AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 For min del er jeg utrolig lei meg og sint fordi jeg ser nå hvor lite min sykdom blir forsket på, brukt penger på og snakket om i forhold til dette viruset. Jeg skjønner at dette viruset er smittsomt, rammer mange, dreper mange og det er alvorlig... men det er så mange sykdommer som også burde forskes på og rettet oppmerksomhet rundt. Vi er mange som er syke og kommer til å dø tidligere enn normalt sett, som lever et liv inn og ut av sykehus, mange av oss får ikke god nok behandling, noen medisiner får vi ikke fordi det er dyrt og noen dør faktisk som følger av det..og å tenke på at mange av disse lidelsene kunne vært unngått gjør meg sint. Livsviktige medisiner som er "for dyre", behandlinger man må til utlandet for med egne penger osv. Små barn som blir nektet medisiner og derfor dør som barn. Unge pasienter som ikke får respirator, men er du gammel med corona får du selvfølgelig respirator... Nå kommer det frem at regjeringen kan redde liv hvis de vil... Sykdommen min er alvorlig, kronisk og uhelbredelig (ikke kreft) og det gjør meg så deprimert til tider at det er vanskelig å fungere i hverdagen selv når sykdommen i seg selv er i en rolig fase, og jeg har tenkt flere ganger at livet ikke er verd å leve for... og nå som sykehusene må prioritere corona-pasienter så ble til og med den neste operasjonene min utsatt på ubestemt tid, selv de sa tidligere at det hastet. får gå på en skadelig type medisin i mellomtiden som kommer til å ødelegge immunsystemet mitt enda mer, inntil videre. Det er jo ikke lov å klage i dag, så jeg måtte skrive det anonymt et sted. Jeg er så sint. Jeg skjønner ikke hvorfor livet mitt og mange andres ikke er verd nok til livsnødvendige medisiner og behandlinger, mens alle coronapasienter får plassene våre på sykehuset. De lar tomme senger stå, for hypotetiske fremtidige coronapasienter. Som trengs av andre. Hvis noen vil svare noe frekt, vær så snill ignorer denne teksten. Jeg måtte bare ha et utløp. Anonymkode: c56c5...999 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Jeg forstår tankene og følelsene dine kjempe godt, og du er desverre ikke alene! Jeg også har store problemer med å forstå hvorfor koronapasieter er så mye viktigere enn alle andre pasienter? Akkurat nå siter det tusenvis av syke og frustrerte pasienter hjemme og lider med store smerter og ubehag, mens sykehusene melder om tomme senger, og lite å gøre.... Sykehusene som til vanlige ligger på 100-110% belegg, er nå nede på 85% bare i tilfelle det skulle dukke opp noen med korona. At andre pasientgrupper nå får livet ødelagt, eller i verste fall dør, det spiller ingen rolle.... Selv jobber jeg på ett medisinsk labratorium, og vi har mistet 2/3 av alle prøvene våre, fordi pasientene ikke får komme til lege, eller er blitt så skremt av media, at de ikke tørr å gå ut... Derfor sitter de hjemme å lider i stedet for, og får ikke den behandlingen de burde hatt. Skremmende! Ønsker deg alt godt TS, og håper regjeringen snart tar til fornuft, og slutter å offre alle andre. Anonymkode: e66fe...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Jeg er helt enig med deg, synes de burde vært mer konsekvente når det kommer til helsehjelp.. Noen ganger er de kyniske og andre ganger er det ikke måte på hvor mye de kan tilby. Skulle ønske jeg kunne si noe som fikk deg til å føle deg bedre, men jeg vet ikke hva jeg skal si Bare vit du ikke er den eneste som tenker på dette. Du er ikke alene. Anonymkode: c6966...49c 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Alle andre sykdommer har plutselig sluttet å eksistere. De aller fleste får ingen oppfølging på noe, det er tomme sykehus og legekontor, alle venter på noe. Forstår ikke hvorfor de ikke kan behandle folk med andre sykdommer mens de venter. Anonymkode: a54e7...bd5 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Det er slikt som dette som får meg til å tenke at det hadde vært bedre at de med sykdommer og skader som ville vært dødelig under andre omstendigheter (ikke adgang til moderne teknologi, lege eller medisiner) hadde fått lov til å følge naturens orden og dø når det var naturlig fra naturens side. Det er kun vi mennesker som holder på med å redde alt menneskeliv for alt det er verdt, og samtidig lar folk "leve" i 40-70 år i smerter og skader uten egentlig ha et liv verdt å leve. Det eneste positive i denne corona tragedien er at det er endel mennesker som kommer til å dø og endelig få lov til å slippe mer smerter. Norge ville hatt mye å lære av de landene som har innført rett til aktiv dødshjelp. Er mange som har meldt flytting til disse landene for å få rett til å velge selv når nok er nok. Og vedr forskning på sykdommer. Mange sykdommer blir ikke forsket på rett og slett fordi farmasøyt firmaene ikke ville tjent penger på det og en evt medisin. Så kyniske og kalde er de. Jeg har en slik sykdom selv, og jeg har ikke tall på antall medisiner som egentlig er beregnet brukt mot noe helt annet er blitt testet på meg. Epilepsimedisiner, Lyrica.. you name it. Og de ødela bare kroppen min og var ikke til nytte for at jeg skulle bli kvitt sykdommen. Det er egentlig svært få som i det hele tatt jobber for at folk skal bli kvitt sykdommer. Anonymkode: 803d3...237 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Det er bare de sykdommene som WHO har bestemt at er viktige og farlige, som er viktige og farlige. Det gjelder påfallende ofte de sykdommene man har vaksiner mot. Så sånn er det. Anonymkode: ea90b...3ae
