Gå til innhold

Alder er bare ett tall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var 14 var jeg sammen med en på 18 frem til jeg ble 16. Når jeg var 20 var det helt umulig å skulle date noen som var 20-25 år. Det gikk bare ikke. Nå er jeg blitt 26, så nå er det mye lettere å finne en moden mann. Men nå er det mye mere stabilt, kan date noen som er like gammel eller? Har aldri daten noen på min egen alder. 

Anonymkode: 4235b...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei alder er ikke bare ett tall. Du ville jo f.eks ikke foretrukket en partner eldre enn deg om det var så..

selvver jeg 45, og alder er ikke bare ett tall. Jeg er mye klokere nå enn for 20 år siden, selv om jeg i tillegg er den samme.

Anonymkode: 160ee...41c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alder er bare ett tall. Mener du det er to? Det kan forsåvidt ha to eller siffer, men det er fortsatt bare ett tall.

Anonymkode: 94a66...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, alder er bare ett tall. Mener du det er to? Det kan forsåvidt ha to eller siffer, men det er fortsatt bare ett tall.

Anonymkode: 94a66...12c

Haha, kjekt med litt opplysning også!

Hvis alder bare er et tall, så har kroppen min gått glipp av den informasjonen ;)

Forstår forresten ikke spørsmålet helt TS; ja, du kan date noen på din alder (?). Gi det et forsøk, det er veldig varierte personligheter der ute, og du er jo litt forbi den "verste" alderen i forhold til umodenhet.

 

Anonymkode: 687c5...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alder er ikke bare et tall. Dessuten handler det om å venne seg til ting. I en periode datet jeg bare jevnaldrende. Så gikk jeg opp, så gikk jeg ned. Dette var noe helt fremmed for meg i begynnelsen, men så vente jeg meg til det. Det er også fremdeles en konsensus i vårt samfunn at det er mye mer normalt å date eldre menn for kvinner enn det er for yngre menn å date eldre kvinner, selv om dette er i endring. Så nei, alder er ikke bare et tall. Det er symbolsk og står for ganske mange orienteringspunkter i det sosiale livet.

Anonymkode: 02c99...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke alder bare et tall. Når det er snakk om vennskap er jeg enig i at alder bare er et tall. Men når det er snakk om partner er det ikke bare et tall. Jeg kunne ikke hvert sammen med en som var mye eldre enn meg fordi vi hadde hvert på forskjellige stadier i livet, om ikke hadde jeg helder ikke hvert intressert i å date han. Fordi det er viktig for meg med som er på samme stadiet i livet som det jeg selv er. Samtidig som jeg tror ikke det hadde hvert verst når jeg er ung (25år) men når jeg fremdeles er i jobb og har mange år igjen mens han nyter pensjonist tilværelsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har yngre kjæreste. Alder er ikke bare tall, men kjærlighet er blind og du forelsker deg ikke i alder, men person 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest siste mannen jeg datet var 36 og minnet om en tenåring i sinnet, var som å være 16 igjen og treffe de gutta i klassen på den tiden. Han siste på 27 var en rolig og moden fyr. Derfor er jeg litt mindre opphengt i aldersforskjell nå. 

Anonymkode: e9fc9...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lykkeligliten skrev:

For meg er ikke alder bare et tall. Når det er snakk om vennskap er jeg enig i at alder bare er et tall. Men når det er snakk om partner er det ikke bare et tall. Jeg kunne ikke hvert sammen med en som var mye eldre enn meg fordi vi hadde hvert på forskjellige stadier i livet, om ikke hadde jeg helder ikke hvert intressert i å date han. Fordi det er viktig for meg med som er på samme stadiet i livet som det jeg selv er. Samtidig som jeg tror ikke det hadde hvert verst når jeg er ung (25år) men når jeg fremdeles er i jobb og har mange år igjen mens han nyter pensjonist tilværelsen 

Hva mener du med "stadier"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser på alderstatistikken på døde pga coronavirus, ser man helt tydelig at alder er definitivt ikke bare et tall. 

Anonymkode: 333b5...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx said:

Hva mener du med "stadier"?

Enkelte deler opp livet sånn. De har klare regler om hva man skal like, hva man skal eie og hva man skal få lov til å gjøre basert på hvor gammel man er.

Anonymkode: 94a66...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder er bare et tall. 

Som forteller hvor mange år med livserfaring du har, som gir en pekepinne på hvor moden du er (/burde være), hvor du er i livet, og hvor mange år med god helse du har igjen. 

Klart det er individuelle forskjeller. Mange 50år gamle menn oppfører seg som fjortiser. Noen 80åringer er spreke som bare det, mens andre 20åringer ligger fastlenka på sofaen. Men alder forteller mye. En på 40 som har mer til felles med en på 20 enn noen på egen alder, vil fort henge etter når 20åringen nærmer seg 30. 

Anonymkode: 4fa80...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alder er bare et tall, det betyr ikke noe verken i kjærligheten eller i et vennskap bare man trives i hverandres selskap. Jeg liker ihvertfall eldre menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der hører man mye. Med tiden har jeg kommet frem til at alder er en følelse som gjenspeiles i hvordan man oppfører seg. Det er forsåvidt forskjell på å være barnslig og umoden eller å være ung til sinns akkurat som det er forskjell på å være gammelmodig og grå eller å være moden og ansvarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Hva mener du med "stadier"?

For eksempel at en en i jobb mens den andre er pensjonist lenge før den som fremdeles jobber. Eller at en har eldre barn mens den andre ikke har fått barn enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lykkeligliten skrev:

For eksempel at en en i jobb mens den andre er pensjonist lenge før den som fremdeles jobber. Eller at en har eldre barn mens den andre ikke har fått barn enda

Vel, man kan da ønske seg (flere) barn selv om man ikke er 19 år?

Og hvis man skal være pensjonist lenge før den andre så begynner man å snakke om ganske ekstrem aldersforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, jabx skrev:

Vel, man kan da ønske seg (flere) barn selv om man ikke er 19 år?

Og hvis man skal være pensjonist lenge før den andre så begynner man å snakke om ganske ekstrem aldersforskjell.

Ja klart man kan men jeg personlig ønsker fremdeles å være på nogenlunde likt stadiet som partneren min. Samboern min er et par år eldre. Men når jeg snakket om aldersforskjell tenker jeg ca 10år+ 

5 års forskjell ser jeg ikke på som aldersforskjell i den grad 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes ikke at alder bare er et tall. Det er ikke slik at jeg kunne falt for en på 18 eller en på 50+. Et sted går grensen. Stort sett liker jeg menn som enten er litt yngre eller litt eldre, men ikke noen der aldersforskjellen er stor. Jeg synes rett og slett ikke at de er attraktive da.

Anonymkode: 9ee32...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...