Gå til innhold

Hvordan bruker folk snapchat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når skal man svare og når skal man ikke?

Om noen sender deg et bilde, skal du alltid svare? Og om en person ikke gjør det, betyr det noe?

Jeg føler meg noen ganger litt avvist når folk ikke kommenterer tilbake (jeg sender ikke selfies men bare andre random bilder) og noen ganger når jeg kommenterer så føler jeg at jeg kanskje starter en litt kjedelig samtale som er unødvendig, og at det heller hadde vert bedre om jeg bare hadde sendt et funny bilde sene når anledningen dukka opp… 

Jeg føler kanskje folk bruker snap litt forskjellig?

Anonymkode: 602bc...b8f

Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Det lurer jeg også på. Ikke fordi jeg vil ha det, men fordi jeg ikke skal ha det. Lurer på hva folk bruker det til.

AnonymBruker
Skrevet

Svarer sjeldent. Snap er litt sånn flyktig greie. Alle har glemt hva de sendte for 10 min siden uansett, ingen forventer svar. 

Anonymkode: 229ad...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarer sjeldent. Snap er litt sånn flyktig greie. Alle har glemt hva de sendte for 10 min siden uansett, ingen forventer svar. 

Når jeg får snapper av en fyr jeg liker, så håper jo jeg at det er fordi han flørter med meg 😂 men jeg veit bare ikke hvor mye jeg skal respondere alltid.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer bare hvis det er en gutt jeg er interessert i. Gidder aldri å svare på bilder fra andre, med mindre det er noe personlig.

De som legger ut mat, selfies, musikktips, videoer av naturen eller av rattet når de kjører bil osv, på mystory hver dag, jeez.. da tenker jeg at de har lite å gjøre eller har stort behov for kontakt.

Anonymkode: 9cf97...afd

• Liker 1
Skrevet

Hvis de sender f.eks en morsom video eller bilde, kan du jo skrive haha liksom (hvis du føler du må svare dem). Men du trenger ikke å svare noe. Tror ikke folk bryr seg så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer mine nærmeste eller andre som sender snapper hvor jeg ikke har inntrykk av at de har sendt til hele lista. Sistnevnte er gjerne folk som ikke sender meg snapper så ofte, så da tenker jeg at de har tenkt på at akkurat jeg bør få den snappen.

Får jeg snapper av typen "haha, denne skyggen ligner på en mann med hatt" av noen som ikke er blant mine nærmeste (og som da åpenbart ikke bare har sendt dette til meg), så gidder jeg rett og slett ikke svare. Mine nærmeste svarer jeg dog alltid.

Anonymkode: 7741f...56b

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

eeh det var slik, nå lagres jo alt så det er ikke slik.. 

jeg er gammel, men alle mine bruker snap - vi kommuniserer der på lik linje med sms, messenger osv. samtidig som man sender random bilder, og deler stories. ikke noen big deal egentlig.. 

Skrevet

Det kommer helt an på hva som er sendt og til hvem. 
Det verste jeg veit er når jeg har sendt ut en random melding til mange og så får jeg plutselig et svar "helt enig", "det ser gøy ut", eller lignende flere timer senere... da husker jeg jo ikke hva jeg har sendt og aner ikke hva de svarer på  😂

AnonymBruker
Skrevet

Folk sender ubetydelige eller betydelige bilder/videoer over en lav sko. Det spiller ingen rolle om de sitter hjemme i sofaen eller om de har gått seg på en bjørn i skogen, her er det bare å ta fram snap!

Om noen sender deg et bilde, skal du alltid svare?

Nei. Du trenger ikke å svare på bilder av føtter, katter, mat, vegger, halve fjes, bilratt og hunder i natur.

Om en person ikke svarer, betyr det noe?

Ja. Det betyr

a) at personen sitter og tenker «okeey, så teit.»

b) at personen føler seg i dårlig humør og ikke føler for å svare.

c) at personen tror det er en fellessnap og ikke ser poeng i å svare.

d) at personen ikke er interessert i deg som person og på en eller annen måte har brukt deg tidligere, og er nå i ferd med å ‘ghoste’ deg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk sender ubetydelige eller betydelige bilder/videoer over en lav sko. Det spiller ingen rolle om de sitter hjemme i sofaen eller om de har gått seg på en bjørn i skogen, her er det bare å ta fram snap!

