del kollega som er skikkelig energitappende, og utrolig deiligt å få litt pause i fra dem nå

Anonymkode: ad70e...167

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2020 den 8.30, AnonymBruker skrev:

Spørsmål til dere som har midlertidig hjemmekontor under koronakrisen: Har du endret hvordan du kler deg, dusjing, barbering o.s.v.?

Først et viktig spørsmål: Har du og bruker du kamera?

Har du endret klesstil?

Møter du opp nydusjet, nybarbert og med slips også hjemme hvis du har pleid det på jobb?

Eller er du i den andre enden og starter gjerne dagen i pysjen, i trusa/boksern eller naken foran pc'en?

Dere ut kamera: Ville dine kolleger blitt sjokkert hvis de så deg hvordan du var kledd på hjemmekontoret?

Anonymkode: 611ad...c07

Jeg hadde i utgangspunktet planer om å være ganske presentabel på jobb. Jobber i en stilling med halvstiv kleskode. Så fikk jeg raskt beskjed om at vi ble frarådet å bruke videokonferanser mm på grunn av kapasitet på nettet, og at vi er oppfordret til å kun bruke telefonmøter Så da skled det ut fra dag 1, hehe. 

Det betyr for mitt vedkommende at jeg går med treningstøy hele arbeidsdagen. Jeg trener vanligvis rundt lunsjtider. Så en liten jobbeøkt, så trening igjen på ettermiddagen før vi setter i gang med ettermiddagsrutiner (middag, legging av barn ++).

Derimot tar jeg heller meg en god dusj på kvelden, sminker meg litt (under normale omstendigheter sminket jeg meg også bare noen ganger i uka) og tar på "vanlige" klær til jeg skal være sammen med mannen etter jobb og trening. For oss er det en OK rutine. 

Jeg tror ingen av mine kolleger ville blitt overrasket at jeg går rundt som en Sport1 reklame omtrent hele dagen, de ville vel heller blitt sjokkert hvis ikke. 

Anonymkode: ad2a5...b76

Gjest EmKay
Skrevet

Bruker stort sett treningstøy, eller andre komfortable klær. Sluttet å bruke sminke, men ser ellers presentabel ut. Artig å se hvordan de andre som ellers går litt stivere kledd slapper av i denne perioden. COO'en vår har sluttet å barbere seg, andre med litt uregjerlig hår har sluttet å ta noe i det, og alle sitter stortsett i vanlige tskjorter på videomøter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på joggebukse og tskjorte (og eventuelt genser). Dropper BH og sminke men dusjer like ofte som vanlig. 

Har videomøter men de ser jo bare øverste del av meg og jeg går vanligvis i basic tskjorter på jobb også. Og hender jeg går uten sminke på jobb. Så ingen som får sjokk tror jeg :P Eneste forskjellen er at jeg går i hoodies hjemme som jeg ikke har på jobb, og det kan jeg godt ha på kamera også.

Skal jeg ha kundemøte med kamera tenker jeg kanskje hakket mer over hva jeg har på meg på overkroppen og passer på at jeg ser stelt ut og ikke har på en sliten hettegenser liksom. Men for interne møter gir jeg litt faen.

Anonymkode: 780bf...139

• Liker 2
Skrevet
På 31.03.2020 den 09:30, AnonymBruker skrev:

Вопросы для тех, у кого есть временные домашние офисы во время коронного кризиса: изменили ли вы, как вы одеваетесь, принимаете душ, бреетесь и т. Д.?

Во-первых, важный вопрос: есть ли у вас камера?

Вы изменили свой стиль одежды?

Появляетесь ли вы свежевыпавшими, недавно выбритыми и с галстуком даже дома, если использовали его на работе?

Или вы на другом конце и часто начинаете свой день с малыша, трусиков / боксера или обнаженной перед компьютером?

Вы из камеры: Ваши коллеги были бы шокированы, если бы увидели, что вы одеты в домашнем офисе?

Анонимный код: 611ad ... c07

ox well then
fortunately there is no camera, so I usually start my day with breakfast, taking a shower
and then sit down in home clothes
but this work outside the office is quite difficult because there are many reasons that distract

Skrevet

Jeg forstod ikke ett pøkk av meldingene over her...

Men her er hva som skjer i heimen her 😝cfd5be2320104a0f7ef30448b490db53.jpg

• Liker 2
  • Opprett ny...