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 Ville bare sende deg en klem, selv om det ikke hjelper ❤️ Du har rett i mye av det du sier dessverre. Anonymkode: 049bf...ffe
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Som nyoperert har du dårligere imunforsvar og mer mottakelig for smitte. Derfor venter de også med planlagte ikke akutte ting. Dessuten må de frigjør helsepersonell til der de trengs mest. Anonymkode: 1c947...e3c 1
jabx Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For min del er jeg utrolig lei meg og sint fordi jeg ser nå hvor lite min sykdom blir forsket på, brukt penger på og snakket om i forhold til dette viruset. Jeg skjønner at dette viruset er smittsomt, rammer mange, dreper mange og det er alvorlig... men det er så mange sykdommer som også burde forskes på og rettet oppmerksomhet rundt. Vi er mange som er syke og kommer til å dø tidligere enn normalt sett, som lever et liv inn og ut av sykehus, mange av oss får ikke god nok behandling, noen medisiner får vi ikke fordi det er dyrt og noen dør faktisk som følger av det..og å tenke på at mange av disse lidelsene kunne vært unngått gjør meg sint. Livsviktige medisiner som er "for dyre", behandlinger man må til utlandet for med egne penger osv. Små barn som blir nektet medisiner og derfor dør som barn. Unge pasienter som ikke får respirator, men er du gammel med corona får du selvfølgelig respirator... Nå kommer det frem at regjeringen kan redde liv hvis de vil... Sykdommen min er alvorlig, kronisk og uhelbredelig (ikke kreft) og det gjør meg så deprimert til tider at det er vanskelig å fungere i hverdagen selv når sykdommen i seg selv er i en rolig fase, og jeg har tenkt flere ganger at livet ikke er verd å leve for... og nå som sykehusene må prioritere corona-pasienter så ble til og med den neste operasjonene min utsatt på ubestemt tid, selv de sa tidligere at det hastet. får gå på en skadelig type medisin i mellomtiden som kommer til å ødelegge immunsystemet mitt enda mer, inntil videre. Det er jo ikke lov å klage i dag, så jeg måtte skrive det anonymt et sted. Jeg er så sint. Jeg skjønner ikke hvorfor livet mitt og mange andres ikke er verd nok til livsnødvendige medisiner og behandlinger, mens alle coronapasienter får plassene våre på sykehuset. De lar tomme senger stå, for hypotetiske fremtidige coronapasienter. Som trengs av andre. Hvis noen vil svare noe frekt, vær så snill ignorer denne teksten. Jeg måtte bare ha et utløp. Anonymkode: c56c5...999 Her ser du et av problemene med viruset og som "det er jo ikke såååå farlig"-gjengen ignorerer. Det får konsekvenser for alle som har helseproblemer og må innom helsevesenet. Jeg skjønner at du reagerer, men hvis de ikke tar viruset alvorlig nå så blir det enda verre senere. Har du prøvd å snakke med fastlegen din om dette? Det kan jo være at han kan vurdere tilstanden din og kanskje få deg inn litt tidligere. Men du er kanskje også i en risikogruppe der et sykehusbesøk vil kunne få deg smittet, og det er sannsynligvis svært negativt for deg.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 37 minutter siden, jabx skrev: Her ser du et av problemene med viruset og som "det er jo ikke såååå farlig"-gjengen ignorerer. Det får konsekvenser for alle som har helseproblemer og må innom helsevesenet. Jeg skjønner at du reagerer, men hvis de ikke tar viruset alvorlig nå så blir det enda verre senere. Har du prøvd å snakke med fastlegen din om dette? Det kan jo være at han kan vurdere tilstanden din og kanskje få deg inn litt tidligere. Men du er kanskje også i en risikogruppe der et sykehusbesøk vil kunne få deg smittet, og det er sannsynligvis svært negativt for deg. Dette er en merkelig logikk.. La oss sette til side alt annet sånn at vi slipper en situasjon senere hvor man ikke får hjelp? Det er helt skrudd.. En ting er å ikke få hjelp fordi at det er for lang kø, men nå får ikke folk hjelp i tilfelle det blir kø. Helt greit å la ikke kritiske ting vente, men her mener jeg det virker som at de har vært vel strenge på hva som er kritisk.. Anonymkode: c6966...49c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Når en mann med ALS nektes operasjon for å få hjemmerespirator er det for galt. Og en ung handicappet mann ble skrevet ut fra sykehuset før tiden, han ble funnet død i rullestolen dagen etter. Helsevesenet kan ikke sette resten av samfunnet på vent bare på grunn av corona smitten. I allefall ikke ende alvorlig syke mennesker hjem før tiden. Anonymkode: 4ae4a...783 1
Anbefalte innlegg