Om noen sender deg et bilde, skal du alltid svare?

Nei. Du trenger ikke å svare på bilder av føtter, katter, mat, vegger, halve fjes, bilratt og hunder i natur.

Om en person ikke svarer, betyr det noe?

Ja. Det betyr

a) at personen sitter og tenker «okeey, så teit.»

b) at personen føler seg i dårlig humør og ikke føler for å svare.

c) at personen tror det er en fellessnap og ikke ser poeng i å svare.

d) at personen ikke er interessert i deg som person og på en eller annen måte har brukt deg tidligere, og er nå i ferd med å ‘ghoste’ deg.

e) at personen synes det var koselig å få bilde, er interessert i deg som person men ikke svarer så ofte på snap.

Hvorfor tenker du det verste når noen ikke svarer? 

Anonymkode: e73fc...3ae

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

e) at personen synes det var koselig å få bilde, er interessert i deg som person men ikke svarer så ofte på snap.

Hvorfor tenker du det verste når noen ikke svarer? 

Anonymkode: e73fc...3ae

F) At det ikke var noe å kommentere der

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

g) Personen likte det, men har ikke tid til å svare akkurat nå.

Jeg har stort sett bare nære venner på Snap, prøver å svare i alle fall en gang i løpet av dagen hvis jeg har tid. Sender lite selv, men sender til de som sender til meg. De andre får være i fred. :P

Anonymkode: 8cec2...aaa

AnonymBruker
Skrevet

Bruker snap til tre enkle ting:
1. Sende tull til venner og familie.
2. Få tull fra venner og familie.
3. Sende bilder av hunden min. For hun er kul og teit.

Svarer på noe, men langt ifra alt. Det er ikke alt som er til å svare på. Hva skal man svare når noen sender et bilde av omeletten sin med "Tirsdag"-filter på? Fin omelett, er det brune eller hvite egg i den? Men får jeg noe tull, liker jeg å benytte sjansen til å sende noe tull tilbake. Gjerne noe som bygger på det jeg fikk.

Anonymkode: 739f3...d9c

AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2020 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Når skal man svare og når skal man ikke?

Om noen sender deg et bilde, skal du alltid svare? Og om en person ikke gjør det, betyr det noe?

Jeg føler meg noen ganger litt avvist når folk ikke kommenterer tilbake (jeg sender ikke selfies men bare andre random bilder) og noen ganger når jeg kommenterer så føler jeg at jeg kanskje starter en litt kjedelig samtale som er unødvendig, og at det heller hadde vert bedre om jeg bare hadde sendt et funny bilde sene når anledningen dukka opp… 

Jeg føler kanskje folk bruker snap litt forskjellig?

Godt det ikke bare er meg som er usikker på dette! 😅

Det er litt tilfeldig om jeg svarer når jeg får snap. Om en person sender meg noe han eller hun akkurat har lagt ut på story så gidder jeg som regel ikke å svare, skjønner ikke hvorfor folk sender ting begge stedene. Om jeg kjapt kikker innom Snap er det ikke alltid jeg tar meg tid til å svare, eller hvis jeg ikke vet hva jeg skal kommentere eller hvis jeg ikke gidder. Det kommer også an på hvem som snapper med meg, er det en nær venninne er det større sjanse for at jeg svarer enn om det er en bekjent. Det trenger ikke å bety noe om jeg ikke svarer på Snap, kanskje jeg ikke er i humør, har dårlig tid eller ikke vet hva jeg skal skrive. 

Som regel legger jeg det meste ut på my story, om jeg sender til bare noen utvalgte er det fordi det er såpass internt at jeg ikke tror resten av vennelista mi har noe utbytte av den snap-en. F.eks sender bare til kolleger om det er noe jobbrelatert eller bare til nære venner om det er noe internhumor.

Noen av de jeg har på Snap svarer nesten alltid om jeg legger ut noe, også om det er på my story, og andre svarer nesten aldri. Selv kommenterer jeg ikke så ofte andres my story, men det hender. 

Anonymkode: 09c7f...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...