Gå til innhold

Spist mye sjokolade!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er slank og trener, går også mye turer og har en passe aktiv jobb. Spiser sunn mat, men jeg har begynt å registrere hvor mye søtsaker jeg faktisk spiser. Forrige uke så sånn ut mtp på søtsaker.

Mandag:

100 gr drasjert sjokolade, 200 gr sjokolade plate (firkløver)

Tirsdag:

Ca 200 gr smågodt sjokolade 

Onsdag:

Salte kjeks og litt muggost, 2 kick lakris

Torsdag:

Ikke noe

Fredag:

En troika 

Lørdag:

Ca 200 gr sjokoladenøtter, en pose (200 gr) potetgull med dip

Er dette mye søtt i løpet av en uke? Har spist vanlig mat ved siden.

Anonymkode: fbab4...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er veldig mye. Spis mer vanlig mat i stedet. Velg grønnsaker med dip som snacks. 

Anonymkode: b2f9d...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, enorme mengder er det jo ikke, men det skal vel helst holdes til helgen..
Må innrømme at det går ganske mye mer av godteri og snacks, samt usunn mat, nå i disse rare coronatider. Fra å jobbe 8 timers dager til å jobbe skift på 3 timer om dagen gjør at matrutinene er vanskeligere å følge. Spesielt når kveldene er så lange som de har blitt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 g, er ikke det den største sjokoladen? og en hel pose potetgull alene med dipp, det er for mye tenker jeg. det er mer enn en snack, det er et måltid, men ikke et sunt et. 

Ville heller vurdert å handle inn mindre sjokolader og potetgullposer, så du ikke spiser så mye på en gang. 

Anonymkode: 57391...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Kommer an på hva du mener med mye. Om du trener mye ellers og spiser bra, så tenker jeg at kroppen bruker det meste av det til energi og det er ikke et problem. Om du spiser ok til dårlig og ikke trener noe særlig, så ville jeg ha sagt at det vil sannsynligvis ha negativ virkning på helsen. Om du spiser lite, så vil det ha 0 å si for vekten

Så kommer an på hvorfor du spør. Jeg spiser nok for mye godteri i forhold til hvor aktiv jeg er, men jeg må si jeg ikke bryr meg om at jeg lever litt usunt så lenge kroppen min ser bra ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye syns jeg. Jeg har aldri klart en 200 grams på en dag, men har klart det over en helg om jeg virkelig har hatt lyst på. Nesten en kilo sjokolade og over en kilo godteri i uka ER mye :) 

Anonymkode: 79760...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er en del. Men siden du sier du er slank og trener mye, så tror jeg ikke det har så mye å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slank og trener, går også mye turer og har en passe aktiv jobb. Spiser sunn mat, men jeg har begynt å registrere hvor mye søtsaker jeg faktisk spiser. Forrige uke så sånn ut mtp på søtsaker.

Mandag:

100 gr drasjert sjokolade, 200 gr sjokolade plate (firkløver)

Tirsdag:

Ca 200 gr smågodt sjokolade 

Onsdag:

Salte kjeks og litt muggost, 2 kick lakris

Torsdag:

Ikke noe

Fredag:

En troika 

Lørdag:

Ca 200 gr sjokoladenøtter, en pose (200 gr) potetgull med dip

Er dette mye søtt i løpet av en uke? Har spist vanlig mat ved siden.

Anonymkode: fbab4...de9

Sjokolade er veldig avhengighetsskapende. Man må liksom ha mer. Og mer. Men du kommer til å gå opp i vekt. 200g firkløver er ca 1100 kcal. Må du ha sjokolade så tenk på å begrense mengden. Tar du lite kan du ta litt hver dag, men søtsuget blir vanskelig å styre. Jeg elsker sjokolade og vet at det faktisk er lettere å ikke spise sjokolade enn å bare spise litt. Må du ha sjokolade ville jeg gått for 100 g 1 gang i uken. Da har du noe å glede deg til. 

Anonymkode: 6b80e...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye syns jeg. Jeg har aldri klart en 200 grams på en dag, men har klart det over en helg om jeg virkelig har hatt lyst på. Nesten en kilo sjokolade og over en kilo godteri i uka ER mye :) 

Anonymkode: 79760...4d7

100 g er ikke en kilo....  1 kilo = 1000 g

Anonymkode: 6b80e...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

100 g er ikke en kilo....  1 kilo = 1000 g

Anonymkode: 6b80e...502

Når jeg finleser ser jeg hun har spist 700 gram i løpet av uka, så det er nærmere en kilo :) så du på totalen siden du kommenterer på 100 g?

Anonymkode: 79760...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye, men jeg spiser sikkert like mye! Trener 5-6økter i uken, går tur og spiser ellers normalt. Er slank også så tenker jeg bare skal nyte livet (og sjokoladen)😊

Anonymkode: cb2ac...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NixonFan

Jeg ville ikke reflektert så mye over det dersom det ikke plager deg, at du føler du ikke kan stoppe eller lignende. Hvis du er slank, i god form og har et ellers fornuftig kosthold er det jo det som teller 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...