fiskennemo Skrevet 11. april 2020 Forfatter #21 Skrevet 11. april 2020 4 timer siden, DEN NAKNE GARTNER skrev: Det ser ut som om du overvanner. Når den stod på stuebordet ga jeg den en liten skvett med vann hver dag/ annenhver dag. Da ble den etterhvert litt slappere og noen tørre/ døde blader. Så ble jeg tipset om å sette den i vinduskarmen i stedet for og fortsatte vanningen som jeg hadde gjort. Den ble enda slappere... Så ble jeg tipset her om å gi den mer vann om ganger, men sjeldnere og den ble enda slappere... I følge brukernavnet ditt har du tydeligvis kompentanse så da spør jeg deg: Burde jeg prøve å la den tørke litt? Akkurat nå er ikke jorden våt, men fuktig. Mener du det er bedre å vanne oftere med mindre mengder, eller sjeldnere med større mengder? Burde jeg prøve å plassere den et annet sted? Jeg bor i en kjellerleilighet og har på bildet under markert hvor sola står opp, hvor jeg har vinduer og hvor den står nå.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #22 Skrevet 11. april 2020 Så nå står planten i et sørvendt vindu med mye direkte sollys og varme? Da bør du nok sette den inn i halvskygge igjen. Fuktig jord høres bra ut. Fortsett med det, uten at jorda blir hverken søkkvåt etter tørr. Anonymkode: 6674a...a5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå