Gå til innhold

Når slutter denne corona virus epidemien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bare lurer på om noen har hørt eller lest når corona stopper? Og ting kommer til normalen igjen? Savner når kjøpesenteret var åpen eller butikkene. Og kafeene var åpent lengre. Bor også i en veldig kjedelig by uansett, men det er ekstra kjedelig nå. Veldig spøkelses lignendes. Blir litt deppa av dette her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror den skulle være ferdig 020520

Kl 8.30.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Kl 8.30.

Jeg hørte kl 10:00 050520 så dette var gode nyheter!

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Snöhvit skrev:

Jeg hørte kl 10:00 050520 så dette var gode nyheter!

Ja! Ikke sant! 😁

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dette vil vare 12 mnd muligens 18-24 mnd. Dette vil treffe den sørlige halvkule idet kurven vil flate litt ut i sommer her. Høsten kommer og ny runde med topp av corona i de vestlige landene. Dette vil vi IKKE ha kontroll over før en vaksine etableres. Det er bare å akseptere tingenes tilstand p.t. Dette er som 3. verdenskrig.

og vil legge til at under spanskesyken var den andre runden kraftigere

Endret av Sheila-S
  • Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Forundret.. skrev:

Kl 8.30.

Åh, håper den er ferdig da. Håper de finner en vaksine mot dette tullet. Vil at ting skal være mer normalt igjen. 

Skrevet
8 minutter siden, Sheila-S skrev:

Dette vil vare 12 mnd muligens 18-24 mnd. Dette vil treffe den sørlige halvkule idet kurven vil flate litt ut i sommer her. Høsten kommer og ny runde med topp av corona i de vestlige landene. Dette vil vi IKKE ha kontroll over før en vaksine etableres. Det er bare å akseptere tingenes tilstand p.t. Dette er som 3. verdenskrig.

og vil legge til at under spanskesyken var den andre runden kraftigere

Har du erfart tredje verdenskrig siden du har den som sammenligningsgrunnlag? Hvem vant?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Nightcrawler skrev:

Har du erfart tredje verdenskrig siden du har den som sammenligningsgrunnlag? Hvem vant?

Dette er vår tids/våre generasjoners krig, fienden er et virus. Dette vil ha enorme konsekvenser i flere årtier fremover, og vil prege oss og våre barn på måter de fleste ikke klarer å ta innover seg.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Cinnamondiva skrev:

Åh, håper den er ferdig da. Håper de finner en vaksine mot dette tullet. Vil at ting skal være mer normalt igjen. 

Huff, nå følte jeg meg slem. Unnskyld! 

Du må ikke forvente at det er ferdig med det første altså. Ting blir ikke tilbake til normalen på sikkert noen år. Ettervirkningene av viruset vil følge oss lenge. 

Skrevet
2 minutter siden, Sheila-S skrev:

Dette er vår tids/våre generasjoners krig, fienden er et virus. Dette vil ha enorme konsekvenser i flere årtier fremover, og vil prege oss og våre barn på måter de fleste ikke klarer å ta innover seg.

Men du klarer, siden du er så skråsikker? Eller? For ingen vet vel helt hvor dette går hen, likevel flommer det nesten over på KG av sofaspesialister som alle sier at de har rett. Så hva er greia? Har noen som helst av dere rett eller er det bare antakelser dere slenger ut for dramatisk effekt?

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Huff, nå følte jeg meg slem. Unnskyld! 

Du må ikke forvente at det er ferdig med det første altså. Ting blir ikke tilbake til normalen på sikkert noen år. Ettervirkningene av viruset vil følge oss lenge. 

Vel, nei forventet ikke noe særlig. Men håper det inderlig ikke blir så veldig kraftige ettervirkninger. Håper treningssenteret og kjøpesenter kan begynne å gå som normalt ihvertfall.

Skrevet
2 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Men du klarer, siden du er så skråsikker? Eller? For ingen vet vel helt hvor dette går hen, likevel flommer det nesten over på KG av sofaspesialister som alle sier at de har rett. Så hva er greia? Har noen som helst av dere rett eller er det bare antakelser dere slenger ut for dramatisk effekt?

Skjønner ikke din måte å argumentere på, kalle meg sofaspesialist? 

Det er åpenbart at dette kommer til å prege oss i flere år fremover. En ting er at viruset ikke forsvinner før vi har en vaksine på plass, det tar minst 18 mnd å utvikle det. På den tiden kan vi ikke reise utenlands. Vi vil være preget av frykt til vaksinen er på plass, og det vil påvirke økonomien. Det er noe som vil sette så sterke spor i folks liv at det er ikke noe som forsvinner på 123. Det vil prege oss i flere år fremover. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Sheila-S skrev:

Skjønner ikke din måte å argumentere på, kalle meg sofaspesialist? 

Det er åpenbart at dette kommer til å prege oss i flere år fremover. En ting er at viruset ikke forsvinner før vi har en vaksine på plass, det tar minst 18 mnd å utvikle det. På den tiden kan vi ikke reise utenlands. Vi vil være preget av frykt til vaksinen er på plass, og det vil påvirke økonomien. Det er noe som vil sette så sterke spor i folks liv at det er ikke noe som forsvinner på 123. Det vil prege oss i flere år fremover. 

Ja, du sitter kanskje ikke i en sofa. My bad. Uansett så er det haugevis av folk som uttaler seg på KG som om de har fakta på bordet, noe de ikke har. Man kan si og mene mye, ja, men for Guds skyld, folk må slutte prøve få det til å virke som fakta. Det finnes mer enn nok folk som sliter med angsttanker om situasjonen vi er i, disse menneskene trenger ikke å lese skremselspropaganda om at verden er ødelagt for flere tiår fremover. Ingen her på KG _vet_ hva som kommer til å skje, det er sakens kjerne her. 

Endret av Nightcrawler
Manglende bokstav
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høsten 2024.

Anonymkode: 48f38...df2

AnonymBruker
Skrevet

Det er pandemi, ikke epidemi.

Anonymkode: bd4e7...694

AnonymBruker
Skrevet

Ut våren kanskje

Anonymkode: 6fa6d...6de

AnonymBruker
Skrevet

Livet kommer til å gå tilbake til "normalen" (den får vil aldri tilbake) når vaksinen kommer og de innfører tvungen vaksinering, tvungen sporing, tvungen testing, og tvungen karantene (som er lik økonomisk ruin) for de som ikke er vaksinert. Dette kommer folk til å godta når de er desperate nok.

Anonymkode: 26f5d...d98

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Cinnamondiva said:

Vel, nei forventet ikke noe særlig. Men håper det inderlig ikke blir så veldig kraftige ettervirkninger. Håper treningssenteret og kjøpesenter kan begynne å gå som normalt ihvertfall.

Må nok vente et halvt års tid, minst.

Anonymkode: d12b6...aae

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nok vente et halvt års tid, minst.

Anonymkode: d12b6...aae

Uff, ja dessverre, jeg bare ber for at det blir mindre en halvt år

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg sikkert litt dum her, men de kan vel ikke beholde alt stengt så lenge som dere skisserer? Er det ikke snakk om å åpne barnehager/skoler igjen over påske?

Anonymkode: 20797...e99

• Opprett ny...