Gå til innhold

Dårlige vaner for baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Det er en ting jeg lurer litt på ang innsovingsrutiner for baby. Jeg har inntrykk av at alle fraråder for mye byssing for å få baby til å sove fordi baby kan bli avhengig av å bli bysset til søvn. Men ingen virker å være negativ til å trille baby i søvn på trilleturer... Hvorfor er det sånn? Jeg regner med at bevegelse i vogn kan være like «vanedannende» som byssing?

Anonymkode: 1c869...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem fraråder bussing? Det er ingenting galt i å gi babyen din nærhet og omsorg. Værre å la han ligge alene. Babyer har behov for nærhet. 

Anonymkode: ea9e4...3cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også frarådet å amme i søvn, bysse i søvn, trille i søvn osv - men min erfaring er at baby bare trenger det for en periode. Nå er han 4,5 mnd og jeg kan legge han våken og han finner søvnen selv. Har ikke avvent han eller noe, han bare plutselig godtar det. Jeg har veldig vanskelig for å tro at babyer kan få dårlige vaner, eller bli bortskjemt, av å få nærhet og kos av foreldrene sine. Jeg tror og erfarer at så lenge man gir babyen det den trenger, så vil selvstendighet følge utviklingen. Noen babyer finner søvnen selv fra 2 mnd, andre fra 10 mnd - dette varierer. Enkelte babyer sover godt alene fra dag 1, andre trenger mye nærhet og kos. Jeg tror babyer bare er grunnleggende forskjellige (som voknse) - jeg har ingen tro på at babyen blir bortskjemt på kos. 

Anonymkode: a8015...9dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bysset og ammet all the way. Så plutselig begynte de å finne ro og søvn selv når de lå litt alene på leketeppet. Så ikke stress med det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...