Gå til innhold

40.000 kroner i bot for karantenebrudd!

Fremhevede innlegg

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idioti. 40000 i bot for å bryte karantene er jo meningsløst. Hvis du raner eller voldtar noen får du knapt nok straff. Hvor er logikken? Er bare populistisk straff dette

Anonymkode: dd9b7...b3e

Jeg synes normalt sett at å bruke en eller annen stakkar for å sende ut et signal er feil. Men i dette tilfellet er det vanskelig å synes synd på jævelen. 

Tenk å bryte karantenen tre ganger på tre dager og bli tatt hver gang? Da skal man være bra talentløs. Jeg kan respektere en god kriminell, men hvis du er så udugelig bør du kanksje holde deg på matta.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, FluffyChix said:

Lurer forresten på om det er han samme idioten som bevisst gikk på fest selv om han visste han var smitta.

Det er minst 2 stk som er blitt ilagt slik bot. Både på østlandet og vestlandet.

Anonymkode: 67da9...1e4

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge viser for en gangs skyld muskler. En 22 år gammel mann er ilagt 40.000 i bot for gjentatte brudd på karantenen. Bota burde selvsagt ha vært enda høyere, helst 100.000,-  men i norsk målestokk er dette meget bra, og vil forhåpentligvis være preventivt.

Ekstremt viktig signal fra myndighetene.

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-40-000-i-coronabot/72311278

Anonymkode: 98aff...d56

Denne mannen brøt smittevernloven 3 ganger. For hvert lovbrudd kan han idømmes 2 års fengsel, han burde derfor få 6 års fengselsstraff. I tillegg burde han idømmes ei bot som var minst 100-1000 ganger høyere en hva han fikk. Det gis sjelden straff her til lands som gjenspeiler alvorligheten i lovbruddene. Musklene som ble vist, er som fiskepudding å regne. Andre land hadde behandlet ham langt strengere, visse steder ville han for lengst vært avlivet.

Anonymkode: fd7e9...02b

Skrevet

Idioti. 40000 i bot for å bryte karantene er jo meningsløst. Hvis du raner eller voldtar noen får du knapt nok straff. Hvor er logikken? Er bare populistisk straff dette

Anonymkode: dd9b7...b3e

Man får streng straff hvis man raner eller voldtar noen jo. Gjerne fengsel.

Men hvis man bryter karantene og smitter noen som så dør av det så er det jo nesten drap.

AnonymBruker
Skrevet

Hallo folkens, han var ikke påvist smittet engang. Jeg skjønner at han ville være ute med vennene sine. Problemet hans var at han ble tatt for andre ting, som å kjøre for fort eller noe slikt, og at det var derfor de oppdaget at han var ute når han egentlig skulle vært i karantene etter Sverigetur.

Anonymkode: 79a58...e05

Skrevet

Jeg vet om "Gutteklubben grei" fra et sted i Romsdal som var på skiferie i Østerrike, noen ble smittet med Corona, andre ikke. Ikke alle av mannfolka klarte å holde seg i ro når de var isolert/i karantene så de var ute å menget seg med folk. De fikk ikke bøter for å bryte karantenen fordi de var kompis med kommunelegen. Han ga de en advarsel og sa at det måtte holde. Usmakelig oppførsel av kommunelegen, men det er tydeligvis forskjell på Jørgen Hattemaker og Kong Salomon. 

Anonymkode: 63b1c...bd7

Vedkommende som har fått 40 000 kroner i bot har jo fått advarsel først, deretter brutt reglene igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, FluffyChix skrev:

Sto i avisa for noen dager siden. Han fikk 20 tusen i bot.

Det tror jeg var i Os, ikke Oslo.

Anonymkode: 6e55a...572

• Opprett ny...