Gå til innhold

Permisjon fra studier.... regnes man likevel som student?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt permisjon fra studiene i to semester: høst 2019 og nå i vår 2020. Dette fordi jeg fikk et ett års engasjement i et veldig spennende og relevant fagfelt, og jeg hadde lyst å jobbe ett år og deretter fortsette på studiene etterpå. Jeg har ikke stipend/studielån, så ikke noe tilknytning til Lånekassen i det hele tatt.

Nå blir jeg permittert eller oppsagt. Har jeg rett på dagpenger? Jeg har tjent over grensen, og jeg er jo ikke under utdanning, jeg har permisjon fra studiene.  Vil NAV definere meg som student og gi avslag på dagpenger?

Anonymkode: 45f95...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du regnes ikke som student.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Rosalie skrev:

Nei, du regnes ikke som student.

Kilde?

Skrevet

Du regnes vel som student om du er registrert ved studiested og har betalt semesteravgift. Ellers ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Myrmica skrev:

Du regnes vel som student om du er registrert ved studiested og har betalt semesteravgift. Ellers ikke. 

Det er jo sakens kjerne, og grunnen til at jeg spør: Jeg er registrert ved studiestedet, men har ikke betalt semesteravgift.

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sakens kjerne, og grunnen til at jeg spør: Jeg er registrert ved studiestedet, men har ikke betalt semesteravgift.

TS

Da oppfyller du ikke begge kriteriene. Det er og, ikke eller.

Anonymkode: f37e0...308

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...