Gå til innhold

Dagdupper baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Kjører dere klokkeslettbestemte dagdupper med bestemt lengde for baby? Vi holder på å innføre rutiner for vår baby 3 mnd, men er redd et sånt program vil føre til mer stress enn glede for oss

Anonymkode: 01b08...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 😊 

Har selv en baby på 3 måneder. Jeg lar baby selv bestemme hvor mange dagdupper hun trenger, samt. lengden på de. Jeg følger riktignok godt med om hun viser tegn til trøtthet, og passer på å få lagt henne da. Jeg ser for meg at det vil bli mer rutiner ift. klokkeslett etterhvert, hun er jo så liten enda og det er helt håpløst å legge en baby som ikke er trøtt. For meg passer det at søvnen enda er på hennes premisser, for meg ville det blitt mer stress å følge klokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører etter våkentid heller enn klokkeslett. Altså, dagens første dupp blir stort sett to timer etter at hun våknet, osv. Dette samsvarer stort sett med når hun viser tegn på trøtthet, riktignok. 

Anonymkode: 52105...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte også etter våkentid heller enn klokkeslett :) Nå er min litt eldre, men vi har hatt samme rutine en liten stund. Jeg ser når han er trøtt, og så vet jeg at om morgenen bør han sove maks 45 min og helst ikke etter kl 10, på formiddag bør han sove helst 2 timer, på ettermiddag minst 1 time, helst 1,5 osv. Men legger han når han viser tegn til trøtthet, og ikke etter klokka :) Det tok noen uker før jeg skjønte noe av denne regelmessige sovingen. Nå vet jeg feks at formiddagsduppen bør starte ca kl 11. Men ejg vet også at hvis babyen sover til 8 i stede for 7 (som vanlig) så blir alt forskjøvet og formiddagsduppen drøyer til 1130-1200. Dette er ting du kommer inn i etterhvert :) 

Anonymkode: 04c81...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...