Gå til innhold

Fant hjertelyd med doppler 9+6 men...


Gjest Traktorkusken

Anbefalte innlegg

Gjest Traktorkusken

Hei, brukte doppler i dag og fant hjertelyd rimelig fort, men kan man finne ut hva man får via hvor fort hjertet slår, eller er det for tidlig enda? Sjekket sist på omtrent samme tidspunkt, og da slo hjertet mye saktere enn det det gjorde nå. Jeg fikk da gutt sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare tull og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Det er ikke forskjell på gutter og jenter sin puls 🙂

Anonymkode: 82dd3...d3d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Det er ikke forskjell på gutter og jenter sin puls 🙂

Anonymkode: 82dd3...d3d

Hørte en myte om at jenter har raskere hjerteslag enn gutter, derfor jeg spør🙈 Men da stemmer det sikkert ikke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Traktorkusken skrev:

Hørte en myte om at jenter har raskere hjerteslag enn gutter, derfor jeg spør🙈 Men da stemmer det sikkert ikke😅

Nei, det stemmer ikke 🙂

Anonymkode: 82dd3...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke 🙂

Anonymkode: 82dd3...d3d

Ok, takk for svar!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at det ikke er anbefalt med doppler i første trimester med mindre det er helt nødvendig, pga en teoretisk risiko for skade på embryo. 

Anonymkode: 1481b...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Traktorkusken
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare vær obs på at det ikke er anbefalt med doppler i første trimester med mindre det er helt nødvendig, pga en teoretisk risiko for skade på embryo. 

Anonymkode: 1481b...99d

Bruker den pga jeg har hatt en MA. Brukte den ikke så ofte, men nå som jeg har funnet hjertelyd, skal jeg ikke bruke den så mye mer.😊 Er bare for å berolige meg selv, men hadde ikke gjort noe om jeg ikke hadde funnet den.👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
4 timer siden, Traktorkusken skrev:

OPPDATERING:

Jeg skal ha jente :) 

Så gøy! Her og var pulsen litt rask, men vi fikk gutt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
1 time siden, Jente599 skrev:

Så gøy! Her og var pulsen litt rask, men vi fikk gutt😊

Er nok bare tilfeldig det med puls, ja🙈Jenta vår har rundt 140-150 nå. Tidligere i svangerskapet var det 150/160 slag i minuttet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha stemte med jentene mine, men det skal visst være helt tilfeldig. I termingruppen jeg er med i på Facebook var det faktisk snakk om det der, om alle som hadde barn fra før kunne si om det hadde stemt hos dem eller ikke. Av 24 kommentarer var det bare 2 stk det hadde stemt med😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
1 minutt siden, Switch skrev:

Haha stemte med jentene mine, men det skal visst være helt tilfeldig. I termingruppen jeg er med i på Facebook var det faktisk snakk om det der, om alle som hadde barn fra før kunne si om det hadde stemt hos dem eller ikke. Av 24 kommentarer var det bare 2 stk det hadde stemt med😅 

Da stemmer det ikke, nei🙈 Hadde gutt sist, hans puls var nesten like høy som lillesøster, men den gikk ned til 140/130.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Traktorkusken skrev:

Da stemmer det ikke, nei🙈 Hadde gutt sist, hans puls var nesten like høy som lillesøster, men den gikk ned til 140/130.

Gravid med nr. 3 nå og pulsen varierer veldig mellom «gutte og jentepuls». Så kanskje det er en jentegutt som eldste på 4 sier hun ønsker seg når vi snakker om kjønnet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Traktorkusken
Akkurat nå, Switch skrev:

Gravid med nr. 3 nå og pulsen varierer veldig mellom «gutte og jentepuls». Så kanskje det er en jentegutt som eldste på 4 sier hun ønsker seg når vi snakker om kjønnet😂

Åå, Så søtt!😂🥰

Tenker at det varierer veldig på puls, så noen klarer vel å høre hjertelyden når den er på sitt høyeste og får jente.

Mens noen treffer på når det er på sitt laveste og får gutt og noen får variasjoner, som tyder på begge kjønn. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...