Gå til innhold

Sosionom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som er utdannet sosionom eller noen som kan forklare hvaforno jobbmuligheter man har som det? Og om det er mere smart å gå for vernepleier utdanning istedenfor for sosialt arbeid? Har hørt at det er mer smart å gå for vernepleierutdanning, da denne utdanningen inneholder en "medisinsk del" som er smart å ha.  

Anonymkode: f200d...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er barnevernspedagog, og har hatt en del fag med de som har studert sosialt arbeid(er også ca samme arbeidsmuligheter). Man kan blant annet jobbet innen kriminalomsorg, rusomsog, nav, barnevernet, institusjoner og skoler. Vernepleierutdanning kan være lurt mtp den medisinske delen ja, men jeg ville nok tenkt litt på hva du har mest lyst til å jobbe med etterpå. Vil du jobbe i barnevernet ville jeg tatt barnevern(eller sosionom), vil du jobbe med psykisk utviklingshemmede ville jeg valgt vernepleie. 

Anonymkode: 625a9...704

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er barnevernspedagog, og har hatt en del fag med de som har studert sosialt arbeid(er også ca samme arbeidsmuligheter). Man kan blant annet jobbet innen kriminalomsorg, rusomsog, nav, barnevernet, institusjoner og skoler. Vernepleierutdanning kan være lurt mtp den medisinske delen ja, men jeg ville nok tenkt litt på hva du har mest lyst til å jobbe med etterpå. Vil du jobbe i barnevernet ville jeg tatt barnevern(eller sosionom), vil du jobbe med psykisk utviklingshemmede ville jeg valgt vernepleie. 

Anonymkode: 625a9...704

Signerer denne. Er sosionom og jobber i barneverntjenesten. Vernepleier er ikke aktuelt for meg fordi jeg ikke ønsker den medisinske biten selv ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er barnevernspedagog, og har hatt en del fag med de som har studert sosialt arbeid(er også ca samme arbeidsmuligheter). Man kan blant annet jobbet innen kriminalomsorg, rusomsog, nav, barnevernet, institusjoner og skoler. Vernepleierutdanning kan være lurt mtp den medisinske delen ja, men jeg ville nok tenkt litt på hva du har mest lyst til å jobbe med etterpå. Vil du jobbe i barnevernet ville jeg tatt barnevern(eller sosionom), vil du jobbe med psykisk utviklingshemmede ville jeg valgt vernepleie. 

Anonymkode: 625a9...704

Signerer dette. Går selv sosialt arbeid nettop fordi jeg ikke er interessert i det medisinske, men ulike mennesker. 

Anonymkode: ecbd4...186

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som er utdannet sosionom eller noen som kan forklare hvaforno jobbmuligheter man har som det? Og om det er mere smart å gå for vernepleier utdanning istedenfor for sosialt arbeid? Har hørt at det er mer smart å gå for vernepleierutdanning, da denne utdanningen inneholder en "medisinsk del" som er smart å ha.  

Anonymkode: f200d...92c

Kjenner et par der ene er vernepleie og andre sosionom. Førstnevnte har flest jobber å velge mellom, men kan også ta jobbene til sosionomen... 

Anonymkode: 0e334...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner et par der ene er vernepleie og andre sosionom. Førstnevnte har flest jobber å velge mellom, men kan også ta jobbene til sosionomen... 

Anonymkode: 0e334...ae5

Jeg har samme dilemma som TS. Tenker at vernepleieren stiller sterkere på de samme jobbene som sosionomene søker på? Og at det ikke er mange jobber som sosionomer kan få, som vernepleiere ikke kan få?

Jeg vil veldig jobbe innen psykisk helsevern. Da er det vel bare en fordel at jeg har kompetanse til å gi medisiner?

Anonymkode: 7c167...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme dilemma som TS. Tenker at vernepleieren stiller sterkere på de samme jobbene som sosionomene søker på? Og at det ikke er mange jobber som sosionomer kan få, som vernepleiere ikke kan få?

Jeg vil veldig jobbe innen psykisk helsevern. Da er det vel bare en fordel at jeg har kompetanse til å gi medisiner?

Anonymkode: 7c167...35b

Det stemmer ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: ecf60...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: ecf60...631

Vil du utdype?

Anonymkode: 7c167...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...