Gå til innhold

AYIA NAPA!

BAMBI<3

Anbefalte innlegg

Hei! jeg gruer meg til ferien i år. jeg og kjæresten min skulle på en rolig og avslappende ferie og ble anbefalt ving resort på ayia napa, men etter det jeg har hørt i etter tid er dette et av de værste partystedene, med mye bråk osv. Har noen vært der som kan fortelle meg litt mer om stedet? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yæks

Jeg har vært veldig mange steder rundt omkring i verden, og Ayia Napa kan jeg vel si er det eneste stedet jeg ikke ville reist tilbake til om jeg så fikk betalt.

Dette party-opplegget så jeg ingenting til, da jeg var der var det tvert imot helt dødt, men jeg så at det var lagt opp til en livlig sommersesong, med bl.a. en bar som heter GÅ INN RULLA UT. Det sier vel det meste skulle jeg tro.... Virkelig en helt utrolig tarvelig drittplass, er min dom. Helt... jævlig! Stygt, skittent, kjedelig... jeg har liksom ikke ord, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reisefeber

Jeg kan UNDERSTREKE at du har havnet på det desidert værste partystedet. Iallefall opplevde jeg det sånn. MEN så reiste jeg uspesifisert og havnet på ungdomshotellet til VING. Der var det full rulle døgnet rundt, enten show ved baren/bassenget eller ungdommer som hadde egne musikkanlegg på full guffe hele døgnet. Partygaten som er en uendelig gate med barer er det villeste jeg har sett. Den lå ca. 10 minutter å gå unna ungdomshotellet.

Bortsett fra det, det var en veldig fin sandstrand i Aya Napa, og hotellene som ligger tett til denne var i et mye roligere område. Så du kan jo være heldig med hvis hotellet ditt ligger der! Da enser du ikke partysona som ligger i en hellig ca. 2 km fra strand og badeliv!

Så mye å se i Aya Napa? Nada.... syns nå jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på Ayia Napa selv, men har et vennepar som var der i fjor. De fikk også høre at det var en del festing, og det var ikke akkurat det som var grunnen til at de reiste. Men de trakk seg litt unna, og det er mulig å finne plasser som er rolige og avslappende. Dere får nok en alle tiders tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, Agia Napa er et partysted i høysesongen! Men det er langt i fra en dritt plass. Nissi Beach er vel vært et besøk i seg selv. I tillegg er det mange andre steder det går an å dra på dagstur til. Reiseselskapet har vel eget opplegg(få med dere Troodos). Dere får nok en fin tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten 2

Det hele kommer vel an på hvor hotellet ditt ligger.

Vi var der for 2 år siden. På Blue Village Callisto Hotell (Star Tour) og hadde det kjempebra.Det lå vel ca 1 km fra sentrum. Vi reiste med tre barn (10 -15 år) og hadde det helt utmerket. Vi merket lite til partylivet, men så oppsøkte vi heller ikke nattklubber/dansesteder o.l.

Det er mye å se og gjøre i området, masse restauranter i alle prisklasser. Og det var bra for Kypros er like dyrt som her hjemme. Det er flere flotte strender og et kjempefint vannland ikke langt unna.

Håper du får en fin tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest besøkt kypros flere gange

Har selv vært der opptil 6 ganger og ja, det blir et mer turist sted for hvert år. Det er et party liv uten like på sommeren, men ta det helt med ro. Det er mange koslige spisesteder, det er flere Ikke-party strender som dere kan oppsøke og lån moped! Da kan dere dra dit dere selv vil, mange koslige steder som er verdt å besøke. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to Sunwing i Ayia Napa. Har bodd på Sandy Bay to ganger. Det ligger litt unna gryta, men like ved Nissi Beach. Er et rolig familiehotell, men er kort vei inn til party-livet. Trenger jo ikke menge dere med de fulle skandinavene og engelskmennene hvis dere ikke vil, finnes rolige steder selv i Ayia Napa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari-Mari-Mette

Gled deg til ferien din du! Jeg var med samboer og baby i Ayia Napa, og hadde en kjempefin ferie! Vi opplevde ikke noe bråk eller ekstrem festing, og vi var ute og gikk med barnevogn i sentrum hver kveld! Vi reiste de to siste ukene i august, så den verste festsesongen var kanskje over.Viss dere går langs stranden fra havna og mot Nissi Beach , finner dere flere rolige småstrender. Ikke så fine som Nissi , men fredelig og sjarmerende.Enig i at dere bør leie bil eller moped, så dere får sett dere litt om utenfor turistgettoen.Hotellet har sikkert også tips om rolige/romantiske restauranter. Tips: prøv en av de japanske restaurantene, de tilbereder, flamberer og sjonglerer(!!!) mens man ser på ! Nydelig mat. Innstill deg på at dere skal ha en fantastisk ferie, så får dere det også!!!!God tur!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...