Gå til innhold

Sobril

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har de siste 2årene brukt 10mg Sobril hver dag. 5mg morgen og 5mg midt på dagen. Jeg har angst og Ptsd som grunndiagnose. Bør vel og nevne at jeg for 10år tilbake gikk på Xanor så lenge som 10år...som jo er mye mer potent. Det var totalt grusomt å komme av de, men det gikk det og...Så var jeg 8år uten annet enn vallergan på natten. 

Nå ønsker jeg slutte med de igjen, og tenker at Corona- hjemmekarantene er en svært god tid å gjøre dette på. Jeg sitter jo kun hjemme i sofaen og har skype-møter. 

Så i dag har jeg ikke tatt. Hodet er allerede ør og jeg er nummen i hele kroppen. 

Hvor lenge tror dere det er til abstinensene er over? 10mg er jo en lav dose, og derfor jeg prøver slutte tvert. Vil ikke plage legen mon med dette nå pga Corona at han sikkert hat mer enn nok å gjøre. 

Veldig takknemlig for svar:-)
Samboeren min sier han støtter meg, men samtidig merker jeg jo at han ikke aner hva benzo-abstinenser er. Han har aldri tatt noe sterkere enn Ibux og aldri kjent på angst før.  

Anonymkode: ef1ab...1cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det går over etter noen dager med av-og-på-absitenser. Første par døgnene er verst. Etter ti dager er det mer eller mindre ute av kroppen. Det er veldig fint å bli kvitt benzo, står respekt av at du orker å gjøre det nå. Stå på!

Jeg hadde advart samboer om ikke ta seg nær av noe hvis du skulle bli litt amper eller ikke klare å reagere "riktig" på noe som måtte skje eller komme fra den kanten de neste dagene.

Ikke lov å diskutere doseringer her, men jeg drister meg til å nevne seponering og nedtrapping siden du akkurat har begynt. Det går greit å dele de i to, litt knotete uten delestrek, men det går. Da hadde jeg gjort det i et par dager før jeg sluttet helt.

Lykke til, det der klarer du!! ❤️ 

Anonymkode: b9533...1b0

AnonymBruker
Skrevet

Du må gjøre dette i samråd med legen. Tråden blir nok stengt. 

Anonymkode: 056d4...20a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det går over etter noen dager med av-og-på-absitenser. Første par døgnene er verst. Etter ti dager er det mer eller mindre ute av kroppen. Det er veldig fint å bli kvitt benzo, står respekt av at du orker å gjøre det nå. Stå på!

Jeg hadde advart samboer om ikke ta seg nær av noe hvis du skulle bli litt amper eller ikke klare å reagere "riktig" på noe som måtte skje eller komme fra den kanten de neste dagene.

Ikke lov å diskutere doseringer her, men jeg drister meg til å nevne seponering og nedtrapping siden du akkurat har begynt. Det går greit å dele de i to, litt knotete uten delestrek, men det går. Da hadde jeg gjort det i et par dager før jeg sluttet helt.

Lykke til, det der klarer du!! ❤️ 

Anonymkode: b9533...1b0

Takk:-) Noen uker med dette skal jeg helt klart klare! Håper er at jeg innen to uker er klar igjen for kontoret om hjemmekontor er ferdig over påske.

Tror jeg er så redd pga hvor sterke abstinensene på xanor var, men vet jo at lavdose Sobril er noe helt annet:-)

Tusen takk for svar🌸

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjøre dette i samråd med legen. Tråden blir nok stengt. 

Anonymkode: 056d4...20a

Jeg spør ikke om dosering, jeg lurer kun på andres erfaringer med varighet på abstinenser ved avslutning av lavdose-Sobril.

Legen min har sagt før: jeg stoler på at du prøver slutte når du er klar for det. Og at jeg medisinsk fint kan bråslutte på en så lav dose som 10mg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...